PDA

View Full Version : laatste laklaag?



jan jansen
2 juni 2011, 15:38
Ik heb net een body gespoten in vintage geel cellulose en vroeg me af of het gewoon was om de laatste laag met een blanke cellulose af te werken?:???::???:

broeder6x6
2 juni 2011, 15:41
dat is idd gewoon :)

fred dons
2 juni 2011, 15:58
beide kunnen (en werden door fender gedaan) degene die blank afgelakt werden werden naarmate ze ouder werden alleen maar donkerder, degene zonder blanke lak hielden redelijk hun oorspronkelijke kleur

barno
2 juni 2011, 15:59
beide kunnen (en werden door fender gedaan) degene die blank afgelakt werden werden naarmate ze ouder werden alleen maar donkerder, degene zonder blanke lak hielden redelijk hun oorspronkelijke kleur

tiens, je zou denken: omgekeerd

enig idee hoe zo iets kan?

fred dons
2 juni 2011, 16:50
de oude blanke lak bleek heel erg te vergelen,meer dan de solid of semi solid paints. geen idee waar het aan ligt maar het gevolg is wel dat gitaren gespoten in olympic white jaren later vintage yellow werden. terwijl gitaren in olympic white die geen blanke laklaag kregen (vanwege haast bij fender) nog spierwit ogen

jan jansen
2 juni 2011, 20:59
de oude blanke lak bleek heel erg te vergelen,meer dan de solid of semi solid paints. geen idee waar het aan ligt maar het gevolg is wel dat gitaren gespoten in olympic white jaren later vintage yellow werden. terwijl gitaren in olympic white die geen blanke laklaag kregen (vanwege haast bij fender) nog spierwit ogen

Fred,

bedankt voor de uitleg.Ik ga hem schuren/polijsten en dan nog 1 laag licht geel vintage cellulose en geen blanke laag.

Btw de body die je had gestuurd is bijn een gitaar...alleen nog een paar goeie tuners en een pakkende tekst op de headstock...statusquotributecaster...ofzoiets...,: seriousf::seriousf::seriousf:

fred