PDA

View Full Version : Bult aan vinger?!



Geert Teekens
22 mei 2003, 18:39
Na een tijd af en toe bas te spelen ging ik een paar maanden geleden regelmatig bas spelen in een band. Het ging om redelijk snelle tempo's die ik met mijn vingers speelde. Aangezien ik zo snel eerst nog niet kon met mijn vingers deed het af en toe pijn.

Nu heb ik een raar soort bultje zitten in het hoekje waar mijn wijsvinger vast zit aan mijn hand. Beetje moeilijk uitleggen. Hij zit tussen mijn wijs en middelvinger in, vast aan het gewricht. Het is een hard bonkje en hij doet pijn. Door dit bonkje kan ik niet meer snel bassen. Het doet pijn!! Nu ben ik voor de snelle dingen maar weer op plectrum overgestapt.

Heb ik iets fout gedaan? Herkent een van jullie dit probleem? Is het gevaarlijk? Help!!!!

bassopotmus
22 mei 2003, 18:51
Kerel, ik ben geen dokter, maar klink iig niet gezond en van veel en intensief bassen kan dit niet echt komen, lijkt me sterk.

Ga naar je dokter en laat je ff nakijken. Kan je hoogsten ff en middag kosten.

basswasp
22 mei 2003, 19:03
Mij lijkt niet dat dit van het bassen komt, ook heb ik er nog nooit van gehoord... :sad:

Fluffy
22 mei 2003, 19:36
hmm.. khad ook al paar dagen last van een bult iets onder het begin van mijn middelvinger :S :cry:

Bastijn
22 mei 2003, 20:17
ik heb ook zoiets gehad, maar t deed maar heel ff pijn, daarna zette het zich gewoon om in huid, en op mn vingertoppen heb ik nu een leerachtig dikke huid.
hoelang heb je er al last van?
als het niet te lang is kan je het beter nog ff aankijken, en vooral niet door bassen ermee, anders geneest het nooit (en die arme dokters hebben ook genoeg te doen)

Clunk
22 mei 2003, 21:31
eng! mijn enig bijverschijnsel is(was) eelt.. maarjah..verders nix :razz:
,man.. is there a doctor in the house?

Horus
22 mei 2003, 23:48
Klinkt als eelt. Kan zeer doen maar kan niet echt kwaad (als het eelt is). Probeer eens je hand in een heel iets andere positie te zetten, kan een stuk helpen.

Dude
23 mei 2003, 07:29
ik heb vaak last van een bultje aan mijn onderlichaam... alleen als er een mooie naakte vrouw voorbij komt eigenlijk

bassopotmus
23 mei 2003, 09:15
Hoe kan je eeltvorming op die plek krijgen? Tussen je wijsvinger en je middelvinger waar ze aan je hand zitten?
Daarmee bas ik toch niet.
Is het geen tumor?

Elaine
23 mei 2003, 09:52
Op 2003-05-23 09:15, schreef bassopotmus:
Hoe kan je eeltvorming op die plek krijgen? Tussen je wijsvinger en je middelvinger waar ze aan je hand zitten?
Daarmee bas ik toch niet.
Is het geen tumor?


he ja laten we effe sarcastisch gaan doen :razz:

als ik zo'n ding had zou ik er gewoon mee naar de dokter gaan

De Teng
23 mei 2003, 11:00
Zit die jongen even bang te maken Bassopotmus met je tumor?

Probeer of het bultje los zit van het botje, idd zal het dan wat eelt zijn. Ik weet er wel iets vanaf, maar ben nog geen dokter. Druk komt daardoor misschien ook wat meer op het gewricht te staan of het is gewoon een combinatie. Én eeltvorming én een beetje overbelasting van je vingers.

Elaine
23 mei 2003, 11:13
Op 2003-05-23 11:00, schreef De Teng:
Zit die jongen even bang te maken Bassopotmus met je tumor?

Probeer of het bultje los zit van het botje, idd zal het dan wat eelt zijn. Ik weet er wel iets vanaf, maar ben nog geen dokter. Druk komt daardoor misschien ook wat meer op het gewricht te staan of het is gewoon een combinatie. Én eeltvorming én een beetje overbelasting van je vingers.

én een tumor én paranoia

De Teng
23 mei 2003, 12:10
Dán weet je zeker dat je naar de dokter moet :grin:

Elaine
23 mei 2003, 12:16
precies, en dan komt die rare kwaal van het basgitaarspelen er ook nog eens bij :razz:

Rhinus
23 mei 2003, 16:32
Een wrad/frat(??)?

bassopotmus
23 mei 2003, 16:53
maak em niet bang..ik wil aleen ff erop duiden dat je dingen niet te licht moet opvatten. Dokter dus ff opzoeken.

bathmutz
23 mei 2003, 19:51
huh uhm!

ik denk dat het arthrose (gewrichtsvlak verklooting) dit kan komen door te veel in een bepaalde positie spelen. wissel je positie van je duim om te rusten en de manier van aanslaan met je vingers een beetje af ( dus niet te krampachtig spelen ) en dan komt het wel goed. maar ja dat is meer voor komen is beter dan genezen.

BathMutZ

De Teng
23 mei 2003, 22:10
Gokken vanaf de kant kunnen we toch niet, dus bel doktertje ff, dan weet je het zeker.

bathmutz
24 mei 2003, 13:06
nou, we kunnen het i.i.g. proberen! :wink:

daarom vroeg ie onze hulp ook, waarschijnlijk bang voor de dokter... :grin:

BathMutZ

De Teng
24 mei 2003, 13:37
Da's waar, maar dan krijg je toestanden als: die zei dat en dat was niet waar, blabla...alleen maar ellende voor jezelf. Straks heb je het mis en dan krijg je het gedonder in de glazen (tegelpraat)

Jeremy B.
26 mei 2003, 10:30
Ik denk dat binnen 48 uur je vinger geamputeerd moet worden, ander slaat dit over naar je piemel!

Elaine
26 mei 2003, 13:03
yeah right

basswasp
26 mei 2003, 14:45
Affijn...

laat ons nog even horen wat er uit het doktersonderzoek is gekomen, we zijn zeer benieuwd :wink:

De Teng
26 mei 2003, 15:09
Op sommige momenten toch wel handig, zo'n stokje in je piemel :razz:

dikkie dik
26 mei 2003, 19:48
jongens jongens. ik heb het nu ook. net zoals fluffy ook aan de middelvinger. het is een BLAARTJE. of hij ligt er lekker boven op of hij zit lekker pijnlijk onder de huid.

gewoon een naald pakken en er flink in porren. is met een paar dagen over :smile:

dikkie dik
26 mei 2003, 19:49
het komt trouwens door het vele spelen.



p.s. : ben te lui voor de edit knop. dus als iemand nog wat te mekkeren heeft daarop, ben ik em lekker voor :razz:

bassopotmus
26 mei 2003, 21:30
goh wat een moeite is editen toch, die opmerking plaatsen heeft je waarschijnlijk meer moeite gekost. :wink:

Ben ook es benieuwd wat de dokter zegt.

SpYkeY
1 juni 2003, 11:17
Misschien is het een likdoorn, lijkt op eelt, maar prikt (doet pijn) aan de binnenkant van je huid als je er op drukt of kracht zeg misschien, zou kunnen dat dat 't is :lol: maargoed, ga naar die dokter 8-)