PDA

View Full Version : Vox ac-30 hw2 of mesa express 5:50



kingtoadster
2 juni 2011, 10:38
Hallo,

Ik had even een vraag i.v.m. deze 2 versterkers.
Ik heb deze versterkers namelijk beide getest en ze vielen allebei wel in de smaak (mesa heeft een lichte voorkeur).
Nu was de vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze versterkers en dewelke hun voorkeur verkrijgt (aangezien dit toch een serieuze investering is heb ik graag nog wat externe meningen).
Enkele groepen die ik veel speel zijn: Foo fighters, paramore, muse, triggerfinger, black box revelations, beatles,… (eigenlijk voor de rest ook redelijk veel genres behalve metal ;)). Ik speel met een tele (als dat nog van nut kan zijn).

Alvast bedankt.:)

Tankman
2 juni 2011, 11:39
Ik heb de Express 5:25 en een moderne AC30 weleens getest. Mijn voorkeur gaat ook naar de Mesa. Ik vond het erg lastig om een goed geluid uit te krijgen,maar als je hem eenmaal hebt klinkt wel lekker. Mijn ding is het alsnog niet, maar tussen die 2 zou ik voor de Mesa gaan. Hij is ook veelzijdiger vind ik.

Mitch
2 juni 2011, 12:42
De Vox heeft meer dynamiek, de Mesa een extra drivekanaal. 't Is maar net wat je belangrijker vindt.

kingtoadster
2 juni 2011, 20:17
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de respons van pedalen op deze 2 amps?

wel alvast bedankt voor de reacties.

Big E
3 juni 2011, 01:40
Nou, ik heb dan een express 5:25 en dat gaat echt prima met pedalen, zowel voor de pre-amp als in de loop. Persoonlijke favoriet is zekers de alom geroemde zendrive, die imho heel erg fijn zowel het cleane als het burn kanaal kan boosten voor respectievelijk een fraai randje en ubergeile solo's. Aanradert wat mij betreft.

kingtoadster
18 juni 2011, 18:34
Ik heb ook nog een vraag over een andere combo namelijk een blackstar artisan 30 na enig opzoekwerk ben ik deze tegengekomen. Hoe klinkt deze t.o.v. de mesa express en reageert hij ook zeer goed op pedalen? Ik zou deze wel willen gaan testen maar ik vind geen enkele winkel waar ze hem momenteel hebben (in België). Daarom vraag ik jullie hulp. ;)

Bedankt.:)

tommus42
18 juni 2011, 18:39
Ik heb ook nog een vraag over een andere combo namelijk een blackstar artisan 30 na enig opzoekwerk ben ik deze tegengekomen. Hoe klinkt deze t.o.v. de mesa express en reageert hij ook zeer goed op pedalen? Ik zou deze wel willen gaan testen maar ik vind geen enkele winkel waar ze hem momenteel hebben (in België). Daarom vraag ik jullie hulp. ;)

Bedankt.:)

Weet je welke buizen in de eindversterker zitten? Vaak EL84 of 6L6, klinken verschillend.

kingtoadster
18 juni 2011, 18:42
er zitten el84's in.

tommus42
18 juni 2011, 18:56
Voor de muziek die je noemt, moeilijk te zeggen, zelf hou ik van EL84's.

Mitch
18 juni 2011, 19:56
Leuk, maar hij vraagt hoe de amp op pedalen reageert. Dat heeft weinig tot niets met het type eindbuis te maken. Sowieso bepaalt dat maar gedeeltelijk hoe een amp klinkt, wordt erg vaak overschat.

kingtoadster
19 juni 2011, 22:30
Is er echt niemand dat met deze amp ervaring heeft?

Thyrif
19 juni 2011, 23:39
Kennelijk niet nee, Artisans ben ik in het wild ook nog niet tegengekomen.