Don Olivier
31 mei 2011, 17:39
Heb onlangs wat geexperimenteerd met mijn Tokai en verschillende magneten in een Seymour Duncan JB humbucker.
Nu weet ik (uiteraard geen aantekeningen gemaakt) niet meer precies hoe de originele magneet georienteerd was.
Ik hoor natuurlijk wel het verschil als ik de magneet 'op zijn kop' erin terugzet want dan klinkt ie uit fase in de middelstand samen met het nek element.
Echter, ik heb ook weleens gelezen dat het ook uitmaakt als de magneet er 'verkeerd' in wordt terug gestopt.
Dus niet 'op zijn kop' maar gewoon zodat links rechts wordt.
Dus i.p.v
links: west
rechts: oost
wordt het dan bijvoorbeeld
links: oost
rechts: west
Kan dat kloppen?
Oftwel; heeft een het verkeerd terug plaatsen van een magneet invloed op het geluid?
Ook al zou het om een enkele humbucker gaan?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Nu weet ik (uiteraard geen aantekeningen gemaakt) niet meer precies hoe de originele magneet georienteerd was.
Ik hoor natuurlijk wel het verschil als ik de magneet 'op zijn kop' erin terugzet want dan klinkt ie uit fase in de middelstand samen met het nek element.
Echter, ik heb ook weleens gelezen dat het ook uitmaakt als de magneet er 'verkeerd' in wordt terug gestopt.
Dus niet 'op zijn kop' maar gewoon zodat links rechts wordt.
Dus i.p.v
links: west
rechts: oost
wordt het dan bijvoorbeeld
links: oost
rechts: west
Kan dat kloppen?
Oftwel; heeft een het verkeerd terug plaatsen van een magneet invloed op het geluid?
Ook al zou het om een enkele humbucker gaan?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!