PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Laney VC30 1x12 met 1x12 extension cab. Bedankt voor jullie hulp!



vpilot
31 mei 2011, 22:12
Zojuist ben ik thuisgekomen met mijn nieuwste aanwinst:

Een Laney VC30 1x12 met bijbehorend 1x12 extension cab!
Wat klinkt ie mooi en wat gaat ie knetterhard! Ik had er wel op gerekend dat ie luid zou zijn, maar ik had niet gedacht dat ie ZO LUID is en nog prachtig clean. :mmmm:

Aan iedereen die me heeft geholpen met tips en adviezen, bedankt!

http://www.vpilot.net/images/laney.jpg

jim__
1 juni 2011, 11:45
Mooi setje hoor, veel plezier ermee! Dat vermogen ga je nog wel blij mee zijn op het podium ;)

Midwolda
1 juni 2011, 14:30
Gefeliciteerd! Mooi spul hoor, Laney, daar krijg je niet snel spijt van, alleen maar veel plezier!
En zitten er nou inderdaad die HH Invaders in?

Thyrif
1 juni 2011, 14:56
Mooi bakje man!

Willi@m
1 juni 2011, 15:01
Gitaartje anders ook wel :ok:

Epii
1 juni 2011, 15:29
Zelf heb ik de vc50, ik weet niet in hoeverre die anders is maar het clean is in ieder geval prachtig!

vpilot
1 juni 2011, 21:04
Gefeliciteerd! Mooi spul hoor, Laney, daar krijg je niet snel spijt van, alleen maar veel plezier!
En zitten er nou inderdaad die HH Invaders in?

Bedankt!
Of het HH Invaders zijn, dat kan ik lastig zeggen. Er zit een heel andere sticker op dan de gebruikelijke Britse vlag, gewoon een witte. Er staat op die sticker wel HH maar geen vermelding van Invader. Er staat met de hand op geschreven "VC-30". Dat zegt dus ook niks. Is er, behalve de sticker, ook een andere manier om de speaker te identificeren?

@Willi@m: Die gitaar is mijn oogappeltje. Ik zou 'r wel een naam willen geven maar dat is so cheesy :P

Midwolda
1 juni 2011, 23:08
Bedankt!
Of het HH Invaders zijn, dat kan ik lastig zeggen. Er zit een heel andere sticker op dan de gebruikelijke Britse vlag, gewoon een witte. Er staat op die sticker wel HH maar geen vermelding van Invader. Er staat met de hand op geschreven "VC-30". Dat zegt dus ook niks. Is er, behalve de sticker, ook een andere manier om de speaker te identificeren?

@Willi@m: Die gitaar is mijn oogappeltje. Ik zou 'r wel een naam willen geven maar dat is so cheesy :P

Deze zat in mijn Laney V112 cabinet, er staan verder geen stempels op of zo:
http://img847.imageshack.us/img847/1737/p5210001o.jpg

Naam voor je gitaar, leuk man, noem je d'r toch Cheesy... :seriousf:

guitarkid
2 juni 2011, 09:43
Deze zat in mijn Laney V112 cabinet, er staan verder geen stempels op of zo:
http://img847.imageshack.us/img847/1737/p5210001o.jpg

Naam voor je gitaar, leuk man, noem je d'r toch Cheesy... :seriousf:

Leuk, ik wist niet dat HH nog speakers maakte. Ik dacht dat het merk al jaren van de markt was. Of is dit een al veel oudere amp?
Vroeger heel wat van dat HH spul gebruikt. Alleen had het merk op speaker-gebied nou net niet de beste reputatie..... Wel o.a. goede Mos-fet eindtrappen toen!
BTW: leuke naam voor een gitaar: Cheesy".... :)

Midwolda
2 juni 2011, 10:19
Ik schat dat mijn cab (en dus ook de speaker) een jaar of 10, 12 oud is.
Toen was de type-aanduiding nog VS112, nu heet het GH112SE ofzo.
Uiterlijk verder identiek aan de kast op de foto in de openingspost.

De speaker is zeker niet slecht voor waar ik 'm voor gebruik.
Hij heeft een kleine midhump, lekker smooth, ik zou haast zeggen hij reageert wat laid-back op je spel.
Ideaal voor blues, niet pinnig genoeg bij hoog-volume strakke hardrock en verder.
Heb 'm nu wel vervangen voor een Rola G12S-20, die matcht nog beter met de CMW amp.