PDA

View Full Version : Probleem met een phaser



Cageman
4 juni 2011, 22:30
Hallo allemaal :)

Sinds ik mijn Fame voeding heb aangesloten (de geisoleerde, maar hele grote gele), werkt mijn Whetstone phaser niet meer goed. Hij geeft een geluid wat lijkt op een stilstaande phaser met een laagje zeer lelijke fuzz eroverheen.

Wanneer ik hem gewoon aansluit op een adapter doet hij wel gewoon wat hij moet doen. Hij doet het heel soms ook met de voeding, maar dit is alleen wanneer het pedaal heel ver van de voeding af staat.

Het zal haast iets te maken hebben met een of andere straling die de Fame voeding afgeeft, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat er precies aan de hand zal zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt :)

Mitch
5 juni 2011, 12:31
Even logisch nadenkend valt mij één ding op. Hij doet het heel soms ook met je andere voeding, maar dan alleen als -ie juist vér daarvan af staat. Dat zou dan juist niet aan interferentie kunnen liggen al snap ik wel dat je er met je Fame voeding iets van vermoedt.
Maar goed, misschien is het power input jackje een beetje lam op je phaser? Waardoor hij niet optimaal contact maakt als de andere voeding ver van het pedaal staat? En misschien is het plugje van de Fame voeding ook niet van dezelfde vorm waardoor hij niet goed 'pakt'. Maar goed, dan zou je vooral verwachten dat -ie het helemaal niet doet.
Een te lage spanning is ook nog een optie, dus ik zou zeggen: meet die Fame output eens als je de mogelijkheid hebt.

Cageman
6 juni 2011, 13:35
Ik heb het inmiddels gefixed :)

Er zat een dipswitch op mn powersupply om naar 12v over te gaan. Waarom hij het wel daarop doet, en niet op 9v vind ik een beetje raadselachtig. In de handleiding van de phaser staat tenslotte power supply: 9-18v. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat mn power supply net iets onder 9v geeft ipv 9.

Ik denk sowieso dat ik de Fame maar eens aan wat spanning/volt/weetikwatvoor meters ga hangen om te kijken wat hij nou echt allemaal levert.

Tnx iig :)