PDA

View Full Version : Cradle Of Filth, nu metal ?



schaap
22 mei 2003, 22:08
ik zat laatst gezellig even op zwaremetalen.com forumpje te kijken (ook leuk hoor allemaal black/death/trash metalmensen) en die zaten de nu metal in de grond te stampen. en beweerden dat cradle nu metal is. Maar naar mijn mening is het niet nu metal. daarbij denkik ik eerder aan skinlab, shadows fall, e.d.
jullie ideeen ?

hoofd
22 mei 2003, 22:10
Ik vind Cradle ook geen nu-metal, en Skinlab vind ik eigenlijk op het randje. Nu-metal is KoRn en slipknot e.d., vind ik.

Theije
22 mei 2003, 23:52
Skinlab roelsss de pan uit! en ik vind het idd niet echt nu-metal, het lijkt soms best veel op bijv. Pantera of Sepultura.

Theije
23 mei 2003, 00:08
Ik vind Slipknot eigenlijk moeilijk in te delen, ik vind het namelijk niet echt nu-metal. Het heeft er misschien wel iets van weg maar toch is het een ander soort sound vind ik, het zijn niet echt nu-metal riffjes wat ze spelen en in combinatie met die dubbel-bass klinkt het toch iets 'agressiever' vind ik.

SnaeR
23 mei 2003, 18:28
Shadows Fall schaar ik ook niet onder de NU.
Behoorlijk wat Gothenburg invloeden. En zelfs 'n cover van Pink Floyd (Welcome to the Machine) op hun laatste CD.

Anders Destium
25 mei 2003, 10:57
Als je Cradle of Filth nu-metal noemt heb je het niet begrepen... Behalve het gezeik over al dan niet "true" zijn blijft het gewoon symfonische black metal.

Ik vind het schattig dat mensen altijd maar bezig zijn bands in hokjes op te delen terwijl dat vaak niet kan.

Faith No More zou waarschijnlijk ook nu-metal genoemd worden door sommigen, ware het niet dat ze net als COF al een stuk langer bekend zijn...Als je even doorredeneert hadden deze twee bands dus bijvoorbeeld moeten leiden tot het opstaan van een band als Korn en de Deftones :eek:

schaap
26 mei 2003, 20:35
Op 2003-05-25 10:57, schreef Anders Destium:
Als je Cradle of Filth nu-metal noemt heb je het niet begrepen... Behalve het gezeik over al dan niet "true" zijn blijft het gewoon symfonische black metal.

Ik vind het schattig dat mensen altijd maar bezig zijn bands in hokjes op te delen terwijl dat vaak niet kan.

Faith No More zou waarschijnlijk ook nu-metal genoemd worden door sommigen, ware het niet dat ze net als COF al een stuk langer bekend zijn...Als je even doorredeneert hadden deze twee bands dus bijvoorbeeld moeten leiden tot het opstaan van een band als Korn en de Deftones :eek:

ik zeg ook niet dat ik alles in hokjes wil opdelen, alleen lees het maar na, er wordt zekers wel meerdere malen gezegd door "true" mensen dat het nu metal is, omdat ze het kut vinden :s. En dan nog zeiken omdat ik ze true noem. Mja, die discussie hebben ik en karnivoor ook alweer gestopt, dus boeie :smile:
(zit jij ook op zware metalen :eek: ?)