PDA

View Full Version : Ervaren gitarist zoekt Deathcore/Hardcore band



Ohswin
3 juni 2011, 15:15
Hey iedereen,

Ik ben Ohswin, 21 jaar oud. Gitaarspelen doe ik al een lange tijd. Ik ben begonnen toen ik 14 was tot de dag van vandaag. Voordat ik gitaar speelde heb ik eerst keyboard en daarna piano les gehad. Sinds ik kan lopen ben ik dus al met muziek bezig. Tijdens mijn gitarist periode heb ik veel ervaring opgebouwd door les te krijgen, in een band te zitten en op te treden. Met deze band heb ik voor zowel kleine als redelijk grote zalen gestaan en daardoor ben zeker niet bang voor een podium. In deze band heb ik geleerd muziek te schrijven en het omgaan met een groep muziekanten (dit was soms moeilijk in mijn voormalige band). Ook podiumtechnieken zijn voor mij niet vreemd.

De reden dat ik niet meer in mijn voormalige band zit is omdat ik het gevoel had dat ik niet op mijn plek zat daar. Sinds ik gitaar speel heb ik mijzelf 'opgeleid' tot metal gitarist. De band waar ik in zat was meer rock en omdat ik al een dagje ouder word en toch graag meer mijn best wil doen voor de muziek heb ik besloten mijn droom na te jagen in de metal scene.

Ik ben het meeste een ritme gitarist. Gewoom omdat mijn creativiteit daar beter toe in staat is. Ik kan wel hoge snelle solo riffs spelen maar het bedenken daarvan kost mij gewoon veel tijd in vergelijking met ritme. In mijn voormalige band ben ik ook altijd 2e gitarist geweest dus dat ben ik ook gewend om te doen.

Bands waar ik van hou:

Bring me the Horizon
Architects
Chelsea Grin
Suicide Silence (niet helemaal wat ik zou willen spelen)
August burns red

je snapt hem wel...

Mijn gear:
Marshall JCM900 50W top (augustus wordt dat een peavey 6505+)
Marshall 1960A
Jackson RR24 met EMG81 (Zit eraan te denken een LesPaul model te regelen binnenkort, ook met EMG's erin)
Ibanez SA (gebruik ik nooit maar ik heb hem voor backup)

Ik beschik ook over een oefenruimte in Alphen a/d Rijn en heb een busje ter beschikking waar een hoop spul in past voor gigs.


Ik zou graag reacties krijgen van bands die serieus zijn en willen knokken voor de muziek. Stuur maar een mail en misschien worden wij wel bandleden. ohswinbentvelzen@hotmail.com