PDA

View Full Version : Opnamen maken met Ovation



steph
4 juni 2011, 11:23
Hoi iedereen,

Ik heb een USA Ovation elite special, die met die bladeren en gaten zal ik maar zeggen. Speciaal gekocht jaren geleden voor live situaties, en daar doet ie het ook prima. Echter heb ik nu voor (belangrijke) opnamen een echt akoestisch geluid nodig, want hij valt door de mand, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik neem op via de ingebouwde piëzo met eq, anders klinkt het echt uit balans met microfoon (SE 3300 condensator). signaal gaat in buizen channelstrip, die het wel beter maakt, maar niet goed...
Ik weet shit in is shit out, maar kan ik nog iets verbeteren, heb helaas geen stapels geld....

Pepe
4 juni 2011, 11:39
Je bedoelt, het ding klinkt van geen kant?
Het is precies wat je zegt, you cant shine a turt. Er is geen truuk om een slechte gitaar beter te laten klinken. Maar misschien valt er wat winst te halen met plaatsing van een mic en equalizing.

Edit: een terzijde maar gisteren stond ik in een winkel waar 4 min of meer identieke Gibsons (SJ 200 en hummngbirds)) naast elkaar stonden. Ik kon het niet laten even te vergelijken. Ik heb een oude Ovation (mijn favoriet) en een Martin D28 maar ik ben in de race voor een mooie Gibson.
Afijn. Dat viel tegen. Eentje klonk wel goed, dat bleek gelijk de vintage van het stel en was ook gelijk 1000 euro duurder.
De verrasing in de winkel was een on-oogelijk oud Yamaha gitaartje. Yamaha Dynamic stond er op het labeltje. Je liep er zo aan voorbij maar klinken! De dikke nek weerhield me maar goed, zo zie je maar weer.

Ik bedoel maar te zeggen, die Ovations kunnen goed klinken. De Martin gebruik ik voor live dingen, de Ovation in de studio. Met een mic.

steph
4 juni 2011, 11:56
Nee ik bedoel dat waar die voor gemaakt is; live optredens met 10kw aan beide kanten, klinkt ie geloofwaardig zonder feedback.

jij bedoeld (en da's de crux realiseer ik me nu), het juiste gereedschap voor het juiste karwei. Dat wordt er eentje huren dus hahaha.
Dank je!