PDA

View Full Version : fender blues de luxe



chet atkins
5 juni 2011, 22:23
Vraagje van een beginner, ik ben sinds kort in het bezit van een fender blues de luxe. Op de versterker zitten 2 ingangen met de namen power amp in en pre amp out. kan iemand mij uitleggen waar deze ingangen voor zijn en wat ik daar op moet aansluiten.

Bedankt alvast :???:

Eric van Esch
5 juni 2011, 22:42
http://support.fender.com/manuals/guitar_amplifiers/Blues_Deluxe_manual.pdf

RoelSmoel
5 juni 2011, 22:47
FX-loop is dat. Zit ook op mijn Hotrod Deluxe met dezelfde benaming.

chet atkins
6 juni 2011, 08:10
Vraagje van een beginner, ik ben sinds kort in het bezit van een fender blues de luxe. Op de versterker zitten 2 ingangen met de namen power amp in en pre amp out. kan iemand mij uitleggen waar deze ingangen voor zijn en wat ik daar op moet aansluiten.

Bedankt alvast :???:

Ja de engelse handleiding zit er bij maar daar wordt ik niet wijzer van.
wie heeft een korte duidelijk uitleg.en loop zegt mij ook niks.

Thxs

bass blom
6 juni 2011, 08:14
ja kunt daar iets tussen hangen, het pre amp signaal gaat dan daarheen, een 19 inch effect, ingesteld op line level. (geen trapbakje op gitaar level dus)
de output van dat ding gaat dan naar de power amp in.

of het signaal kan naar een andere eindversterker, dan gaat er dus niet naar power amp in.

of je gebruikt een andere voorversterker en stuurt de out daarvan dan naar je fender's power amp in.

Little Jay
6 juni 2011, 09:43
Pre-amp out is een uitgang: hier komt je gitaarsignaal uit op line-level

Power-amp in is een ingang, daar kan je iets inpluggen op line-level (bv mp3 speler, CD-speler, een andere voorversterker)

Je kunt ze ook gebruiken om er een effect tussen te zetten dat je niet tussen je gitaar en je versterker wilt hebben, bijvoorkeur effecten als chorus, delay, etc. (de modulatie effecten). Distortion, overdrives en wah-wahs klinken juist beter tussen gitaar en versterker. Vandaar de naam effect-loop of fx-loop.

(ik vond de uitleg van bass blom al best technisch, dus ik dacht ik probeer 't nóg simpeler... sorry als ik je daarmee toch nog onderschat heb, maar ik ken gitaristen..... die kunnen maar moeilijk over technische zaken in gewone mensen-taal spreken, mezelf incluis :D )

chet atkins
6 juni 2011, 10:55
Vraagje van een beginner, ik ben sinds kort in het bezit van een fender blues de luxe. Op de versterker zitten 2 ingangen met de namen power amp in en pre amp out. kan iemand mij uitleggen waar deze ingangen voor zijn en wat ik daar op moet aansluiten.

Bedankt alvast :???:

Little Jay,

Bedankt voor je simpele uitleg, al die gitaartermen hoe goed bedoeld is aan mij nog niet besteed. En een Nederlandse handleiding kan er niet af bij fender.

Thxs