PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuwe akoestische gitaar.



Dasilva
5 juni 2011, 15:29
Hallo, ik speel nu al een aantal jaar gitaar, voornamelijk op mijn Spaanse gitaar.

Het geluid van een spaanse gitaar is niet wat ik wil, dus ben ik op zoek naar een nieuwe western gitaar.

budget: max €425, -
body stijl: het liefst dreadnought
gebruik: allround, alle muziekstijlen.

ik heb twee gitaren op het oog:

Epiphone masterbilt DR 500M http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=221&CollectionID=15

Takamine EG 340 SC http://www.takamine.com/guitars/g_series_dreadnoughts/eg340sc

- Kunnen jullie mij misschien advies geven over deze gitaren ?

- Als jullie nog andere opties voor me hebben, heel graag :ok:

Ruudj
5 juni 2011, 16:06
Met dat budget moet je echt even een Eastman dreadnought
proberen

Thyrif
5 juni 2011, 18:24
Ik ken die Epiphone niet, de takamine is een leuke gitaar voor het geld. Maar als je niet perse een cutaway en electronica wilt, kun je ook nog even kijken naar de Ibanez Artwood lijn, de dreadnought is 400 euro geloof ik, en klinkt heerlijk vol!

mastermind
10 juni 2011, 12:47
Met dat budget moet je echt even een Eastman dreadnought
proberen

Inderdaad, de AC120CE of OM model AC122CE, super gitaren voor een laag prijsje! Overigens worden ze nu nog met koffers geleverd, straks met hoezen.

Epiphone wil je echt niet hebben, zien er misschien mooi uit, maar klinken nergens naar. Takamine moet je oppassen, EG series komen uit China/Korea en zijn niet altijd constant in kwaliteit.

Tanglewood kun je ook eens kijken, vaak zeer goede reviews ervan (bijvoorbeeld prachtige slope shoulder TRD VS E):
http://www.tanglewoodguitars.co.uk/

Ook Hudson HD2CST vind ik persoonlijk voor het geld erg goed! Elixir snaren erop, super! Verder Greg Bennett (Samick) staat al jaren bekend voor zijn super goede gitaren onder de €*500,- (D7 model).

Dasilva
11 juni 2011, 12:05