PDA

View Full Version : Welke type Gibson is dit ?



INOXROX
4 juni 2011, 16:09
http://imageshack.us/photo/my-images/17/img1574cy.jpg

van m'n vader geweest . wil'k meer van weten . ( hoop dat de foto nu wel doorkomt . eerder in een ander forum wilde het nog niet zo vlotten ....)
www.imageshack.us/photo/my-images/17/img1574cy.jpg

op de achtergrond zie je nog net een hoekje van de Gibson versterker en onder tafel kan - ik tenminste - nog net e.o.a. double footswitch of zo ( geen idee hoe je zoiets officieel benoemt ) . Beiden heeft ie gelijktijdig -nieuw- aangeschaft , dat weet ik nog wel , ergens eind zestiger-jaren ( we woonden toen in HongKong ( of all places ! ) .
De gitaar is nu nog in bezit van m'n broer die + in Frankrijk woont , + van wie ik gedistancieerd ben al jaren + die - echt tot overmaat van ramp - er ook nog 's helemaal niet op speelt .

Daar moe'k echt werk van maken !
Anybody ?

munkie
4 juni 2011, 16:12
ES-175

Is dat je pa in de 60's? :seriousf:

INOXROX
4 juni 2011, 16:22
ES-175

Is dat je pa in de 60's? :seriousf:

that's him .....

INOXROX
4 juni 2011, 16:29
@munkie - de versterker valt zo niet veel over te zeggen he , of wel ?
Als je maar maf genoeg van 't merk bent , dan zou 't zomaar kunnen dat iemand iets kan concluderen gebaseerd op niet meer dan ( een-hoekje-van _ een detail opname .

barno
4 juni 2011, 16:35
ik zou maar vlug terug vriendjes worden met die broer. Zo'n oude 175 is een fortuin waard en het zijn Juweeltjes.


mooie foto trouwens

INOXROX
4 juni 2011, 17:05
ik zou maar vlug terug vriendjes worden met die broer. Zo'n oude 175 is een fortuin waard en het zijn Juweeltjes.


mooie foto trouwens

Puur uit nieuwsgierigheid Barno : combien ?
'k moet je zeggen dat nu wil ik er vooral een keer op kunnen spelen i.p.v. dat de tijd intussen maar verloopt ...
Zuur , maar wie weet ? lukt 't me ......

langun
4 juni 2011, 17:16
Voor wat het waard is:

Vintage Price Value For 2008 :
1952 - 1956 > $5500 to $7000 ( p-90 )
1957 - 1959 > $11000 to $13000 ( Humbuckers )
1960 - 1963 > $5000 to $7500
1964 - 1966 > $3900 to $5700
1967 - 1969 > $3300 to $4000 ( various colors )
1970 - 1979 > $3000 to $3500
1980 - 1999 > $2000 to $2500

Note : 60s models with PAFs can be sold for more .

Je moet natuurlijk nog altijd een koper vinden, al zou ik het persoonlijk maar zwak vinden om die gitaar van je broer te ontfutselen en ze daarna te verkopen.

INOXROX
4 juni 2011, 17:34
Voor wat het waard is:


Je moet natuurlijk nog altijd een koper vinden, al zou ik het persoonlijk maar zwak vinden om die gitaar van je broer te ontfutselen en ze daarna te verkopen.
j'hoef nie te fretten vriend . Die zou'k nooit meer wegdoen !!

FruscianteFan
4 juni 2011, 17:36
Kleine opmerking tussendoor: INOXROX, je posts zouden een stuk leesbaarder zijn als je woorden gewoon voluit typt. "Moe'k" i.p.v. "Moet ik", dat soort dingen.

Verder kan ik alleen maar beamen dat je met een beetje geluk echt een juweeltje in je familie hebt.

INOXROX
4 juni 2011, 17:49
Enigszins terzijde : had je toen ook al verschillende landen van herkomst?
Nu is 't bijna een kunst om je door het woud aan 'manufacturers' heen een weg naar een verantwoorde ( of mogelijk zelfs een zeer bijzondere ! ) koop te vinden .Had je destijds je meerdere launchsites ? Hoeveel ? Zit er dan ook verschil tussen qua kwaliteit ?
Kan iemand me zeggen waar die dan naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst het levenslicht heeft gezien ? In aanmerking genomen da'k nie beter weet dan dat ie'm in HongKong destijds heeft aangeschaft . Aan de andere kant : hij reisde heel veel en ikzelf heb natuurlijk geen idee of ie 'm misschien 'overseas' heeft opgepikt . Zelf lijkt 't me vrij sterk dat dat zo zou zijn , gezien de originele versterker en zo .
Dat zou toch aardig wat handbagage betekenen , zelfs in die tijd .
Any thoughts ?
@FruscianteFan : ga'k aan ... ahum sorry: daar ga ik aan werken -thnx

Mitch
4 juni 2011, 17:58
Gibsons en verschillende landen van herkomst? Que??

langun
4 juni 2011, 18:11
Ervan uitgaande dat het een originele is (ik weet niet hoeveel kopieën ze al maakten in de jaren '60) komt hij van de USA, net zoals alle echte Gibsons.

INOXROX
4 juni 2011, 18:17
Gibsons en verschillende landen van herkomst? Que??

ben bereid om meteen schuld te bekennen , hoor . Onwetend ... Maar ik wil wat leren :
wanneer begon dat dan z'n intrede te doen ? Dat de productie verspreid werd , bedoel ik.
Je hebt toch evengoed in verschillende landen geproduceerde Gibsons als met Fenders ( en vast vele andere merken ) ?
Zeg ik nou echt iets stoms ?
Misschien stamt deze ( de Gibson dus ) nog uit een era waarin al dat soort afwegingen niet eens een rol speelden voor een merk en hoefden ze toen nog niet te 'out-sourcen' .
Nogmaals ik wil graag iets leren . Maak me wijzer . Daarom ben ik hier .

@FruscianteFan : how I am I doing so far ?

Oranjeaap
4 juni 2011, 18:39
Bijna :)

Gibson maakt alleen gitaren in amerika. Er zijn wel sub merken zoals epiphone die in asie gemaakt worden. Daar komt nog bij dat hong kong in de tijd een rijk gebied was en dat de kans dus groot is dat het een echte betreft en geen namaak
De versterkers werden ook niet nagemaakt dacht ik.
Gibson is een keer verhuisd met de fabriek. De oude gitaren zijn beter. Maar dat komt eerder omdat ze oud zijn.
Ik zou maar snel die gitaar terug halen. Het zijn niet alleen verzamelstukken maar ook erg goede gitaren.

barno
4 juni 2011, 18:41
Gibsons komen ook nu nog uit USA. Epiphone, een submerk, komt wel uit Azië. Ook belangrijk, zeker ivm Gibson: niet elke gitaar met een Gibson logo is een Gibson.

edit: okee aap, seems like I'm psychic :)

Oranjeaap
4 juni 2011, 18:42
Ik zit op mijn telefoon dus typen gaat niet zo rap. Ik heb er wel veel verstand van vind ik zelf dus ik wil al je vragen beantwoorden

INOXROX
4 juni 2011, 18:43
Bijna :)

Gibson maakt alleen gitaren in amerika. Er zijn wel sub merken zoals epiphone die in asie gemaakt worden. Daar komt nog bij dat hong kong in de tijd een rijk gebied was en dat de kans dus groot is dat het een echte betreft en geen namaak
De versterkers werden ook niet nagemaakt dacht ik.
Gibson is een keer verhuisd met de fabriek. De oude gitaren zijn beter. Maar dat komt eerder omdat ze oud zijn.
Ik zou maar snel die gitaar terug halen. Het zijn niet alleen verzamelstukken maar ook erg goede gitaren.

Je weet niet half hoe graag ik dat wil . Voorzichtig benaderen babysteps all the way , en hope for the best .... zucht ...

Bedankt voor je respons , trouwens

Oranjeaap
4 juni 2011, 18:52
Je broer weet vast ook wel dat die gitaar een smak geld waard is. Ben je bereid diep in de buidel te tasten?

INOXROX
4 juni 2011, 19:02
Voor zover iemand iets over die versterker kan zeggen : mij staat nog zo helder bij dat dat ding altijd een brommmm genereerde .
Tot grote ergenis van m'n vader ( ook dat staat me zeeeer helder bij ) , wist niemand daar verandering in te brengen . Was dat misschien ( ik durf niets meer af te korten door FruscianteFan ) een bekend euvel of zo met versterkers uit die tijd ?
Ik wil er zoveel mogelijk van weten . Hij is dit jaar 20 jr.dood ( m'n vader , niet de Gibson ) en die gitaar is eigenlijk pas 'aan-het-licht-gekomen' .
Zelf ben ik pas 15 jaar na zijn dood met gitaar begonnen , serieus tenminste . Terwijl hij vanaf m'n vroegste jeugd altijd gitaar speelde . ( over dingen betreuren gesproken ... )
D'r moeten meer mooie instrumenten te vinden zijn daar :
Van een Martin D45 en een D28 en ook nog ( van een van die 2 ? ) eeen 12 str. uitvoering .
20 jaar na dato zijn er meer juweeltjes - her en der verspreid - in diezelfde nalatenschap .
O.a. een gitaar die hij ooit persoonlijk heeft ontvangen van - en die ook in-opdracht-van Paco de Lucia is gemaakt voor hem (!). Zeldzaam ding , zondermeer .
Nu heb ik onlangs vernomen dat die gitaar ergens ( in het buitenland ; laten we het daarop houden ) , in een container ligt in de opslag .
Naar ik me heb laten vertellen met een gebroken hals maar ook met de sig van Paco d'r op of zoiets .
Dat mag niet te lang zo doorgaan ..

Oranjeaap
4 juni 2011, 19:08
Serieuze gitarist dus, je vader. Ik hoop dat het lukt om wat binnen te halen. Waardevol of niet, zulke gitaren met een verhaal zijn leuk om te hebben. Ik vind het ook altijd leuk om zulke verhalen te horen.

Oranjeaap
4 juni 2011, 19:12
Die brom is denk ik een combinatie van dingen. Holle gitaren zijn sowieso wat gevoeliger.ik kan de foto hier niet goed zijn, maar als die gitaar p-90 elementen heeft, de brommen ook altijd. Mss ergens een defect in de versterker. Maar dat is meer gissen dan weten

INOXROX
4 juni 2011, 19:15
Je broer weet vast ook wel dat die gitaar een smak geld waard is. Ben je bereid diep in de buidel te tasten?

Toe maar . Maak me wijzer .
In de buidel tasten ? Zo diep als maar binnen m'n mogelijkheden lag , als dat nodig zou zijn ( hoop het niet want zo diep kan ik niet ) .

Maar hier zou eigenlijk geen geld aan te pas moeten ( lees : mogen ) komen .

FruscianteFan
4 juni 2011, 19:16
Die brom is denk ik een combinatie van dingen. Holle gitaren zijn sowieso wat gevoeliger.ik kan de foto hier niet goed zijn, maar als die gitaar p-90 elementen heeft, de brommen ook altijd. Mss ergens een defect in de versterker. Maar dat is meer gissen dan weten
Aan de foto te zien zijn het PAFs.

INOXROX
4 juni 2011, 19:29
Serieuze gitarist dus, je vader. Ik hoop dat het lukt om wat binnen te halen. Waardevol of niet, zulke gitaren met een verhaal zijn leuk om te hebben. Ik vind het ook altijd leuk om zulke verhalen te horen.

Weet je , zo'n hele serieuze gitarist was ie niet zozeer ( wel een hele enthousiaste , natuurlijk - hij was geen prof op dat gebied) maar dat er zoveel instrumenten in huis bij ons te vinden waren , kwam omdat ie een jaar of 10 lang de 'head-honcho' was van een platenmaatschappij en er kwamen continue artiesten bij ons over de vloer .
Mij staat nog bij dat de bloedspatten op een etiket van een Ovation die hij ook had ( de simpelste toen , meen ik- al was dat toen ook heel wat want 'de achterkant was mede door NASA ontwikkeld ' ik hoor 't hem nog zo zeggen ...) , deels van hem afkomstig waren na een nacht doorhalen in muzikaal gezelschap , en deels zou daar de dna van Graham Parker ( inderdaad , van de Rumor ) in terug te vinden moeten zijn .
Zelf heb ik ( wat was ik ? 15? ) met diezelfde gasten - het vliegtuig had oponthoud, zie je )- alle jenever van m'n ouwe heer toen opgedronken.
En ik hield pas op toen zij noodgedwongen het gingen mixen met melk ( d'r was niets anders ) .
--** wel slightly off topic , I'm afraid . Sorry for that ( it's just that things start comin' back to me )

Ike57
4 juni 2011, 19:40
Misschien off topic maar wel mooie verhalen. Eigenlijk helemaal niet off topic want bij zulke gitaren horen, als het goed is, ook mooie verhalen. Dat maakt het plaatje completer en geeft meer intrinsieke waarde aan het instrument :ok:

Oranjeaap
4 juni 2011, 19:45
Het is niet echt off-topic. Niemand gaat daar over klagen.

Epiphoneee
4 juni 2011, 19:52
Een ES-175, maar niet verkopen, omdat ik het ten eerste zwak vind, en omdat dit soort gitaren steeds zeldzamer worden.

INOXROX
4 juni 2011, 19:55
Het is niet echt off-topic. Niemand gaat daar over klagen.

Verhalen zat , geloof me . Maar als ik jullie ga vertellen over de keer dat ik, om maar wat te noemen , in een Rolls convertible in het gezelschap van + Vicki Leandros + Demis Roussos ( het was zijn auto : donkerrood met een beige kap ; voor `zover het iemand boeit .... ) , naar de tandarts werd gereden ....

nee .... daar zit niemand op te wachten ...

INOXROX
4 juni 2011, 20:04
Een ES-175, maar niet verkopen, omdat ik het ten eerste zwak vind, en omdat dit soort gitaren steeds zeldzamer worden.

No worries . Maar dat had ik al eerder gemeld , meen ik . Als ik dat ding ooit in hadden krijg .. En eerlijk gezegd : ik hoef hem niet te bezitten ( zegt dat genoeg ? ) , maar benutten . Van mij mag ie hem terug na m'n dood ... allemaal blij !
@FruscianteFan : how I am I doing so far ?

FruscianteFan
4 juni 2011, 20:32
No worries . Maar dat had ik al eerder gemeld , meen ik . Als ik dat ding ooit in hadden krijg .. En eerlijk gezegd : ik hoef hem niet te bezitten ( zegt dat genoeg ? ) , maar benutten . Van mij mag ie hem terug na m'n dood ... allemaal blij !
@FruscianteFan : how I am I doing so far ?
Het leest al een stuk prettiger, maak er maar niet zo'n punt van ;)

Struin ebay.com eens af, dan zie je dat de oude (1950'er en 1960'er) ES-175's voor rond de €5.000 gaan...

INOXROX
4 juni 2011, 20:38
Het leest al een stuk prettiger, maak er maar niet zo'n punt van ;)

Struin ebay.com eens af, dan zie je dat de oude (1950'er en 1960'er) ES-175's voor rond de €5.000 gaan...

Ja , weet ik inmiddels maar het gaat om het in bezit krijgen/in gebruiknemen van iets zo moois .
Als m'n broertje er regelmatig op zou spelen of zo . Dan was het ook iets anders geweest - dit gaat iedere gitaarliefhebber ( hoef je echt niet iets specifiek met Gibson te hebben , lijkt me ) , aam het hart , toch ?
Los van of ie nou van je ouwe heer is geweest of niet . Kun je nagaan hoeveel het mij zegt ..

FruscianteFan
4 juni 2011, 20:47
Ik snap het volkomen, maar je vroeg ook naar de waarde ervan en dat antwoord was nog niet gegeven ;)

INOXROX
4 juni 2011, 21:26
Ik snap het volkomen, maar je vroeg ook naar de waarde ervan en dat antwoord was nog niet gegeven ;)

Kan ik niet tegenspreken .....

kenx
4 juni 2011, 21:31
Mag ik even storen? :D is namelijk belachelijk om voor deze vraag een nieuw topic te openen...

Ik heb net een Gibson gekocht, en ik had geen ervaring met nitro lak... Ik weet dat rubber van gitaarstandaards wel een keer kunnen reageren met die lak, en de lak zo erg lelijk wordt. Ik weet ook een paar oplossingen om dit tegen te gaan, bvb door een stuk stof rond de standaard te doen. Maar concreet: hoe doen de meesten onder jullie dat?

Bedankt!

langun
4 juni 2011, 21:38
Mag ik even storen? :D is namelijk belachelijk om voor deze vraag een nieuw topic te openen...

Ik heb net een Gibson gekocht, en ik had geen ervaring met nitro lak... Ik weet dat rubber van gitaarstandaards wel een keer kunnen reageren met die lak, en de lak zo erg lelijk wordt. Ik weet ook een paar oplossingen om dit tegen te gaan, bvb door een stuk stof rond de standaard te doen. Maar concreet: hoe doen de meesten onder jullie dat?

Bedankt!

Voor deze zou ik wel een ander topic maken, want het is ongeveer even off topic als wanneer ik hier zou beginnen vragen hoeveel jullie dagelijks naar het toilet gaan.

PS: Niet slecht bedoeld, veel plezier met je Gibson, maar maak toch maar een ander topic ;)

Plant
4 juni 2011, 22:24
Mag ik even storen? :D is namelijk belachelijk om voor deze vraag een nieuw topic te openen...

Ik heb net een Gibson gekocht, en ik had geen ervaring met nitro lak... Ik weet dat rubber van gitaarstandaards wel een keer kunnen reageren met die lak, en de lak zo erg lelijk wordt. Ik weet ook een paar oplossingen om dit tegen te gaan, bvb door een stuk stof rond de standaard te doen. Maar concreet: hoe doen de meesten onder jullie dat?

Bedankt!

Nieuw topic :???: Zoekfunktie!

Zoek op 'gitaarstandaard' of 'nitrolak' en tadáááh. Een kleine greep:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142339-Welke-gitaarstandaard-bij-nitrolak&highlight=gitaarstandaard

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?86130-K-amp-M-Gitaarhaak-en-standaard-en-nitrolak-probleem&highlight=gitaarstandaard

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?111662-Gitaarhanger-voor-aan-de-muur-schadelijk&highlight=gitaarstandaard

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142339-Welke-gitaarstandaard-bij-nitrolak&highlight=nitrolak

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?113481-nitro-lak&highlight=nitrolak

Antoon
5 juni 2011, 13:46
Mooie en interessante gitaar. Gibson ES-175D sunburst. De versterker is waarschijnlijk een Gibson Falcon. Ik dacht dat ze die laatste van 1962 tot 1965 maakte. Als je een foto waar de brug wat beter op staat kunnen we de gitaar wel wat zekerder dateren zo te zien is hij van na 1958. Als hij dezelfde leeftijd heeft als de versterker kun je op het amerikaanse dealernetwerk Gbase wel een indicatie van de waarde vinden: US$5000 - 8000,-. De gitaar moet wel origineel zijn dan. Als hij 5 jaar eerder gemaakt is is hij het dubbele waard, 5 jaar daarna nog maar de helft.

INOXROX
5 juni 2011, 14:34
Mooie en interessante gitaar. Gibson ES-175D sunburst. De versterker is waarschijnlijk een Gibson Falcon. Ik dacht dat ze die laatste van 1962 tot 1965 maakte. Als je een foto waar de brug wat beter op staat kunnen we de gitaar wel wat zekerder dateren zo te zien is hij van na 1958. Als hij dezelfde leeftijd heeft als de versterker kun je op het amerikaanse dealernetwerk Gbase wel een indicatie van de waarde vinden: US$5000 - 8000,-. De gitaar moet wel origineel zijn dan. Als hij 5 jaar eerder gemaakt is is hij het dubbele waard, 5 jaar daarna nog maar de helft.
Bedankt voor je reactie Antoon . 1962 - 1965 zou goed overeenkomen met het feit dat m'n zus in '65 het levenslicht zag , in HongKong , waar de foto is genomen .
En die footswitch ? Is daar iets over te zeggen ? Iets met een reverb staat me vaag bij ....
Voor wat betreft een betere foto : uit die tijd zijn die er niet , ben ik bang ( hoewel deze ook ergens onder een kast vandaan kwam - you never know ).
Maar zodra ik dichtbij genoeg ben om foto's te maken , zal ik dat meteen doen . Reken maar dat jullie ze dan ook te zien krijgen

Oranjeaap
5 juni 2011, 15:38
De versterker is denk ik: GA-19RVT

INOXROX
5 juni 2011, 15:47
De versterker is denk ik: GA-19RVT
:dontgeti:Kijk . Dat bedoelde ik aan het begin van deze topic : iemand heeft genoeg aan een hoekje van een versterker op een vage foto om 'm te kunnen herkennen .:rockon:
Thnx! ( aangenomen dat je 't bij 't juiste eind hebt , natuurlijk )

en de footswitch ?

Mike999999999
6 juni 2011, 11:30
Wat die brom betreft, bijna alle buize versterkers en vooral de oudere hebben een brom. Dat was vrij normaal en lag aan de versterker zelf, niet aan de gitaar. P-90's kunnen wel iets meer brom krijgen bij hoog volume, maar op huiskamer niveau niet, vooral niet in die tijd. Zowiezo zijn dit zeker humbuckers.

Dat pedaal is denk ik gewoon een footswitch die bij de versterker hoorde om te kunnen wisselen tussen verschillende kanalen van de versterker, het ziet er in ieder geval niet uit als een effect pedaal, ik denk dat die niet eens bestonden in die tijd. Kijk maar eens naar de fender reverb unit uit die tijd, dt was alleen een reverb effect, ter grote van een 20w top.

refused199
6 juni 2011, 11:48
het ziet er in ieder geval niet uit als een effect pedaal, ik denk dat die niet eens bestonden in die tijd. Kijk maar eens naar de fender reverb unit uit die tijd, dt was alleen een reverb effect, ter grote van een 20w top.

Zeker wel, denk bijvoorbeeld maar aan de fuzzface, deze werd geďntroduceerd halverwege de jaren 60.

FruscianteFan
6 juni 2011, 12:33
Zeker wel, denk bijvoorbeeld maar aan de fuzzface, deze werd geďntroduceerd halverwege de jaren 60.
Hiermee onderschrijf je het alleen maar. We praten hier over de tijd dat je misschien net een fuzz, of wahwah kon krijgen. Even snel opgezocht (wiki): beide waren er pas in 1966. Het kán dus wel, maar dat was zeer zeldzaam dat de beste man op een ES-175 speelde, doet me vermoeden dat hij geen psychedelische muziek speelde.

Bernardduur
6 juni 2011, 12:33
Wat die brom betreft, bijna alle buize versterkers en vooral de oudere hebben een brom. Dat was vrij normaal en lag aan de versterker zelf, niet aan de gitaar. P-90's kunnen wel iets meer brom krijgen bij hoog volume, maar op huiskamer niveau niet, vooral niet in die tijd. Zowiezo zijn dit zeker humbuckers.

Dat pedaal is denk ik gewoon een footswitch die bij de versterker hoorde om te kunnen wisselen tussen verschillende kanalen van de versterker, het ziet er in ieder geval niet uit als een effect pedaal, ik denk dat die niet eens bestonden in die tijd. Kijk maar eens naar de fender reverb unit uit die tijd, dt was alleen een reverb effect, ter grote van een 20w top.

Ik speel alleen maar op buizenamps en die hebben GEEN brom!

INOXROX
7 juni 2011, 06:28
Het kán dus wel, maar dat was zeer zeldzaam dat de beste man op een ES-175 speelde, doet me vermoeden dat hij geen psychedelische muziek speelde.

Dat deed ie niet. Hij was zelf eigenlijk alleen met blues & jazz bezig .
Bedankt voor de reacties !

Oranjeaap
7 juni 2011, 09:45
Amps uit die tijd brommen wel vaker. Ook hadden ze vaak een voetpedaal voor tremolo

Mike999999999
7 juni 2011, 14:30
Ik speel alleen maar op buizenamps en die hebben GEEN brom!

Dan zijn het vast geen oude, IIG geen: fender of gibs of iets dergelijks. Zowiezo, ik heb nog nooit een buizen gehoord van rond de jaren 60 die niet bromde.

broeder6x6
7 juni 2011, 15:31
http://img17.imageshack.us/img17/7310/img1574cy.jpg

even op embedd this image klikken en dan forum code :seriousf:

Mike999999999
7 juni 2011, 15:47
Haha, Behave:seriousf:

Luke-wannabe
7 juni 2011, 16:17
Wat een geweldig mooi topic dit! Ik hoop dat je hem in je bezit krijg!

Ooit hoop ik ook nog zo'n dikkert jazzert in m'n bezit te krijgen. Al is het alleen maar hier voor: http://youtu.be/ge2Q5eikJrA (okee, dit is een L5, maar you get the picture)

Mike999999999
7 juni 2011, 16:30
Ja, zeker mooi als je hem nog eens kunt bespelen, maar die L5 van John Mayer is toch nog wel een tikkie meer waard, als het om geld gaat. Kijk maar eens voor prijzen van een L5, en dan is een oude nog duurder.

Kim Wilson
7 juni 2011, 16:49
Zo'n dubbele footswitch zie je wel vaker. Ouwe Fender amps hebben ze ook, om de reverb en tremolo mee aan en uit te schakelen.

barno
7 juni 2011, 17:27
Ja, zeker mooi als je hem nog eens kunt bespelen, maar die L5 van John Mayer is toch nog wel een tikkie meer waard, als het om geld gaat. Kijk maar eens voor prijzen van een L5, en dan is een oude nog duurder.

Een L5 is natuurlijk de Rolls Royce van Gibson, maar ook beperkt. Heeft een gestoken top, ideaal voor zachte jazz, maar gaat heel snel feedbacken bij wat volume. Daarom zie je zo ook zo weinig.

INOXROX
7 juni 2011, 23:29
Zo'n dubbele footswitch zie je wel vaker. Ouwe Fender amps hebben ze ook, om de reverb en tremolo mee aan en uit te schakelen.

Had ik ook al melding van gemaakt ): dat 'iets-met-reverb' me bijstaat . (thnx for the support !) Voor de rest : hoe dan ook : 'k heb toch wel iets losgemaakt bij een paar van jullie - zo te horen ..

frander
8 juni 2011, 13:20
En wanneer rij je eens naar Frankrijk?

INOXROX
9 juni 2011, 07:25
En wanneer rij je eens naar Frankrijk?

Hopelijk ergens in het najaar . Eerste contacten zijn al gelegd . Wat ik wel al eerder voor elkaar probeer te krijgen is een goed , uitgebreid fotoverslag . En reken maar dat als ik die heb , jullie de eerste zullen zijn met wie ik dat deel .. Dit verhaal wordt vervolgd .....