PDA

View Full Version : Raad de gitaren



zoon van Piet
4 juni 2011, 10:53
Big brother is watching me! ( letterlijker dan je denken zou..)
Zo blijken ( enkele van) mn gitaren ineens op twitter (http://yfrog.com/gz7mnunmj)te staan..

En omdat het om 'obscure' gitaren zou gaan ( ik zie echt wel grote merken, maar goed..) en omdat ik een weekje naar de alpen ben, leek het me wel wat om jullie breintjes te vervelen/vermoeien met een quizzje: wat zien we hier?

Volgende week zondag ben ik terug en geef ik de uitslag. Leuke prijzen te winnen: ons nieuwe album of zo..

( oja.. Geert mag allen buiten mededinging meedoen, want een van die dingen heb ik van hem en een van die anderen staat hoog op zijn verlanglijst..;) )

Liquid_Metal
4 juni 2011, 11:03
Waarom post je dit bij elektrische gitaren en niet in offtopic?

zoon van Piet
4 juni 2011, 11:26
ja, waarom eigenlijk.. ?
het zijn elektrische gitaren..

ik dacht er verder niet zo bij na, als de heren moderatoren er moeite mee hebben, mogen ze het verplaatsen.. ;)

ik ben op vakantie!

Liquid_Metal
4 juni 2011, 11:37
ja, waarom eigenlijk.. ?
het zijn elektrische gitaren..

ik dacht er verder niet zo bij na, als de heren moderatoren er moeite mee hebben, mogen ze het verplaatsen.. ;)

ik ben op vakantie!

Kijk, da's relaxed!! Ik moet nog maar een heel klein stukje om m'n studie af te ronden, maar eigenlijk ben ik al 5 maanden op vakantie in Kopenhagen. Daarom blijf ik van de zomer maar even thuis om van m'n eigen stad en huis te genieten.

On-topic: ik ga niet meedingen naar de prijzen, ik heb geen idee :soinnocent:.

lollol
4 juni 2011, 11:58
Gibson Les Paul Standaard
Fender Jaguar

Verder kom ik niet:soinnocent:

Oranjeaap
4 juni 2011, 13:24
Ibanez, Hoffner?

Mitch
4 juni 2011, 13:29
Topic titel aangepast, dekt het wat beter de lading. En een heel klein beetje vermaak in Elektrisch mag best. 't Is nog steeds on topic.

De Jaguar is duidelijk.
De LP Standard lijkt me, gezien de vorm van de kop, eerder een Ibanez maar ik de foto is eigenlijk net niet scherp genoeg.
Die junior, ik dacht dat die met de beschadigde kop de Gibson was, niet de Tokai.
Dat kleine 3T sunburst ding was zo'n Oostduitser, pas nog vorbij gekomen maar ben te lui om het op te zoeken.
En die grote bakken boeien me niet zo, eerlijk gezegd :D

Kakihara
4 juni 2011, 13:37
Die rechtse is een Hoyer ?

peter_l
4 juni 2011, 15:00
Die rechtse is idd een Hoyer Special, van vóór 1963. Mocht iemand interesse hebben in zijn opknapbroertje, er staat er nu eentje op eBay Duitsland, is exact hetzelfde qua uitvoering, alleen geen binding langs de ebben toets.
Van links naar rechts: Kay-nogiets? Daarnaast idd een Fender Jaguar, dan een Tokai Love Rock uit '81 of '82 waarschijnlijk, de LP variant lijkt me een Hägstrom, dan een Gibson Les Paul TV (alhoewel ik even dacht aan een Gordon Smith oid), en dan de Hoyer.

Wat is de hoofdprijs trouwens: de aansteker van Hendrix? :crazyhappy:

munkie
4 juni 2011, 16:11
Ken jij Bertus Borgers? De legendarische toeteraar van o.a. H.Brood en Sweet d' Buster? :dontgeti:

peter_l
4 juni 2011, 17:43
Ken jij Bertus Borgers? De legendarische toeteraar van o.a. H.Brood en Sweet d' Buster? :dontgeti:

Niet persoonlijk, maar die live-elpee van ze is en blijft altijd wel een favoriet. Herman Deinum bassssss...... Enige link die ik er verder mee heb is dat ik ook een afgeragde altsax in mijn kamer heb staan, maar buiten af en toe afstoffen kan ik er niets mee ;).

wietse
4 juni 2011, 18:55
van links naar rechts, een oude silvertone of harmony,(voor kay is het logo te lang) fender jaguar, tokai loverock, musima deluxe 25K, gibson les paul tv, hoyer special.

grayfink
4 juni 2011, 19:20
Ken jij Bertus Borgers? De legendarische toeteraar van o.a. H.Brood en Sweet d' Buster? :dontgeti:

Peter_l voelde zich aangesproken, maar ik vermoed dat je de topic starter bedoelde. :D
De zoon van Piet is de broer van Bertus, en ja dat is de beroemde toeteraar. :ok:

Epiphoneee
4 juni 2011, 19:43
Een silvertone nogwat
Fender Jaguar
Gibson Les Paul Standard OF een Loooverock
Een multiplex rotding
Een Gibson special met 1x P90 overgespoten in zwart
En iets met een Fender logo lijkt het wel?

geert1976
4 juni 2011, 21:41
Ik heb vorige week deze gitaren nog in handen gehad:soinnocent:
Nog niemand heeft ze allemaal al goed geraden:ok:

En nee PM-en voor het juiste antwoord kan niet.......

Epiphoneee
4 juni 2011, 21:46
Ik heb vorige week deze gitaren nog in handen gehad:soinnocent:
Nog niemand heeft ze allemaal al goed geraden:ok:

En nee PM-en voor het juiste antwoord kan niet.......

Haha Geert dit is een onmogelijke taak.

Neem bijvoorbeeld gitaar 4. Tenzij je net als Wietse elk snaarinstrument uit dit universum kent, is het volgens mij ongelofelijk moeilijk om te weten wat dat is. Het zal wel zo'n hokkietokkie gitaar zijn gemaakt in de 70's in de bushbush van Japan.

geert1976
4 juni 2011, 22:01
Haha Geert dit is een onmogelijke taak.

Neem bijvoorbeeld gitaar 4. Tenzij je net als Wietse elk snaarinstrument uit dit universum kent, is het volgens mij ongelofelijk moeilijk om te weten wat dat is. Het zal wel zo'n hokkietokkie gitaar zijn gemaakt in de 70's in de bushbush van Japan.

Ik zeg niets, no fishing:)

zoon van Piet
13 juni 2011, 12:34
terug van de alpen..

Jullie kwamen aardig in de buurt met zn allen. De echte mystery-gitaar blijkt dus de meest linkse. die houden we nog even geheim om de spanning erin te houden..

http://a.yfrog.com/img611/7254/7mnunm.jpg
Tweede van links is idd een Fender Jaguar, een 64-er in Fiesta Red met L serienr en 250.000 km op de teller..
Daarnaast de Tokai Love Rock uit 1983, toen ik m kreeg had ik een Gibsnob, maar die heb ik maar verkocht..
De kleine LP-achtige is geen Hagstrom en al helemaal hashikashi-Japanner van multiplex of zo, het is een volledig houten gitaar van Communistische herkomst: de Musima Deluxe 25k, zoals Wietse opmerkte/
Dan volgt de 'ZvP signature brandschade Gibson LP jr' ( niet special of TV).
ook de Hoyer is geen Special, ik heb nog steeds geen idee wat het wel is, mogelijk een Solist.. maar heb er nog nooit een gezien die hier op lijkt. En omdat dit mijn absofavo gitaar is bij wat we momenteel doen, zoek ik al jaren naar een gelijkende reserve.. laat die nu uitgerekend op ebay hebben gestaan - zo lees ik- terwijl ik even weg was!! :( Ik zie hem niet meer staan, da's balen..

En ja, Bertus is mn big brother, Ik ben al enkele jaren zijn gitarist. En voor onze theatershow maakt hij veel gebruik van de mystery-jazzbak, links op de foto. Wat dat is? Een Kalamazoo uit 1939, gemaakt bij Gibson en in de crisisjaren op de markt gebracht als 'poor man's Gibson'. Het element is van later datum en van Schaller, de gitaar was oorspronkelijk sunburst. We sjouwen hem ieder optreden mee, ondanks zijn pensioengerechtigde leeftijd..

geert1976
13 juni 2011, 12:38
terug van de alpen..

Jullie kwamen aardig in de buurt met zn allen. De echte mystery-gitaar blijkt dus de meest linkse. die houden we nog even geheim om de spanning erin te houden..

http://a.yfrog.com/img611/7254/7mnunm.jpg
Tweede van links is idd een Fender Jaguar, een 64-er in Fiesta Red met L serienr en 250.000 km op de teller..
Daarnaast de Tokai Love Rock uit 1983, toen ik m kreeg had ik een Gibsnob, maar die heb ik maar verkocht..
De kleine LP-achtige is geen Hagstrom en al helemaal hashikashi-Japanner van multiplex of zo, het is een volledig houten gitaar van Communistische herkomst: de Musima Deluxe 25k, zoals Wietse opmerkte/
Dan volgt de 'ZvP signature brandschade Gibson LP jr' ( niet special of TV).
ook de Hoyer is geen Special, ik heb nog steeds geen idee wat het wel is, mogelijk een Solist.. maar heb er nog nooit een gezien die hier op lijkt. En omdat dit mijn absofavo gitaar is bij wat we momenteel doen, zoek ik al jaren naar een gelijkende reserve.. laat die nu uitgerekend op ebay hebben gestaan - zo lees ik- terwijl ik even weg was!! :( Ik zie hem niet meer staan, da's balen..

En ja, Bertus is mn big brother, Ik ben al enkele jaren zijn gitarist. En voor onze theatershow maakt hij veel gebruik van de mystery-jazzbak, links op de foto. Wat dat is? Een Kalamazoo uit 1939, gemaakt bij Gibson en in de crisisjaren op de markt gebracht als 'poor man's Gibson'. Het element is van later datum en van Schaller, de gitaar was oorspronkelijk sunburst. We sjouwen hem ieder optreden mee, ondanks zijn pensioengerechtigde leeftijd..

Vergeet je niet te melden dat je een begenadigd gitarist bent;)
Ik heb de oude Schaller tuners in mijn ZvP bakje gedaan:ok:

zoon van Piet
13 juni 2011, 12:42
ik wil best lekker onbescheiden zijn en begenadigd gitarist en zo..
Maar we zaten in de studio en dan hoor ik bij mezelf zoveel slippertjes dat ik me genoodzaakt voel bescheiden te blijven! ;)

geert1976
13 juni 2011, 13:18
ik wil best lekker onbescheiden zijn en begenadigd gitarist en zo..
Maar we zaten in de studio en dan hoor ik bij mezelf zoveel slippertjes dat ik me genoodzaakt voel bescheiden te blijven! ;)

Iedereen heeft wel eens een off day;)

peter_l
13 juni 2011, 13:45
En omdat dit mijn absofavo gitaar is bij wat we momenteel doen, zoek ik al jaren naar een gelijkende reserve.. laat die nu uitgerekend op ebay hebben gestaan - zo lees ik- terwijl ik even weg was!! :( Ik zie hem niet meer staan, da's balen..

Inderdaad, veiling was al afgelopen. Hier kun je nog even kijken...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200615383670&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

zoon van Piet
14 juni 2011, 11:24
bedankt!
Helaas/gelukkig ( doorhalen wat niet van toepassing is) is dit niet eenzelfde gitaar. dit is een gewone Solist. De mijne heeft van die elektrieke elementen he? ;)
Grootste verschil is dat de mijne palissander zij en achterkanten heeft. Nog nooit gezien bij een andere jazzer..daar ga ik niet meer aankomen, vrees ik..

peter_l
14 juni 2011, 12:48
Ehm, als jij een goeie Hoyer laat lopen omdat het geen Solist is...? ;)

zoon van Piet
14 juni 2011, 14:43
Nee hoor! en dit is juist een Solist. prima gitaar, waarschijnlijk ( heel mooi achterkantje ook..

Maar ik heb al vijf Hoyers..en zoek er een die in de buurt komt van mn favoriet -en dat wil in de eerste plaats zeggen: met elementen en pots en zo op het massieve bovenblad. Ik ga geen ongeschonden bovenblad vernaggelen..

The Bertman
14 juni 2011, 15:04
Potverdorie, mooie gitaren! Nee, in een gaaf stuk hout ga je geen gaten zagen, brr...
Wat leuk dat je Bertus zijn broer bent! Doe hem de groeten, ik heb 20 jaar geleden nog les van hem gehad op het cons in Rotterdam, leuke vent, en veel van geleerd.

Harry
14 juni 2011, 15:23
ja, Bertus is cool! Niet dat ik hem ken, maar ik heb een flink deel van zijn platen in huis (denk ik, het zijn er nogal wat!), en ze vervelen nooit.

geert1976
14 juni 2011, 15:27
Potverdorie, mooie gitaren! Nee, in een gaaf stuk hout ga je geen gaten zagen, brr...
Wat leuk dat je Bertus zijn broer bent! Doe hem de groeten, ik heb 20 jaar geleden nog les van hem gehad op het cons in Rotterdam, leuke vent, en veel van geleerd.

Nope en ik heb verscheidene gitaren van Peer in handen gehad en geloof mij, in die mooie gitaren wil je niet boren of zagen:ok:

Enuh Peer is ook een geschikte Peer:cheerup::cheerup: