PDA

View Full Version : Nieuwe site gemaakt voor mn band!



Justinschut
4 juni 2011, 17:16
We hebben een jaartje niet zoveel gedaan (behalve nummers schrijven en een drummer zoeken), maar we zijn weer terug en we hadden een te outdated .tk popup website en aangezien we niemand konden vinden die zonder budget wat moois kon maken heb ik het toch maar zelf geprobeerd en is (vind ik) nog best aardig gelukt.

http://www.UnderDestructionband.com

Meteen een .com adres er bij, alleen werkt er iets met dat .com doorverwijs adres en iFrames niet goed samen in Internet Explorer dus het kan dat het er daar een beetje raar uitziet, maar in Firefox en Chrome issie goed :)

Epiphoneee
4 juni 2011, 23:27
Dat klinkt best aardig! Stevige rock / metal, daar hou ik wel van!

johanh
5 juni 2011, 11:54
Klinkt zeker aardig.

Zit ik alleen te kijken naar het eerste filmpje op de site.
Staat daar een stoere gitaar meneer. :D
Maar zit er zo'n stem apparaat op de kop, en er staat niks zo lullig als zo'n ding op je gitaar. (is in ieder geval mijn mening)

Ziet er verders goed uit, niet speciaal, maar meer dan functioneel.

Gr
Johan

Justinschut
5 juni 2011, 22:49
Klopt inderdaad, maar net bij de soundcheck was mn lage E snaar gebroken dus heb em er maar op laten zitten zodat ik af en toe bij kon stemmen. Snaren waren btw helemaal niet oud, maar kan gebeuren.

Ik heb onderhand wel een stagetuner ;)

HaroldA
5 juni 2011, 22:59
Ai, frames... Wanneer worden die nou eens verboden?

Dit zijn echt verschrikkelijke pagina's voor Google en andere zoekmachines: http://home.tiscali.nl/justinschut/UD/Home.html

Ook is je HTML waardeloos opgebouwd. Schakel voor de gein je stylesheets maar eens uit, dan blijft er niets van de volgorde over.

Het ziet er leuk uit, maar technisch is het niet echt/echt niet in orde.

Justinschut
5 juni 2011, 23:13
Ja inderdaad jammer dat alle Metal fans op elke website waar ze komen meteen naar de html en stylesheets gaan kijken en tja zoals iedereen weet, als dat niet in orde is.... komen ze ook niet naar je optreden :(

HaroldA
5 juni 2011, 23:15
Ja inderdaad jammer dat alle Metal fans op elke website waar ze komen meteen naar de html en stylesheets gaan kijken en tja zoals iedereen weet, als dat niet in orde is.... komen ze ook niet naar je optreden :(

Dat is mijn punt niet. Je wil gevonden worden door Google en die heeft erg veel moeite jullie website te lezen. En als een pagina geindexeerd wordt, linkt Google naar http://home.tiscali.nl/justinschut/UD/Home.html en niet naar http://www.underdestructionband.com/.

Ook zal de gebruiker vaak naar blanko pagina's gestuurd worden zoals deze: http://home.tiscali.nl/justinschut/UD/Justin.html waarna je met geen mogelijkheid weer terug op de hoofd site komt.

Justinschut
5 juni 2011, 23:32
Valt wel mee, ik geef die pagina's allemaal geen meta tags en en je je index goed tagt en indexeerd is die meteen te vinden. Het probleem is wel dat de .com een doorstuur adres is, dus die kan Google idd niet vinden, maar dat heeft niet met frames te maken. Als ik de index goed tag is die wel meteen te vinden.

Verder zijn iFrames gewoon heel handig om je content te refreshen, ik heb ook een versie zonder iFrames. Ik denk er aan om IE gebruikers meteen naar die site door te laten stromen (of users die geen iFrames ondersteunen).

Verder bedankt mensen voor de complimenten, het ziet er iig een stuk beter uit dan de vorige site en .com staat ook wat beter dan .tk

HaroldA
5 juni 2011, 23:35
Verder zijn iFrames gewoon heel handig om je content te refreshen, ik heb ook een versie zonder iFrames. Ik denk er aan om IE gebruikers meteen naar die site door te laten stromen (of users die geen iFrames ondersteunen).

Ik ben gewoon een fan van "open in new tab" en de middelste muisknop ;) Vandaar ook mijn afkeer van frames, naast de problemen met indexeren.

Van mij mogen niet-IE gebruikers dus ook doorgestuurd worden naar een non-Frames pagina!

Justinschut
5 juni 2011, 23:44
Ik ook, maar op zo'n bandsite doe ik dat nooit :P Alleen op forums of Ebay ofzo... Ik vind het wel best zo :)

Justinschut
17 juni 2011, 19:14
Eindelijk het Internet Explorer probleem opgelost, nu werkt het in IE ook gewoon met iFrames ;)

Steven Otto
17 juni 2011, 19:29
Ik begrijp nog steeds niet waarom je iFrames gebruikt.

Justinschut
17 juni 2011, 19:38
omdat dat makkelijk de content ververst. Bovenaan de pagina heb je het logo en menu etc, dus voor de echte content moet je een stukje naar beneden scrollen (tenzij je een uber mega scherm hebt).. en elke keer als je op een andere page klikt moet je weer naar beneden scrollen naar waar je was en dat vond ik nogal irritant.

Nu scroll je gewoon naar waar je het kan lezen en kan je makkelijk tussen alle pages heen en weer klikken. Werkt perfect in IE, Chrome en Firefox en ook in oude versies van IE werkt het.

Greasemouth
18 juni 2011, 18:17
OFF-topic: Gave buitenkant van Determined.

Justinschut
20 juni 2011, 02:08
Thanx :) Is alweer 2 jaar oud, hopelijk krijgen we alle nieuwe nummers deze zomer af zodat we eind van het jaar een nieuwe plaat kunnen opnemen :D

Riky
20 juni 2011, 14:46
ik vind het eerlijk gezegd geen mooie site en ik zie de toegevoegde waarde er niet zo van. Je had ook gewoon een myspace aan kunnen maken of zo.
Maar goed. Je email is er op te vinden en als je weet hoe de player werkt kun je er ook muziek luisteren (die overigens niet heel verkeerd klinkt) en dat is waarschijnlijk wat jullie willen.

Justinschut
20 juni 2011, 15:03
Waarom heb jij dan een nieuwe site in je signature en geen "myspace ofzo" ;)

Riky
20 juni 2011, 16:15
we hebben lang gebruik gemaakt van myspace, wat op zich goed werkte, maar het voordeel van de nieuwe site is:

-alle sociale media die we gebruiken staan bij elkaar.
-mensen die geen twitter hebben kunnen toch makkelijk kijken wat we posten.
-een contact formulier die geen outlook of dergelijke gebruikt, maar gewoon invullen en versturen.
-en boven al ziet het er mooier uit dan een myspace pagina. ongetwijfeld kan het beter, amar het straalt wel eenheid uit.

Mijn commentaar is misschien een beetje lullig, maar je krijgt hier ook wat feedback en die zie je zelf als niet nuttig (bijv. het openen van nieuwe pagina dmv de middelste muisknop), maar dat zijn ze dus wel.
Jullie site werkt als het gaat om beluisteren van muziek en contact opnemen, maar verder vind ik het geen mooie site om te zien.
Ik kijk dan nog liever naar bijvoorbeeld dit: http://www.myspace.com/bodyfarmnl

De cover van jullie cd uit 2009 ziet er cool uit en ik zou de titel met die achtergrond gewoon gebruiken als header bijvoorbeeld.

http://dl.dropbox.com/u/11984423/Determined.jpg

Justinschut
20 juni 2011, 16:22
Nou goed dat is jouw mening, zijn ook mensen die hem wel mooi vinden. Tis ook maar net wat je smaak is, sommige vinden dit mooi en anderen hebben liever gewoon een simpele recht to recht aan site..

Ik zeg niet dat commentaar zoals dat middelste muisknop niet nuttig is, maar dit is nou eenmaal zoals de site werkt. Ik hou overal rekening mee, maar je kunt niet alles hebben ;)

proguitar89
7 augustus 2011, 20:05
jullie hebben de band site goed voor elkaar ik moet nog klooien met de site

een vraagje hoe maak je die achtergrond van die album cover

http://home.tiscali.nl/justinschut/UD/images/Determined.jpg

Justinschut
7 augustus 2011, 20:46
heeft een vriend van ons gephotoshopped

proguitar89
7 augustus 2011, 20:58
heeft een vriend van ons gephotoshopped

oke, mooi had hij er lang werk aan?:dontgeti:

Justinschut
7 augustus 2011, 21:36
Weet niet meer precies hoe lang hij er over heeft gedaan, het ontwerp was mijn idee dus we gingen steeds een stukje verder en dan bespraken we het weer etc

proguitar89
7 augustus 2011, 22:42
Weet niet meer precies hoe lang hij er over heeft gedaan, het ontwerp was mijn idee dus we gingen steeds een stukje verder en dan bespraken we het weer etc

oh op zo manier
ik heb dit gemaakt voor een cd die ik ga maken

maar ja ben er wel trots op maar vind jullie album cover cooler

http://img820.imageshack.us/img820/4117/dangerguitars4.png

HaroldA
7 augustus 2011, 22:46
maar ja ben er wel trots op maar vind jullie album cover cooler

http://img820.imageshack.us/img820/4117/dangerguitars4.png

Perfect! Niets meer aan doen! :ok:

soup
7 augustus 2011, 22:53
is dit een grap haha

proguitar89
7 augustus 2011, 23:09
is dit een grap haha

nee hoezo?

proguitar89
7 augustus 2011, 23:11
Perfect! Niets meer aan doen! :ok:

je vind het mooi?

Riky
7 augustus 2011, 23:23
Ik word er emotioneel van!

Liquid_Metal
8 augustus 2011, 09:10
Perfect! Niets meer aan doen! :ok:


je vind het mooi?

Dat was deels sarcasme :).
Het idee is goed, maar de foto van jezelf ziet er niet uit. De kwaliteit an sich is veel te laag en hij is ook niet goed uitgesneden. Dat moet je beter kunnen (en anders laten doen).
De tekst is ook nog wat simplistisch weergegeven. Een goed begin, maar je kunt zoveel gekke dingen doen. Het is nog niet een geheel.

proguitar89
8 augustus 2011, 11:18
Dat was deels sarcasme :).
Het idee is goed, maar de foto van jezelf ziet er niet uit. De kwaliteit an sich is veel te laag en hij is ook niet goed uitgesneden. Dat moet je beter kunnen (en anders laten doen).
De tekst is ook nog wat simplistisch weergegeven. Een goed begin, maar je kunt zoveel gekke dingen doen. Het is nog niet een geheel.

ik, vind de uitsneden ook nog niet perfect maar ja en de foto is wat wazig.
maar het was de beste foto we hadden nog een foto en die was erger en nog 2 foto's dan doe ik een klauw met me handen maar me neefje fond dat niet goed want dat betekende eigenlijk ook afstand houden volgens hem.

Justinschut
8 augustus 2011, 16:04
Fond je neefje dat ? Afstand nemen is misschien wel wijs als er "Dangerous" dingen aankomen ;)

Beste manier is om Photoshop te nemen of iemand te zoeken die er mee overweg kan, zo groot mogelijke foto's/plaatjes nemen en die mooi in elkaar blenden. Beetje kleuren aanpassen zodat ze matchen etc.

En onthou: Als je een plaatje mooi wil printen moet hij op je scherm veel groter zijn dan je het uiteindelijk wil hebben. Dus als je het plaatje op je scherm precies zo groot maakt als een CD doosje, wordt het niet mooi als je hem gaat printen

proguitar89
9 augustus 2011, 12:24
Fond je neefje dat ? Afstand nemen is misschien wel wijs als er "Dangerous" dingen aankomen ;)

Beste manier is om Photoshop te nemen of iemand te zoeken die er mee overweg kan, zo groot mogelijke foto's/plaatjes nemen en die mooi in elkaar blenden. Beetje kleuren aanpassen zodat ze matchen etc.

En onthou: Als je een plaatje mooi wil printen moet hij op je scherm veel groter zijn dan je het uiteindelijk wil hebben. Dus als je het plaatje op je scherm precies zo groot maakt als een CD doosje, wordt het niet mooi als je hem gaat printen
tja, me neefje is 11 en de foto is gemaakt met de mobiel van me en hij wou mij uit de foto halen maar hij moest toen weg. maar misschien komt het wazige omdat we de foto hebben opgeslagen als bmp ipv png. en ik zelf ga nog prutsen met de cover.:airguitar:

-Martijn-
9 augustus 2011, 13:07
Ambitieus plan, na een week gitaarspelen al aan je eerste album beginnen.

proguitar89
9 augustus 2011, 14:40
Ambitieus plan, na een week gitaarspelen al aan je eerste album beginnen.

ja, me neefje had dat plan nou ik vind het best xd.:crazyhappy:

Justinschut
9 augustus 2011, 23:42
Misschien moet je even een nieuwe thread beginnen voor je "slaps metal" ;)

proguitar89
10 augustus 2011, 11:41
Misschien moet je even een nieuwe thread beginnen voor je "slaps metal" ;)

kan, nog even wat instrumenten erbij en we maken dan een cool album ik kijk even of ik cubase kan downloaden anders vraag ik wel aan me zus of ik haar keyboard kan lenen anders koop ik weer iets dat dan blijft liggen en dat er niks meer mee word gedaan.:seriousf: