PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuwe akoestische gitaar.



Dasilva
5 juni 2011, 15:29
Hallo, ik speel nu al een aantal jaar gitaar, voornamelijk op mijn Spaanse gitaar.

Het geluid van een spaanse gitaar is niet wat ik wil, dus ben ik op zoek naar een nieuwe western gitaar.

budget: max €425, -
body stijl: het liefst dreadnought
gebruik: allround, alle muziekstijlen.

ik heb twee gitaren op het oog:

Epiphone masterbilt DR 500M http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=221&CollectionID=15

Takamine EG 340 SC http://www.takamine.com/guitars/g_series_dreadnoughts/eg340sc

- Kunnen jullie mij misschien advies geven over deze gitaren ?

- Als jullie nog andere opties voor me hebben, heel graag :ok:

Ruudj
5 juni 2011, 16:06
Met dat budget moet je echt even een Eastman dreadnought
proberen

Thyrif
5 juni 2011, 18:24
Ik ken die Epiphone niet, de takamine is een leuke gitaar voor het geld. Maar als je niet perse een cutaway en electronica wilt, kun je ook nog even kijken naar de Ibanez Artwood lijn, de dreadnought is 400 euro geloof ik, en klinkt heerlijk vol!

mastermind
10 juni 2011, 12:47
Met dat budget moet je echt even een Eastman dreadnought
proberen

Inderdaad, de AC120CE of OM model AC122CE, super gitaren voor een laag prijsje! Overigens worden ze nu nog met koffers geleverd, straks met hoezen.

Epiphone wil je echt niet hebben, zien er misschien mooi uit, maar klinken nergens naar. Takamine moet je oppassen, EG series komen uit China/Korea en zijn niet altijd constant in kwaliteit.

Tanglewood kun je ook eens kijken, vaak zeer goede reviews ervan (bijvoorbeeld prachtige slope shoulder TRD VS E):
http://www.tanglewoodguitars.co.uk/

Ook Hudson HD2CST vind ik persoonlijk voor het geld erg goed! Elixir snaren erop, super! Verder Greg Bennett (Samick) staat al jaren bekend voor zijn super goede gitaren onder de €*500,- (D7 model).

Dasilva
11 juni 2011, 12:05
Inderdaad, de AC120CE of OM model AC122CE, super gitaren voor een laag prijsje! Overigens worden ze nu nog met koffers geleverd, straks met hoezen.

Epiphone wil je echt niet hebben, zien er misschien mooi uit, maar klinken nergens naar. Takamine moet je oppassen, EG series komen uit China/Korea en zijn niet altijd constant in kwaliteit.

Tanglewood kun je ook eens kijken, vaak zeer goede reviews ervan (bijvoorbeeld prachtige slope shoulder TRD VS E):
http://www.tanglewoodguitars.co.uk/

Ook Hudson HD2CST vind ik persoonlijk voor het geld erg goed! Elixir snaren erop, super! Verder Greg Bennett (Samick) staat al jaren bekend voor zijn super goede gitaren onder de €*500,- (D7 model).


Hartelijk bedankt voor je reactie, ik ga zeker even kijken :)

mensen met nog meer suggesties, Graag =D

northernlake
11 juni 2011, 23:35
De Epi Masterbilts zijn echt niet slecht! Zeker een paar jaar geleden niet. Die zijn niet te vergelijken met de Epi Hummingbirds en andere Gibson kopieen. Dat is inderdaad vooral looks en weinig geluid.

Cue Zephyr
12 juni 2011, 00:36
Inderdaad, de AC120CE of OM model AC122CE

De '22' staat voor auditorium. ;) Men gebruikt '12' voor OM modellen.

rijsberman
12 juni 2011, 00:46
LAG maakt in die prijsklasse ook opvallend goede gitaren.

mastermind
12 juni 2011, 12:43
De '22' staat voor auditorium. ;) Men gebruikt '12' voor OM modellen.

Owjah! klopt, dank voor de correctie ;)

mastermind
12 juni 2011, 12:44
LAG maakt in die prijsklasse ook opvallend goede gitaren.

Vind het persoonlijk LAG nogal tegenvallen, schijnt vooral elementjes kuren te hebben (niet goed vast, af fabriek niet goed op gemonteerd e.d.)

Toch opvallend dat ze uit dezelfde fabriek komen als Epiphone, Tanglewood, Aria e.d.

rijsberman
12 juni 2011, 17:05
Vind het persoonlijk LAG nogal tegenvallen, schijnt vooral elementjes kuren te hebben (niet goed vast, af fabriek niet goed op gemonteerd e.d.)

Toch opvallend dat ze uit dezelfde fabriek komen als Epiphone, Tanglewood, Aria e.d.

Ik dacht meer aan de akoestische, zonder elektronica. In deze prijsklasse maakt die elektronica nogal veel van de prijs uit en heb je zonder gewoon duidelijk meer gitaar voor je geld.

Petur
12 juni 2011, 18:52
Mastermind, weet jij hoelang ze nog met koffers geleverd worden? Of komen de nieuwe leveringen al met hoezen ipv koffers?

mastermind
13 juni 2011, 20:10
@ Rijsberman

Inderdaad, € 300,- a € 400,- gitaar zonder element heb je "meer" gitaar dan als je met element gaat kiezen ;).

@ Petur

Ik geloof dat de nieuwe leveringen met hoezen geleverd worden. Maar zeker weet ik het niet. Ongetwijfeld zullen er nog wel dealers zijn die wat extra in hebben gekocht ;).

Ik zie dat je uit Enschede komt, je hebt daar The American Guitarstore die daar dealer van is, zou je ook even kunnen informeren (dealerlijst kun je vinden op benellyimport.nl). Zag ook dat ze Furch verkopen, zou je ook even erbij kunnen pakken, vind ik persoonlijk ook een zeer interessant merk!

Anders kom je in de hoek van Apeldoorn of omgeving van Zwolle met veel gitaarwinkels (Big One, 't Speeltuygh, Oostendorp en Souman).

Petur
13 juni 2011, 22:53
Tnx mastermind, ga effe informeren! En nog bedankt over de tip van Furch, loop er deze week nog wel ff naar binnen :)

Maiketjuh
14 juli 2011, 18:09
ik heb geen gitaar uit die klasse maar heb er wel 1 te koop staan een western gitaar van Baltimore voor rond de €150,- voor verdere informatie kan je mailen;)

rop1
28 februari 2012, 22:08
Hey,
Ik wil nog even wat vertellen over de Masterbuilt.
Iemand schreef dat ie nergens naar klinkt, maar dat is echt van de reinste onzin hoor. Ik heb deze gitaar nu vier jaar en is nog steeds beter aan het klinken.
Ik heb destijds de gitaar naast een hoop andere gitaren geluisterd, ook veel duurdere(martins) enzo, maar hij klonk gewoon vetter. en ik speel vaak samen met ander gitaristen, die zich verbazen over de volle rijke sound. Het is wel een echte western gitaar, met veel hoog en het element in de gitaar stelt weinig voor. Maar toevallig de laatste tijd veel aan het bespelen van andere gitaren en ben nog steeds overtuigd van het betere geluid van mijn eigen gitaar. Ik ben helaas wel tegen de Eastman 812 aangeknalt, die buitenaards mooi klinkt.. check anders even mijn vimeo kanaal ( www.vimeo.com/theyesplease). Daar hoor je al mijn songs, allemaal gespeeld met de Masterbuilt.

Thesandman
29 februari 2012, 00:43
Voor akkoestische gitaren zweer ik bij Ovation.
De klank is echt 'fantastisch' !

leoandy
11 maart 2012, 16:24
hallo allemaal ben zelf eigenaar van 2 lag gitaren de t100 dce( western)400 euro en tn100 a14( klassiek) 360euro
ben er zeeeeeeer tevreden over goede bespeelbaar heid ook voor een leerling en een mooie sprankelende klank dit is wel smaak gevoelig
beide gitaren zijn netjes afgewerkt en er zijn goedematerialen gebruikt .
lag heeft inmiddels ook al wel wat nominaties gekregen.
kortom veel giaar voor je geld.
gr

ps ook versterkt heb ik geen klachten

Jordy920
11 maart 2012, 16:59
Je zou ook nog kunnen kijken voor een Seagull..
Ik heb er zelf een en ben echt zeer te spreken!

Groetjes

Mattia
19 maart 2012, 10:15
Voor akkoestische gitaren zweer ik bij Ovation.
De klank is echt 'fantastisch' !

Je moet er wel van houden....is nou niet bepaald 'typische' akoestische gitaar sound.