PDA

View Full Version : Pedaltrain vragen



Nielsje
31 mei 2011, 14:26
Mensen, ik heb twee vragen m.b.t m'n PT2, waarvan ik nog niet weet wat ik er precies mee moet:

1: Kist
Ik ben een beetje in dubio. Ik heb een pedaltrain 2, softcase. Ik ben erachter gekomen dat ik m'n pedalen in een tas toch wel wat kwetsbaar vind als deze omgeven is door zware flightcases. (of, als anderen m'n spullen vervoeren) Nu kan ik opzoek gaan naar een 'echte' flightcase, maar een nieuwe kopen of maken is een dure grap. Iemand een idee voor een alternatief? Zelf zat ik misschien te denken aan een Showmaster48, of wellicht zelf een simpele koffer maken van multiplex. Zonder mooie bolhoeken, mes/groef profielen en vlindersloten etc. Wellicht heeft een van jullie een beter idee?

2: Stroomtoevoer.
Op het moment heb ik een snoer wat vast zit aan m'n PT2, en daarmee voed ik twee adapters. Ik wil eigenlijk af van het vaste snoer, want ik vind het verdraaid onhandig met opruimen, en ik zie het gewoon een keer misgaan. Nu zit ik erover te denken om een powercon te maken in de PT2. Ik heb een nieuwe versie (met die kunststofdoppen). M'n plan op dit moment is om een powercon te maken op een stuk plaatstaal / alu, en die dan vast te poppen in dat. Lijkt me uitstekende constructie, maar wellicht hebben jullie betere ideeën?

Ik hoor het graag :)

the sure thing
1 juni 2011, 09:14
Ha Nielsje,

De beste oplossing: de Vernet cab weer aan mij terugverkopen :) (GEINTJE)

FF serieus: hoe je beide punten "deponeert" lijkt bijna geen keus meer mogelijk. Vandaar de geen-reacties.... Maar toch een reactie:

Over punt 1: ALS je dan toch een hardcase wilt, zou ik voor een dunne multiplex behuizing gaan. Persoonlijk denk ik wel dat de tas e.e.a. goed genoeg beschermt. Het enige nadeel vind ik dat de settings na vervoer anders staan, dit heb ik opgelost met kleine plakkertjes. En let's face it: een flightcase beschermt zeer goed EN is zwaar. HEt is kiezen of delen.

Over punt 2: kies voor een PP2 voeding. Omdat je de nieuwe versie hebt, heb je als het goed is "mounting brackets" waarmee je dat ding goed vast kan maken. Deze voeding zweeft goed boven de vloer (= minder gevaar voor liquids op de vloer) en je hebt wat je wilt: een stekker die je erin kan stoppen en eruit kan halen. Op de PP2 zit ook een 230V uitgang, waarmee je evt. nog andere stekkers van spanning kan voorzien.

De PP2(+) komt regelmatig voorbij op MP.

Samenvatting: bovenstaand zijn antwoorden die je niet wilt horen, maar ik geef ze toch :)

Chroxy
1 juni 2011, 10:39
ik ben zelf ook in het bezit van de PT2 en heb vanwege eenzelfde afweging zowel een softcase als hardcase/flightcase voor de PT2.

Nadeel van de flightcase vind ik dat hij vrij ruim is en het board nog wat bewegingsruimte heeft en dat hij loodzwaar is; board van 12 kilo gaat opeens naar de 20+ kilo. Je wilt een koffer vanwege de stevigheid, dus een dun multiplex - zelf - prutsboardje valt dan eigenlijk af. De showmaster 48 is qua afmetingen net te klein en oko hier ligt het board dan 'vrij' in. Ik zou eerlijk gewoon de kosten besparen, de softcase houden. Iedereen ziet dat het een pedalboard is en doet automatisch voorzichtiger dan met een flightcase. Lekker bovenop de versterkers leggen, zodat er niets op kan vallen en klaar..


Stroom
helemaal eens met wat Sure Thing zegt. Echter wel een dure aangelegenheid om een maar een kabel weg te werken. Powercon idee is top, alleen als je die powerconaansluiting vergeet, heb je een probleem. Misschien een simpele euro-aansluiting maken in zo'n dop?

the sure thing
1 juni 2011, 11:47
... de PP2 is idd "duur" : maar je krijgt er wel wat voor terug! Ik heb zo'n ding al ongeveer 6 jaar en blijf er zeer tevreden over. En wat je al zei: de stekker die daar in gaat, heeft iedereen wel liggen. En ook die zijn prima op lengte te maken. Mijn power-snoer is 4 meter.

Robdop
1 juni 2011, 11:50
je kan ook een BBe supacharger kopen, past ook in de mounting brackets zoals de pp. Maar is een stuk goedkoper :)

Chroxy
1 juni 2011, 12:26
@ sure .. ik heb zelf ook een PP2+ en ben dus overtuigd van de kwaliteit. Echter, wanneer je qua stroomtoevoer al voorzien bent en geen problemen hebt, is en biljft het een dure upgrade :)

PP2 is wel ideal voor de Pedalpower, een ander merk blijft ietswat onhandig omdat beide gaten dan niet uitgelijnd zijn (in + uitgang)

the sure thing
1 juni 2011, 12:51
Laten we niet vergeten dat Nielsje technisch is aangelegd, dus hij kan elke power supply wel onder de PT krijgen..

Nielsje
3 juni 2011, 10:11
Ik heb op het moment inderdaad geen wensen om van voeding te wisselen. Wellicht ooit in de toekomst, maar op het moment werkt alles naar wens, en kan ik m'n tijd en geld beter investeren in andere dingen dan een pp2 voeding (zoals, bijvoorbeeld, een flightcase).

Het argument van de stekker die je vergeet vind ik wel valide, dat is natuurlijk vrij onhandig. Enig nadenken leverde me ook dat er verder niemand in de band zit met Powercon-aansluitingen. Anderzijds is het tenmiste wel écht een goede oplossing en blijft het altijd zitten. Ik ga het in ieder geval níet in zo'n dop klussen, dat is natuurlijk poep. Ga wel gewoon een mooi stuk alu op het frame zetten, waar dan het euro-chassisdeel/powercondeel in past.

Ik wil wel gewoon een kist hebben voor m'n pedalboard. Het is dus absoluut niet waar dat iedereen dat het een pedalboard is. Vandaar ook de wens voor een kist. Ik heb helaas niet de 'luxe' om alleen op plekken te spelen waar geluidsmannen/roadies zijn die alles herkennen. Regelmatig sjouwen aangeschoten studenten m'n spullen heen en weer, en mede daarom ga ik liever voor wat veiligs. De showmaster 48 is helaas net wat te klein in hoogte zie ik, bummer.

tomdiedom
3 juni 2011, 10:39
Tsja, een beetje een luxeprobleem. Je kan er ook voor zorgen dat je altijd zelf de pt+softcase gaat dragen. Op de fiets om je schouders en in de auto lekker op schoot. Sjouw hem zelf naar het podium toe en dan hoeft geen enkele lamme student (mooi!) hem aan te raken. En aangezien je de mmdx niet meer gebruikt kan je downsizen en weer terug gaan naar de junior!:crazyhappy: Nog handiger te sjouwen.

Nielsje
3 juni 2011, 14:48
Toch maar besloten om voor een powercon te gaan.
Ik zie het zomaar gebeuren dat een of andere grapjas m'n kabel eruit rukt, dawilliknie. Over het algemeen ben ik redelijk zorgvuldig met het meenemen van m'n spullen. Over alle jaren heen is het enige wat ik wel eens ben vergeten mee te nemen: een gitaar..

M.H.Huiting
20 september 2011, 22:39
Beetje laat misschien, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of het allemaal gelukt is... :) Of heb ik het resultaat ergens ander moeten kunnen vinden?