PDA

View Full Version : Pedaal uit USA...stroomspanning vraagje



deftone82
3 juni 2011, 11:11
Hallo allemaal

Ik heb zopas een pedaal gekocht via Ebay, een Blackout Effectors Musket Fuzz.
Hij komt uit amerika (veel goedkoper en in België niet via post bestelbaar).
Ik heb echter niet lang genoeg of de stroomspanning etc nagedacht.

In de handleiding staat dat ie op een 9v DC voeding werkt. Ik heb van mijn wahpedaal een 6v AC adapter...het plugje past er in, maar ik heb hem nog niet durven aanzetten (stel dat ie plots ontploft?).

Anywayz, weet iemand:
1. of de pedaal werkt met de 6volt AC voeding?
2. of de pedaal "goed" (zonder ruis/humm/...) werkt met de 6volt AC voeding?
3. Kan zo'n pedaal omgebouwd worden? (é quanta costa?)
4. waar kan zo'n pedaal omgebouwd worden?

alvast bedankt voor de hulp!

Nielsje
3 juni 2011, 11:14
Als er op je pedaal staat dat er 9V DC in moet, zet hem dan ook aan 9V DC!
6V AC is 1: te weinig spanning en 2: wisselspanning!

Ik ben overigens retebenieuwd wat voor wah pedaal er in godsnaam op 6V AC draait!

Je kan alles ombouwen, of gewoon voor 2 tientjes een adapter kopen. Is een stuk goedkoper, sneller en makkelijker.

bass blom
3 juni 2011, 11:14
goed dat je het niet geprobeerd hebt.
DC is gelijkspanning
AC wisselspanning.
een 9 volt DC voedinkje is wat je nodig hebt.

peter_heijnen
3 juni 2011, 11:17
Ik zie in je sig een crybaby wah staan. Die werkt normaal op 9vdc dus ik ben wel benieuwd naar jouw voeding.

DemolitionColorScheme
3 juni 2011, 11:27
Eventjes tussendoor;
België heeft een shop genaamd Crush the Button. Daar is 'ie gewoon bestelbaar. ;)

Buzzel
3 juni 2011, 14:48
Hallo allemaal

Ik heb zopas een pedaal gekocht via Ebay, een Blackout Effectors Musket Fuzz.
Hij komt uit amerika (veel goedkoper en in België niet via post bestelbaar).
Ik heb echter niet lang genoeg of de stroomspanning etc nagedacht.

In de handleiding staat dat ie op een 9v DC voeding werkt. Ik heb van mijn wahpedaal een 6v AC adapter...het plugje past er in, maar ik heb hem nog niet durven aanzetten (stel dat ie plots ontploft?).

Anywayz, weet iemand:
1. of de pedaal werkt met de 6volt AC voeding?
2. of de pedaal "goed" (zonder ruis/humm/...) werkt met de 6volt AC voeding?
3. Kan zo'n pedaal omgebouwd worden? (é quanta costa?)
4. waar kan zo'n pedaal omgebouwd worden?

alvast bedankt voor de hulp!

Hoe kom je aan een voeding van 6volt AC??? Wat voor wah is dat wel niet? En volgens mij is de vraag wel beantwoord. Je moet je pedalen gewoon altijd voeden met het gene wat er op staat, dat is het best voor het apparaat en uiteindelijk ook je portemonnee ;)

9volt dc adapters zie je overal. ze zitten aan je keyboard en veel kleine veel dingen rond je huis, je moet wel even kijken of je de polariteit goed hebt (is vaak center negative, maar soms ook andersom om het moeilijk te maken). En je kan bij thomann voor een 10tje een heel aardige 500Ma 9volt dc adapter kopen ;) (http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm)

deftone82
3 juni 2011, 19:35
Holy Cr*p!

De bestaande voeding heeft een output van 6 volt! Die zat bij mijn Crybaby wah! En die doet het gewoon...:???:Terwijl er inderdaad op achterkant van de pedaal ook staat dat hij 9 volt moet hebben!

Dan maar vlug bestellen bij Tomann! Dankjulliewel allemaal!

(toch raar)

Pepe
3 juni 2011, 19:39
Misschien hou je hem op zijn kop, die adapter? :seriousf:

Buzzel
3 juni 2011, 20:35
:seriousf: inderdaad. Ik denk dat te weinig spanning minder kwaad kan dan teveel.

driftkop
3 juni 2011, 21:16
Misschien hou je hem op zijn kop, die adapter? :seriousf:

Dan zou er /\ 6 staan :soinnocent:

peter_heijnen
4 juni 2011, 09:44
Dan maar vlug bestellen
Dit is van hun eigen site (had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden ;)):

Q. What kind of power supply should I use for my pedal?
A. We almost always recommend picking up a Visual Sound “1Spot”. They’re cheap, will power lots of pedals in a chain, will run those pedals quietly, AND that’s what we use to test every pedal before it leaves the shop = guaranteed success.

deftone82
5 juni 2011, 10:23
WHahahaahaha lolbroeken en grapjurken!:seriousf:

Ik had hem heus niet op de kop! Ander vraagje, een kameraad beweert dat indien het apparaat 9v vraagt en hij krijgt maar 6v, het helemaal niet werkt...geen geluid, niets. Dus volgens hem zit er een fout stickertje op de adapter! Want mijn Wah-pedaal doet het daar wel mee!

Bedankt voor info jongens!

Hopelijk komt volgende week de nieuwe adapter aan!

yo!

Dirk_Hendrik
5 juni 2011, 11:13
Veel adapters geven bij lage stroomafname meer spanning af dan er op staat. Dat betekent dat je met een wah (die zo goed als geen stroom gebruikt) best een eindje hoger dan die 6 kan zitten.

Nog los van het feit dat hij het op 6 volt ook wel zal doen. Alleen met een goeie kans dat hij op de correcte 9 een stuk prettiger klinkt,

Liquid_Metal
5 juni 2011, 11:43
Maar een crybaby werkt niet op wisselstroom. Dus volgens mij kijk je verkeerd..

Dirk_Hendrik
5 juni 2011, 12:58
Da's zeker waar. En die wisselspanning lees ik nog steeds met en korrel zout daar hij em al langere tijd met die adapter gebruikt.