PDA

View Full Version : boss me 70: kort geluid



rocketx4
4 juni 2011, 23:47
Ik heb een probleem en als het niet snel weg is ga ik over op pedalen.

als ik met mijn een normale elektrische gitaar een snaar aansla, dan klinkt hij maar twee seconden en dan brokkelt hij snel weg.

heel irritant natuurlijk, weet iemand hoe ik deze toon naar ongeveer 6 sec minimaal kan doen? anders ga ik denk ik over op pedalen:dontgeti:


:)

SantaX
4 juni 2011, 23:56
Je wil dus de sustain verlengen.
Sustain komt uit een aantal dingen. Het begint bij de gitaar. De ene gitaar heeft meer sustain dan de andere. Humbuckers willen zeker helpen. Een hele dure gitaar wil ook nog wel eens helpen.
Goed, heb je die opties niet dan kun je wel wat truckjes toepassen om meer sustain te krijgen. Een zo een truckje is voor je distortion of overdrive een compressor zetten. Die haalt dan de afstervende noot voor je op.

Hier in dit filmpje (dat ik per stom toeval aan het kijken ben) gaan ze er ook een beetje op in. http://www.youtube.com/watch?v=ruZsw4ss1o4 zo rond de 8 minuten.

Ik denk echter niet dat je halsoverkop dat ding moet wegdoen. Overigens moet je er op letten dat je geen noisegate aan hebt staan. Ik weet niet of de me-70 dat heeft, maar dat kan je noten ook afkappen.

DemolitionColorScheme
5 juni 2011, 00:23
Inderdaad. Heb je niet toevallig de gate (NS : Noise Suppressor) aanstaan ........ ?
Dat 'brokkelen' doet me dat namelijk wel vermoeden.

rocketx4
5 juni 2011, 14:45
thanks!

ik had de ns op 50 staan,nu op 15.
nu klinkt hij veel langer

wat is dit forum toch handig:)

DemolitionColorScheme
5 juni 2011, 15:48
thanks!

ik had de ns op 50 staan,nu op 15.
nu klinkt hij veel langer

wat is dit forum toch handig:)
Als je hem niet nodig hebt, gewoon uitzetten of op 0 (als dat kan).

Bijl
6 juni 2011, 12:33
Waarschijnlijk heeft je Nois Suppressor ook twee waardes, Threshold en Decay.

Threshold = bij welke hoeveelheid geluid moet de NS inschakelen
Decay = hoe snel moet het onderdrukken van geluid intreden nadat de drempel (threshold) bereikt is?

Meestal stel je Threshold in op een iets hoger niveau dan de ruis die er uit je effectenbak komt, en hou je Decay zo lang mogelijk.