PDA

View Full Version : Welke Poweramp en Cabinet voor Amp Modeller?



CoiLive
30 mei 2011, 20:47
Ik heb mijn ideale rack bijna af (totdat die af is, want dan begint het GAS gewoon weer opnieuw natuurlijk ;)), maar ik zoek nog een laatste oplossing.

In mijn Rack zit een Digidesign Eleven Rack en een TC Electronic G-System. Deze zijn aangesloten op een stel Behringer Truth monitoren (worden ook nog geupdate, maar dat is een ander deel van de hobbie) en dat werkt thuis best leuk. Ik wil echter voor live gebruik een poweramp en cabinet (of combo) hebben die het geluid niet te veel kleurt en natuurlijk niet teveel kost.

Er zijn een paar oplossingen waar ik over aan het denken ben:

Fender Mustang IV
SLA-1 of SLA-2 met 1 (en misschien later nog 1) 2x12" Cabinet
Actieve monitor (misschien later nog 1).


Het voordeel van de Fender Mustang IV is dat hij goedkoop is (390 euro ongeveer), hij een stereo loop heeft (is mooi voor de effecten) en als laatste zou ik hem ook als losse combo versterker kunnen gebruiken (voor de variatie, of als er iemand op bezoek is kan die persoon ook leuk spelen terwijl ik over mijn monitor speakers speel).

Het voordeel van een SLA is dat ik die in mijn Rack gooi (heb nog een plekje over) en hem dan kan aansluiten op mijn 4x12" Marshall cab die ik al heb (wil ik niet permanent gebruikt, want die kleurt het geluid nogal erg). Ook tijdens optredens ergens anders kan ik dan de cabs gebruiken die er al staan. Ik moet er dan echter wel een cabinet bij hebben (liefst 2x12" en dan komt er later nog eentje bij voor de stereo. Die cabinetten kan ik dan ook gebruikt voor andere Heads die ik heb.

Voordeel van de Actieve Monitor is dat het een mooi pakketje is die vaak klinkt (als ik de reviews mag geloven), bijvoorbeeld de QSC K10. Is wel aan de prijzige kant, zeker als ik er uiteindelijk twee wil hebben. Kan ze echter verder niet gebruiken voor iets anders.


Ik neig het meeste naar een poweramp en een los cabinet, maar dan is het natuurlijk de vraag welke. De SLA-2 lijkt de mooiste oplossing, maar ik heb geen idee welke Cabinet ik erbij kan kopen. Het moet allemaal niet te veel gaan kosten.

SLA-2 krijgt goede reviews en als Cab zou het een THD 2X12" kunnen worden, maar die kan ik zo nergens te koop vinden in Nederland.

Tips? :)

herrieman
30 mei 2011, 20:58
Google: Matrix GT800FX

Speciaal gemaakt voor je modeler

Succes

CoiLive
30 mei 2011, 21:03
Die had ik natuurlijk ook gevonden, maar lijkt me aan de prijzige kant (totaal 450 pond, dus z'n 520 euro). Hoewel dat misschien nog wel te overzien is en het waarschijnlijk waard is.

Dan moet er nog steeds een Cabinet bij (en ik wil perse een 2x12") die mono kan, maar ook stereo totdat ik er een tweede bij heb :)

Bedankt in ieder geval :)

Liquid_Metal
30 mei 2011, 21:19
Die had ik natuurlijk ook gevonden, maar lijkt me aan de prijzige kant (totaal 450 pond, dus z'n 520 euro). Hoewel dat misschien nog wel te overzien is en het waarschijnlijk waard is.

Dan moet er nog steeds een Cabinet bij (en ik wil perse een 2x12") die mono kan, maar ook stereo totdat ik er een tweede bij heb :)

Bedankt in ieder geval :)

Da's maar 100 euro meer dan de Fender Mustang die jij "lekker goedkoop" noemt hè. Een goede buizen poweramp is duurder.
Je zou ook voor een PA versterker kunnen kijken, die zijn vaak minder prijzig en naar mijn weten tamelijk transparant.

CoiLive
30 mei 2011, 21:41
Da's maar 100 euro meer dan de Fender Mustang die jij "lekker goedkoop" noemt hè. Een goede buizen poweramp is duurder.
Je zou ook voor een PA versterker kunnen kijken, die zijn vaak minder prijzig en naar mijn weten tamelijk transparant.

Daar ben ik me van bewust, maar met de Fender heb je ook een Cab erbij, Stereo Loop en de mogelijkheid om hem als losse versterker te gebruiken. Dat maakt voor mij veel goed.

Het duurt sowieso nog wel twee maanden voordat het zover is, dus misschien wordt het dan toch de Matrix.

Ben ik nog steeds opzoek naar een goede 2x12 Cab :)

herrieman
30 mei 2011, 22:39
Je zal eerst moeten besluiten of je FRFR wil of alleen de gitaarfreq.
Om te starten met FRFR zijn de Beyma's 12GA50 en die kosten geen drol. Wil je alleen de gitaarfreq dan zijn de EVM12L of de kloon Eminence Delta Pro's aanbevelingswaard. Daarna de behuiziing erbij zoeken. TT-cabs zijn goed gemaakt en hebben ook goedkope kale kasten

Als hier meer can wilt weten ga dan even op het forum kijken van fractal audio onder amps en cabs

Succes

peter_heijnen
31 mei 2011, 09:21
Je zal eerst moeten besluiten of je FRFR wil of alleen de gitaarfreq.
Hoeft niet perse, je kunt -als je de keuzemogelijkheid tussen de twee belangrijk of moeilijk vindt- ook een neutrale poweramp kiezen en daarbij een gitaarcab én een passieve fullrange monitor.

Ik zie trouwens aldoor maar frfr staan. Ik stel me voor dat fr voor fullrange staat, maar wat is dan frfr?

Liquid_Metal
31 mei 2011, 09:49
Hoeft niet perse, je kunt -als je de keuzemogelijkheid tussen de twee belangrijk of moeilijk vindt- ook een neutrale poweramp kiezen en daarbij een gitaarcab én een passieve fullrange monitor.

Ik zie trouwens aldoor maar frfr staan. Ik stel me voor dat fr voor fullrange staat, maar wat is dan frfr?

Zie hier (http://www.lmgtfy.com/?q=frfr)

CoiLive
31 mei 2011, 14:28
Ik heb min of meer besloten om gewoon voor de Matrix GT800FX (lijkt toch altijd op de naam van een videokaart ;)) te gaan. Tot nu toe alleen maar goede dingen over gehoord en het is volgens mij de beste die prijsklasse.

Dan blijft er alleen nog de cabinet over. Ik denk dat ik voor een Jet City Amplification 24S+ ga. De normale 24S is wel overal te vinden, alleen de + versie niet. Het mooie van de + versie is dat hem openback kunt maken mocht je dat willen.

Dat wordt weer een paar maandjes sparen :)

peter_heijnen
31 mei 2011, 15:08
Zie hier (http://www.lmgtfy.com/?q=frfr)
Oh heet dat tegenwoordig frfr... :)

herrieman
1 juni 2011, 09:56
Ik heb min of meer besloten om gewoon voor de Matrix GT800FX (lijkt toch altijd op de naam van een videokaart ;)) te gaan. Tot nu toe alleen maar goede dingen over gehoord en het is volgens mij de beste die prijsklasse.

Dan blijft er alleen nog de cabinet over. Ik denk dat ik voor een Jet City Amplification 24S+ ga. De normale 24S is wel overal te vinden, alleen de + versie niet. Het mooie van de + versie is dat hem openback kunt maken mocht je dat willen.

Dat wordt weer een paar maandjes sparen :)

Wijs besluit. Advies: Verdiep je wel even in de site om de £ 50 korting niet mis te lopen. Zou een beetje lullig zijn. Of als je de poen hebt gewoon even een mailtje sturen naar Matt.

Cheers mate

CoiLive
2 juni 2011, 01:58
Ik zie nu pas je signature. Dat verklaart je enthousiasme voor de GT en de TT cabs :)

Ik had de deal gezien, maar ik denk niet dat dat nu al gaat lukken. Wellicht komt er ooit nog weer een leuke deal. Zal het over een paar maandjes laten weten ;)

Bedankt in ieder geval!