PDA

View Full Version : Digitaal en machinaal



Elias
4 juni 2011, 16:39
Hallo allemaal,

Laat ik mij en mijn verlengstukken eens introduceren.

Over mij: ik ben 28 jaar oud, speel zo'n 20 jaar gitaar en speel nog ongeveer 4 keer per week. Ik heb op de middelbare school wel in bands gespeeld, waaronder een big band, maar uiteindelijk ben ik gestopt met bandjes. Niemand maakte muziek die ik echt leuk vond. De muziek die ik zelf maak kan ik min of meer omschrijven als dark-ambient industrial metal. Bands die ik leuk vind zijn Tool, Nine Inch Nails, Massive Attack, Portishead, Tricky, Rammstein, Diary of Dreams, wumpscut, Hocico, Covenant.

Over mijn set-up: Ibanez RG (pick-ups: V7, S1, V8. Floyd Rose tremolo), MXR Fullbore metal, Boss ME-20

En dat plug ik in de PC.

Mijn sound: ik probeer een heel clean doordringend machinaal metal geluid te produceren. Bas en treble draai ik omhoog, middle omlaag. Sterke chorus en reverb.

Ik zal wel wat posten in het Sounds subforum.

Verder denk ik veel te kunnen leren hier op Gitaarnet.

tommus42
4 juni 2011, 17:50
Goede herinneringen aan de Bristol muziek, leuk!
Heb je geen gitaarversterker?

onrust nv
5 juni 2011, 11:33
Ah Hocico, daar heb ik 3 demo's van.

Als ik jouw was zou ik ook voor een ringmodulator gaan. Daar kan je het distorted geluid metalig mee maken of zieker mee maken. Ik zit zelf meer in de industriële avant garde, soundscape en rhythm&noise.

Elias
5 juni 2011, 16:44
Tommus, Bristol muziek blijft goed. Ken je het album Third van Portishead? Dat vind ik één van de beste albums ooit.

En ik heb wel een versterker, maar niet zo'n goede. Daarbij vind ik het wel leuk om digitaal te werk te gaan. Een versterker drukt toch wel een stempel op het geluid.

Onrust, bedant voor de tip. Ik heb wat zitten zoeken naar ring modulators en toepassingen. Glass van Incubus opgezocht op YouTube. Dat is inderdaad wel gaaf.

Heb je alleen demo's van Hocico? Verder nooit uitgezocht? Van de genres die je noemt ken ik weinig. Einstuerzende Neubauten hoort er vast wel bij. Dat ken ik wel.

Nog bedankt ook voor de tip bij m'n andere topic.

tommus42
5 juni 2011, 19:20
Zeer intense muziek. Wel oppassen dat je er niet depressief van wordt, hoewel het homeopathisch kan werken.

onrust nv
9 juni 2011, 01:41
nog een paar tips: chorussen, flangers, phasers, delays en reverbs zijn ook onmisbaar om je geluid freaky te maken(zeker als je ze allemaal achterelkaar zet).
En synths worden ook steeds betaalbaarder. De korg monotribe is prima voor analoge basslijnen en analoge electro drums. En niet duur. http://www.korg.com/monotribe zet er reverb of delay(of beiden) en je hebt al een basis om nummers te maken met hardware.