PDA

View Full Version : Amplitube 3.0 ervaringen?



tnijland
3 juni 2011, 09:25
Ik heb onlangs Amplitube 3.0 geïnstalleerd op mijn PC en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over een aantal versterkers en effecten. Ik heb zelf jaren met Line6 en daarna Axe-Fx gespeeld en zie in vergelijking met de laatste vooral een verschil in de "feel" (Axe-Fx speelde directer met de plectrum aanslag). De Amplitube gebruik ik in combinatie met een externe Roland V-STUDIO 100 USB audiokaart. Verder vind ik dat sommige versterker erg veel ruis hebben.

Toch is het verschil in feel aan wat vreemd omdat Amplitube evenals de Axe-Fx gebruik kan maken van de beschikbare PC resources (2GB geheugen, disk etc.). De latency ca. 10-30 ms lijkt acceptabel en ook de CPU load is 20%. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de Axe-Fx modellng gewoon een stuk beter is.

Wat zou je nou moeten doen om die feel nog wat te verbeteren? Zou een product als Muse Receptor dit oplossen? Kortom, werp jullie licht eens over deze zaak!

Rinze
3 juni 2011, 09:36
Ik heb het spelen met modeling software in de pc nog nooit als echt lekker ervaren, dit itt tot hardware modelers. In de Axe zit een processor die speciaal bedoeld is voor modeling en fx, verder zal het apparaat erop ontworpen zijn om zo weinig mogelijk latency op te leveren. Dat zit bij je pc/laptop wel anders, de processor is daar een gewoon type dat op de achtergrond ook nog eens met andere zaken bezig is.