PDA

View Full Version : Wat is dit waard? (rack mounted audio apparatuur)



McLambo
5 juni 2011, 20:44
Hallo,

Ik hoop dat ik jullie even mag entertainen met een vraag:

Zelf heb ik niet zo gek veel verstand van Rack-gear, dus vandaar het volgende;

Via een faillissement verkoop van een winkel heb ik geboden op een rack met audioapparatuur wat gebruikt werd om in de winkel zelf audio en video te verzorgen, en heb ik dit ook gewonnen.

Ik had de hoop dat er componenten in zouden zitten die ik zelf zou kunnen gebruiken voor mijn mini-rack wat ik voor hobby doeleinden gebruik bij het gitaarspelen. Tot voor kort gebruikte ik een Pod-XT, maar inmiddels heb ik een Pod X3 Pro op de kop getikt, samen met een mini 19" rack.

Mijn doel is om hier een redelijke eindversterker en een paar stevige monitoren bij te zoeken om zo voor eigen plezier gitaar te kunnen spelen, en muziek te luisteren. :rockon:

Helaas is volgens mij de bruikbaarheid van de componenten die ik gewonnen heb nogal beperkt, en heb ik besloten een aantal componenten te verkopen, en van dit geld meer specifiek materiaal aan te schaffen wat beter bij mijn hobby past.

Probleem: Ik heb geen idee wat dit spul waard is, sommige merken heb ik nog nooit van gehoord.

Dus ik heb 2 vragen:

1; wat is van onderstaand lijstje bruikbaar en nuttig voor een home-setup modelling?
2; wat is ongeveer de waarde van de componenten? (alles is in redelijk goede staat)

- Crown CTS 4200
- Ecler MPA 4-80r
- Samson S-Gate 4
- Ecler Sam 312
- Rane ME15b

Alvast bedankt voor jullie meedenken :cheerup:

Liquid_Metal
5 juni 2011, 21:40
Het is allemaal PA-gear dus je hebt er als gitarist weinig tot niets aan. De Samson is een noisegate, de Rane volgens mij een parametrische equalizer en die twee zouden eventueel bruikbaar kunnen zijn.

McLambo
5 juni 2011, 21:41
Hmm, dat is jammer.

En kan ik of de crown of de Ecler versterker niet als eindtrap gebruiken met een paar passieve monitoren?

Liquid_Metal
5 juni 2011, 22:15
Ja dat kan, maar met een gewone gitaar-preamp krijg je dan waarschijnlijk niet het gewenste geluid. Met een complete amp-modeller (waarmee je dus ook poweramp en speakercabinet simuleert) klinkt het in theorie goed.

Arvoitus
6 juni 2011, 01:03
Die parametrische EQ kun je ook gewoon gebruiken voor je gitaar. Eentje voor de pre-amp, en eentje na de preamp.