PDA

View Full Version : Lukather 'Back to Basic' Toto tour 2011



groovieguitarguus
31 mei 2011, 23:17
Wat gebeurt hier nu??? Één van onze grote inspiraties heeft geen rack mee op deze tour? Bewust / Trend / Smaak / Of... Endorsement? (Gezien grote hoeveelheid Hardwire pedalen en Bogner set (Extacy)...

https://lh6.googleusercontent.com/-1xWZjzEvqdM/TeVaIExwzNI/AAAAAAAAAN4/Arlt4z_8IAI/s800/pedalboardLukather2011.jpg

.... So let's see, we have 3 x Hardwire Delays, Hardwire tuner, Providence Chorus, Ibanez TS9, CAE Tremolo, MXR Smart Gate, CAE/Dunlop wah, Dunlop volume, CAE power supply, probably a CAE midi switcher and a CAE midi foot controller. I'm missing one more Hardwire pedal. Is that a Hardwire Stereo Chorus?

https://lh6.googleusercontent.com/-7k01V6KdHoE/TeVaIGzsxeI/AAAAAAAAAN8/DgeJUKH7Qg0/s800/BognerExtacy_Lukather2011.jpg

JTB
1 juni 2011, 08:57
Once you go rack, you WILL go back...

peter_heijnen
1 juni 2011, 09:33
Haha leuk, en ik vind het nog best een groot board btw... :)

LaszloVersteeg
1 juni 2011, 09:55
Ik volg hem op twitter en was heel blij dat hij terug gin naar pedalenen een normale buizenbak.Ik vond z'n album geluid echt te gek, maar live was het echt een heel klein iel geluid.

Ben benieuw hoe het klinkt!

Harm
1 juni 2011, 14:20
Is dit een wet/dry setup?
Ziet er leuk uit! Volgens mij heeft hij het laatste jaar flink zitten zoeken naar pedalen....

Ben benieuwd! :)

JeroenSchaaf
1 juni 2011, 14:31
Het pedalboard is natuurlijk gemaakt door Bob Bradshaw, vandaar ook die lading Hardwire pedalen ( hij vind ze goed )

Ik las dat die terug ging naar een pedalboard vanwege het vele heen er weer vliegen en dat het rack als bagage veel te duur was.

Vincent1985
24 juni 2011, 13:50
Gisteren naar het concert van TOTO geweest in de HMH maar het geluid van Luke klinkt als een klok! Heerlijk, vol, warm, Luke! Niet alleen Luke, maar heel TOTO was in vorm! Goeie show met o.a. Child's Anthem, In The End, Home Of The Brave, Pamela, Rosanna etc. Ook Michael Jacksons Human Nature kwam langs. Maar om terug te komen op de 'switch' van Luke van rack naar top+ losse pedalen: die keus is niet verkeerd!

Eygen
25 juni 2011, 13:10
Gisteren ook gezien, super concert! Niet alleen een mooie setlist, maar strak gespeeld met een goede sound.

arjanb01
25 juni 2011, 13:58
Once you go rack, you WILL go back...

Rack why ???? Ik was ook in de HMH en daar had hij deze setup.
Beste live geluid wat hij had sinds jaren, vol, gedefinieerd, veel punch, goed gewoon.
Zijn die Bogners XTC's ? Ik denk zelf dat het een wet-dry set up is. Wie weet dit ? Wat ik ook zag tijdens het concert in de HMH is dat naast de 2 Bogners ook een Marshall aanstond, dus toch w-d-w ?

morris
25 juni 2011, 14:19
Het is een stereo setup, de 2e XTC is de slave. Het rack is gewoon te duur geworden in shipping. In principe hoeft hij nu alleen maar zijn pedalboard mee te nemen en twee xtc's + cabs te huren. Ik vind zijn live sound nu veel beter, alhoewel ik hem liever op een SLO zou zien spelen ;-)

Morris

ps. de Marshall in HMH was van Trev.

arjanb01
25 juni 2011, 14:42
Dank. Vet geluid inderdaad. Wat me ook opviel is dat hij op een MM Luke met H-H configuratie speelde. Apart, terwijl hij altijd met EMG's speelde.
Komt er een nieuwe Luke signature dit jaar met die configuratie ? Kon er niets over vinden op internet.

crywolf
25 juni 2011, 17:55
Komt er een nieuwe Luke signature dit jaar met die configuratie ? Kon er niets over vinden op internet.

Ja de Luke 3, zitten EMG in. Kijk op het Ernie Ball forum.

arjanb01
25 juni 2011, 19:00
Ja de Luke 3, zitten EMG in. Kijk op het Ernie Ball forum.

welke emgs zijn dat dan ? Ik zag dat hij chromen kapjes heeft. Wel apart...

morris
25 juni 2011, 20:28
Passief! (eindelijk) ;-)

Morris

jutter
25 juni 2011, 22:38
De nieuwe Luke zag er wel mooi uit. Wat mij aan Steve opviel was dat hij last had van zijn hand, zijn linker als ik me het nog goed herinner. Hij pakte de grepen tot 3 keer niet goed. Daarna schudde hij zijn hand. Hij heeft er waarschijnlijk goed last van. Betreft zijn sound; super! Mooier dan met zijn rack (en die vond ik ook al niet misselijk!).

crywolf
25 juni 2011, 23:42
Ik had een foto gezien met 2 emg's in de Luke 3. Waarschijnlijk een foto om ons te plagen.
http://www.ernieball.com/forums/attachments/music-man-guitars/15529d1308886425-tell-me-what-you-see-11-bluepearl.jpg

Als ik het goed begrijp komen er custom Dimarzio's in de luke.

groovieguitarguus
26 juni 2011, 21:37
Zou van mij wel een wat stijlvollere plank mogen worden...
Zeker GEEN chromen kapjes...
Zijn Oranje / Gele BFR gitaar gaat een beetje in de richting van... maar nog ver af van de stijlvolle VA's uit de jaren 80-90...

Eigenlijk hoort deze discussie bij de afdeling 'gitaren'... ;-)