PDA

View Full Version : Vintage lemon drop probleem



robobas
5 juni 2011, 13:26
:seriousf:hallo,

Ik heb sinds een maandje of zo een Peter Green lemon drop van het merk Vintage . Speelt lekker, maar ik vind dat er bij het spelen steeds snaren mee zoemen terwijl ik deze juist niet bespeel of aanraak met mijn hand .
Eerst dacht ik dat het aan de versterker lag maar mīn telecaster heeft er geen last van . Heeft iemand misschien een idee?

thnx alvast

Bert Gitaar
5 juni 2011, 13:32
Kijk eens of de snaren wel schuin genoeg afbuigen/kantelen na de brug en of topkam.
Misschien liggen ze iets te horizontaal waardoor ze niet goed op de brug of topkam liggen maar daar een beetje in liggen te rammelen. (zit je halspen niet los er in? kan ook rammelen)

frander
5 juni 2011, 13:32
Een vriend van me kocht er vorig jaar ook een en kwam enthousiast zijn aanwinst showen. Vond het, met respect, een enorme ruk gitaar... Resoneerde ook aan alle kanten. Een maand later heeft ie em ook verpatst.

Basileia
5 juni 2011, 13:36
Snaren die brommen als je ze niet aanraakt klinkt mij in de oren als een aardingsprobleem. Even open schroeven en kijken of er ergens een (waarschijnlijk zwart) draadje los zit. Zoja, solderen of laten solderen, en zo niet nog eens verder zoeken.

robobas
5 juni 2011, 13:59
misschien heb ik het niet goed uitgelegd maar het lijkt dat bijv de lage E gaat meetrillen als je d accoord speelt of de b en hoge e bespeelt

thnx

munkie
5 juni 2011, 14:47
Kan de afstelling zijn. Te lage axie. Hals te recht afgesteld, hoort iets een kromming in te zitten. Ongelijk fretwerk. Zou je hem moeten (laten) vlakken.

Of gewoon de snaren afdempen die niet mee horen te rammelen :ok:

Eko
5 juni 2011, 21:50
Misschien even terug naar de winkel?

bass blom
5 juni 2011, 22:10
speel je met veel volume en flink wat gain?
lijkt me meer een speeltechniek ding dan de gitaar.

Jay75
6 juni 2011, 00:08
Ik had laatst iemand met hetzelfde probleem, zijn gitaar resoneerde tijdens het spelen met als gevolg een vervelend bijgeluid.
Eerst dachten we dat het de trussrod was, die wellicht los zat en mee resoneerde, maar wat bleek:

De stemmechanieken trilden mee, een bekend probleem volgens de vertegenwoordiger van Vintage.
( volgens hem gebruiken ze sinds kort andere )
Als dat bij jou ook zo is is het op te lossen door wat secondenlijm IN de verbinding te laten lopen waar de plastic stemknoppen vastzitten op het metaal. Als het goed is is dan je probleem opgelost.

Succes

munkie
6 juni 2011, 10:58
Snaren achter de topkam dempen met een stukje schuimrubber ofzo.

Sinner1980
6 juni 2011, 11:21
:seriousf:hallo


:???: