PDA

View Full Version : New (old) kid on the block: Bogner Shiva



J-P
2 juni 2011, 16:28
Vorige week een Bogner Shiva EL34 met reverb, versie 2 dus met regelbare boost gekocht, man man man, wat een sound, ik ben er super blij mee.

http://i83.photobucket.com/albums/j295/wookierage/P8040003.jpg

Mr. Dynamite
2 juni 2011, 17:28
Ja dat kan ik me voorstellen, gave bakken zijn het.
Gefeliciteerd ermee ;)

marc_o
2 juni 2011, 17:42
Ik werd er ook erg blij van J-P!
Nu we beiden Bogner-knallers zijn, kan er eigenlijk niks meer mis gaan, worden we superhelden, hebben we talloze "greet my meat's"na onze wervelende shows en volgens mij maakt het ons ook gewoon aantrekkelijker....

En komaan, het is gewoon stoer, en bovendien klinkt ie erg goed!!

J-P
2 juni 2011, 17:47
Klopt als een bus, zo`n Bogner is een ontzettende Babe Magnet, mijn vrouw werd er in ieder geval erg opgewonden van :seriousf::seriousf::seriousf:

new deep
2 juni 2011, 18:31
welcome to the club, super dingen die shiva's ga je nog veel plezier van hebben

Harm
2 juni 2011, 19:21
gives me a boner? Hahaha!!!
Nice top!!! Klinken lekker!!! :D

langun
2 juni 2011, 19:36
Nogmaals proficiat J-P :ok:

Michael AE
3 juni 2011, 05:02
Hele mooie versterkers. Ik heb een Shiva uit de eerste serie gehad en ik had echt een haat/liefde verhouding met dat ding. Clean prachtig, maar dat drive kanaal vond ik soms niks. (Toch heb ik een keer een sound gehad in Duitsland met dat ding....man, man, man...)

Zit er verschil tussen deze en de eerste serie qua sound?

J-P
3 juni 2011, 06:07
Daarover kan ik helaas niet oordelen, ik heb nooit een Shiva uit de eerste serie gehoord. Voor mij is de sound perfect, het is gewoon instant Alice in Chains korrel die eruit komt en dat is erg handig als je samen met Marc_O in een Alice in Chains tribute band speelt ;) Ze matchen echt wel erg goed samen, die XTC en die Shiva!

Eko
3 juni 2011, 07:40
Mooie amp. Het zal natuurlijk wel een meidenmagneet blijken te zijn , maar hopelijk heb je nog tijd om voluit te gaan........

SantaX
3 juni 2011, 07:57
Ik wou dat ik ook zo een vrouw/vriendin had.
De mijne zei toen ze m'n L5 zag... ehhh... hij is wel groot he...
"luister dan eens hoe ie klinkt"
ehhh, maar... hij is zo groot...

Zucht, eigenlijk was het net alsof we weer die eerste date hadden :soinnocent:

Proficiat kerel, mooie bak!

ruezzz
3 juni 2011, 16:32
Maar nu hebben jullie een probleem: twee gitaristen die allebei een amp hebben die heel goed door de mix prikt... ;-) (Gewoon links/rechts pannen...)

Ff OT: Is dat hele 'prikt goed door de mix verhaal' dat ik de laatste tijd te pas en te onpas tegenkom geen onzin (of marketing)?
Ligt er toch helemaal aan welke settings je op de amp hebt, combinatie met gitaar, en vooral wat er verder allemaal in de mix voorkomt... en dan ook nog es aan hoe de mixer het allemaal instelt. Mijns inziens zijn het vooral frequenties die verder weinig in de mix voorkomen (of aan een bepaalde kant in het stereo beeld weinig voorkomen) - en dus de RUIMTE krijgen - die door de mix heenprikken. Mocht je een toetsenist hebben (liever niet ;-) die allerlei tapijtjes legt in het 'gitaarbereik', heb je meer moeite om door de mix heen te prikken. Los van het feit of de amp lekker drukt natuurlijk (daarom komen vaak de mid-scoop gasten met teveel gain weer totaal niet door een mix). Maar nogmaals 'mijns inziens': Ben benieuwd naar 'pro's' meningen hierover... Misschien moeten we hier een topic over openen (of bestaat dat al?)

Verder natuurlijk gefeliciteerd met de Shiva, lijkt me een toffe amp, moet em ooit nog eens checken!

Michael AE
3 juni 2011, 16:52
"Door de mix prikken" is voor mij meer een kwestie van voicing. Je kan de meeste amps wel tweaken zodat ze goed hoorbaar zijn, maar als ze dan te neuzig, of te schel, of te fizzy (etc.) worden, dan wordt ik daar persoonlijk niet heel erg blij van. Sommige amps hebben gewoon een bepaalde voicing die heel erg gemakkelijk in een mix ligt, maar niet op bepaalde gebieden te overheersend wordt.

EDIT: Natuurlijk moet je ook met je spel niet te veel in het bereik van anderen gaan zitten en moet je je nummers goed arrangeren, maar dat lijkt me meer logica die vrij weinig met de sound van een amp te maken heeft. "Door de mix prikken" is IMO wel degelijk een eigenschap die bepaalde amps meer hebben dan anderen.

Gitaar4LifeDude
3 juni 2011, 18:27
Zon shiva heeft mijn interesse ook al heel lang. Tot hoe ver gaat de gain ongeveer? Metal hoef ik er niet mee te spelen.

marc_o
3 juni 2011, 21:38
Zon shiva heeft mijn interesse ook al heel lang. Tot hoe ver gaat de gain ongeveer? Metal hoef ik er niet mee te spelen.


met de gain van de versterker alleen zou je zelfs wel wat old-school metal kunnen spelen...zie het als een opgefokte Marshall, maar dan met een goed controleerbaar mid, dat rijk klinkt en waardoor ie goed in een band te plaatsen is...en waardoor het "door de mix prikken" ineens een stuk makkelijker wordt. Zeker in combinatie met de XTC-classic, die ik dan gebruik en die van zichzelf wat donkerder klinkt, heb je opeens een brede gitaarmuur. Ik vind het in ieder geval een prachtige combinatie.

Michael AE
4 juni 2011, 02:34
Ik hou stiekum toch best van Bogner! :cheerup:

Het mooiste vind ik nog dat ze niet kapot te krijgen zijn. In mijn top vijf van meest roadworthy merk.

Misery Signals
4 juni 2011, 10:03
Ik ook! Het logo beschrijft perfect het gevoel als ik mijn Uber aanzet

http://i264.photobucket.com/albums/ii195/batonfire/Bognerfront.jpg

MS

Brum
4 juni 2011, 11:19
Voor mij is de sound perfect, het is gewoon instant Alice in Chains korrel die eruit komt en dat is erg handig als je samen met Marc_O in een Alice in Chains tribute band speelt ;) Ze matchen echt wel erg goed samen, die XTC en die Shiva!

Ah, me like! Voor mij één van m'n favoriete high gain geluiden, die van Jerry Cantrell, vooral die van het titel album.

Ooit heel summier mogen horen in het echie, zo'n Shiva, geen idee of het de eerste of tweede was, maar lijkt me echt een kicken versterker. Veel plezier d'r mee!

marc_o
4 juni 2011, 11:57
Op het titel-album, ik neem aan dat je die met die driepotige hond bedoelt, oftewel "tripod" is een zeer groot deel van het gitaargeluid een Peavey 5150 waarvan hij er een aantal van Van Halen kreeg. Voor de rest gemodificeerde Marshall (Wellicht door Reinhold Bogner) en Bogner Fish pre-amp. Denk niet dat er toen al een Shiva op de markt was.

Gitaar4LifeDude
4 juni 2011, 12:45
met de gain van de versterker alleen zou je zelfs wel wat old-school metal kunnen spelen...zie het als een opgefokte Marshall, maar dan met een goed controleerbaar mid, dat rijk klinkt en waardoor ie goed in een band te plaatsen is...en waardoor het "door de mix prikken" ineens een stuk makkelijker wordt. Zeker in combinatie met de XTC-classic, die ik dan gebruik en die van zichzelf wat donkerder klinkt, heb je opeens een brede gitaarmuur. Ik vind het in ieder geval een prachtige combinatie.

bedankt voor je toffe reactie, nu maar even kijken waar ze die dingen in de buurt hebben staan.

Brum
4 juni 2011, 14:02
Op het titel-album, ik neem aan dat je die met die driepotige hond bedoelt, oftewel "tripod" is een zeer groot deel van het gitaargeluid een Peavey 5150 waarvan hij er een aantal van Van Halen kreeg. Voor de rest gemodificeerde Marshall (Wellicht door Reinhold Bogner) en Bogner Fish pre-amp. Denk niet dat er toen al een Shiva op de markt was.

Het laatste album met Staley in ieder geval, met de illustere titel 'Alice in Chains'.:crazyhappy:

Voor zover ik weet gebruikte hij toen wel al Bogners, maar zeker weten doe ik het niet en de Shiva zal het inderdaad niet zijn geweest. Mja, hij heeft legio versterkers gebruikt in de studio, dus welke waar is eigenlijk niet te zeggen.

Anyway, die Shiva lijkt me een kicken versterker.

J-P
5 juni 2011, 15:06
Ja, het is een kicke versterker. Zo kicke dat er nu wat spulletjes de deur uitmoeten omdat ze overkompleet zijn geworden ;)

guitarkid
5 juni 2011, 18:01
Ik wou dat ik ook zo een vrouw/vriendin had.
De mijne zei toen ze m'n L5 zag... ehhh... hij is wel groot he...
"luister dan eens hoe ie klinkt"
ehhh, maar... hij is zo groot...

Zucht, eigenlijk was het net alsof we weer die eerste date hadden :soinnocent:

Proficiat kerel, mooie bak!

Zo, op je eerste date haar al je vader laten ontmoeten..... :seriousf:
Maar ik wil ook wel zo'n Bo(g)ner Shiva...!