PDA

View Full Version : Nieuwe greenbacks g12, go or no go?



joost22
31 mei 2011, 20:04
Hey,

Ik heb al een hele poos de houten behuizing klaar voor mijn zelfbouw 4x12, en nu heb ik eindelijk het geld om de speakers er in te zetten!

Ik ga voor de greenbacks en mijn vraag is of deze goed zijn:
http://www.thomann.de/nl/celestion_g12m.htm

Graag jullie bevindingen en als iemand een oud en nieuw vergelijking kan maken zou dat helemaal super zijn!

Ijselrobo 07
31 mei 2011, 20:08
in mijn 4x12 (een Marshall 1960TV) zitten ook greenbacks, en ik doe ze nooit meer weg. zijn gewoon geweldige speakers.

(dus) Ik zeg: Doen!

Thiez
31 mei 2011, 20:32
Sommige vinden ze scherp. en tegenover de heritage zijn ze dat ook. Maar ik vind ze heerlijk rauw klinken en lekker scheuren. gewoon beetje oppassen met de presence.

Jasper.
31 mei 2011, 20:33
Sommige vinden ze scherp. en tegenover de heritage zijn ze dat ook. Maar ik vind ze heerlijk rauw klinken en lekker scheuren. gewoon beetje oppassen met de presence.

Ook mijn beleving, +1 dus.

macwilliams
31 mei 2011, 20:39
Is een topic over geweest, zal eens zoeken.

joost22
31 mei 2011, 20:46
Thanx voor de reacties! MacW: Dat stel ik op prijs! Ik ben namelijk een kneus in het zoeken van oude topics..

macwilliams
31 mei 2011, 20:46
Ik ben niet onbevooroordeeld en ik zeg dat ik ze goed vind klinken.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140997-IJsselDeltaBlues-meeting-Greenbackcabinettenvergelijk.

HaroldA
31 mei 2011, 21:03
Sommige vinden ze scherp. en tegenover de heritage zijn ze dat ook. Maar ik vind ze heerlijk rauw klinken en lekker scheuren. gewoon beetje oppassen met de presence.

Oude 70's greenbacks kun je voor dezelfde prijs vinden, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet naar wil zoeken/op wil wachten.

Greenbacks :rockon:

macwilliams
31 mei 2011, 21:07
€95,-

Kan me herinneren dat ik ze ergens anders goedkoper heb gezien.
Waar woon je Joost?

Woonplaats.

joost22
31 mei 2011, 21:19
Op marktplaats komen ze niet veel voorbij in viertal. Plus dat iedereen mij van alles wijs kan maken wat speakers betreft, dus dat vind ik ook eng.

Ik woon in Zevenaar, bij Arnhem.

Ik geloof dat ze bij Max. 30 euro duurder zijn, of zijn dat andere speakers?

HaroldA
31 mei 2011, 21:22
Op marktplaats komen ze niet veel voorbij in viertal. Plus dat iedereen mij van alles wijs kan maken wat speakers betreft, dus dat vind ik ook eng.

Ik heb laatst ook 2 oudjes gekocht om 2 UK Greenbacks uit m'n 90's 1960TV te vervangen... Jij kunt ook nog altijd per paar de speakers upgraden, indien nodig...

macwilliams
31 mei 2011, 21:23
Als de specificatie hetzelfde is dan zal het dezelfde speaker zijn.
Thomann koopt groter in en kan dan goedkoper aanbieden.

Ik heb ze eens voor €70 ofzo voorbij zien komen maar dan moet ik echt even graven.

the sure thing
31 mei 2011, 21:48
We hebben ooit bij een mini-meet verschillende greenbacks proberen te vergelijken. De G12M-20 heritage klonk over het algemeen milder en warmer dan de nieuwe Chinese, maar op een ENGL top klonken de Chinese gleenbacks weer veel mooier. Dus: e.e.a. is toch ook afhankelijk van de amp.

Mocht je voor Heritage speakers gaan: speel ze LANG (> 40 uur) in.

joost22
31 mei 2011, 22:15
De heri. gaan hem niet worden vanwege de prijs en de wattage. Up greade vind ik een goede!

Waarom zijn de 8 ohm trouwens duurder dan de 16 ohm? (bij thomann, Verduin verkoopt ze voor de zelfde prijs als ik mij niet vergis)

Voor de 4ohm, 16ohm, 8ohmparallel moet ik voor de 16 ohm gaan toch?(eigenlijk een vraag voor de zelfbouw topic)

bass blom
2 juni 2011, 14:32
bij het winkeltje wat tot voor kort bij mij om de hoek zat en nu in emmeloord zit zijn ze 65,05 ex btw..

http://rgsound.nl/verkoop.php