PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



Artificial
2 juni 2011, 11:36
Hoi,

Ik ben gister eens bij de muziek winkel langs geweest omdat ik een nieuwe versterker en gitaar zocht, ik ben er al over uit wat voor gitaar ik wil maar de versterker weet ik nog niet.

Ik zit te twijfelen tussen:

- Marshall MG 30FX
- Roland Cube 40XL
- Hughes and Kettner Edition Blue 60R

Mij werd daar aangeraden om of de Marshall dan te nemen of de Hughes and Kettner, aangezien er bij de Roland Cube allemaal effecten in zijn gegooid dat ten koste zou gaan van het geluid.
Maar ik wil toch even jullie mening weten.

Tankman
2 juni 2011, 11:43
Welke gitaar is het geworden?

Bij de Marshall zitten ook allemaal effecten in. Het gaat heus niet ten koste van het geluid. Een Cube klinkt prima als oefenversterkertje voor thuis. Ik zou juist wegblijven van die Marshall. Daar is geen goed geluid uit te krijgen.

De Hughes & Kettner Edition Blue serie vind ik zwaar ondergewaardeerde versterkers. Ze klinken echt fantastisch tot het punt dat je vergeet dat er geen buizen in zitten.

Voor thuis is het natuurlijk leuk om ook wat effectjes te hebben om mee te klooien. Dan kom je weer terug bij de Cube, maar je kan ook kijken naar de Peavey Vypyr 30. Die klinkt erg lekker. De Fender Mustang II is ook een erg goed klinkende versterker. Je kan ook kiezen voor een Hughes & Kettner Edition Blue 30DFX. Dan heb je ook wat effectjes als Chorus en Delay erop zitten.

Welke vond je zelf het lekkerst klinken?

Artificial
2 juni 2011, 11:45
Ik vond de marshall al niet zo, en ik dacht zelf voor de Hughes and Kettner te gaan aangezien ik ook van plan ben om in een bandje te gaan spelen als ik de nodige leden erbij kan krijgen. :P
En dan iets als een Boss me-50 of een Boss me-70 erbij te kopen over een paar maand zodat ik toch wel wat effecten erbij heb.

De gitaar is een Ibanez SA260-FM AMB geworden.

Tankman
2 juni 2011, 11:50
Prima keuze in gitaar. Dat zijn erg leuke dingen.

En zo te zien heb je je keuze in versterker al gemaakt. Een verkoper kan lullen aan je hoofd wat hij wil over die Marshall, maar als jij die Hughes & Kettner beter vindt klinken, dan neem je die toch gewoon. Ooit eens heb ik er ook bijna een gekocht, maar toen ik in een metal band terecht kwam ging ik toch maar even verder kijken.

Artificial
2 juni 2011, 11:54
Zeker een leuk gitaartje, speelde erg lekker morgen ochtend gelijk kopen.
En dan hopen dat ik die Hughes and Kettner voor een eurotje of 200 mee kan krijgen. Aangezien er verhuizingsverkoop is en ze aardig wat korting geven. :)

Tankman
2 juni 2011, 11:59
Waar is dat? Uitverkoop is altijd leuk!

Artificial
2 juni 2011, 11:59
Bij Souman in Wezep