PDA

View Full Version : Verlies van output/gain? tijdens spelen



Goeiemorgen
5 juni 2011, 19:34
Ik heb een probleem. als ik op de brug pick up speel, gaat de gain van hoog naar laag. ( lijkt net alsof je de volume knop dicht draait op de gitaar) en na een tijd doet hij het weer normaal. soms duurt het 5 seconden soms langer.

ik heb de gitaar al open gemaakt om de soldering te checken tussen de componenten maar alles zat vast en zag er niet apart of anders er uit (aleen een beetje rommelig). het gaat trouwens oven een EPI LP.
Weet iemand wat er mis is?

Is mijn volume pot er aan?

RoelSmoel
5 juni 2011, 19:38
Elementschakelaar checken, naar mijn weten dan.

Noid
6 juni 2011, 16:07
Zou het wellicht ook in je versterker kunnen zitten? Ik ken het verschijnsel, maar dan van een versterker die vlak erna de geest gaf.

ER!K
6 juni 2011, 17:20
Ik ken het probleem, ik heb het ook wel eens als ik schakel tussen nek en brug pick up. Ik denk dat het in de schakelaar zit.

Thiez
6 juni 2011, 19:42
Idd in de schakelaar, potmeters of je kabel.
Als het alleen met schakelen is en beide richtingen (hals -> brug, brug -> hals) dan blijft eigenlijk alleen de schakelaar nog over idd.

De V
6 juni 2011, 19:56
Ik heb een soortgelijk probleem gehad (ook bij een epi les paul), toen bleek inderdaad een verrotte schakelaar de boosdoener.
Met een beetje geluk kan je het met het blote oog zien.
In dat geval een nieuwe erin rammen en gáán. :rockon:

FNaRK
6 juni 2011, 20:03
actieve elementen ? batterij vervangen !

Goeiemorgen
6 juni 2011, 22:15
Idd in de schakelaar, potmeters of je kabel.
Als het alleen met schakelen is en beide richtingen (hals -> brug, brug -> hals) dan blijft eigenlijk alleen de schakelaar nog over idd.

Het komt alleen voor als de brug pick up geactiveerd is, het probleem doet zich niet altijd meteen voor kan een tijd tussen zitten. (goed geluid/geluid zakt weg/goed geluid).

Toen ik hem al opende of alles nog wel vast zat gesoldeerd heb ik ook meteen wat foto's gemaakt met me Blackberry. Hier de foto's van de pick up schakelaar.

(geen active puck ups)

http://img151.imageshack.us/img151/5746/vianen2011060500036.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/650/vianen2011060500033.jpg