PDA

View Full Version : Eerste eigen nummertje band



Epii
29 mei 2011, 22:53
Laatst een optreden gehad waar ik en de band ons eerste eigen nummertje speelden. Ik zou het leuk vinden als jullie je kritiek hierop los willen laten :seriousf:

Er wordt nog gewerkt aan de drumsound, die is nog niet helemaal in orde.

Bedenk wel dat we pas 14 jaar oud zijn en we erg weinig ervaring hebben.
Zelf ben ik als gitarist vooral tevreden over de gitaarsound :soinnocent:

http://www.netmusicians.org/files/75-The_suspenders_-_For_him.mp3

Cubone
29 mei 2011, 23:26
Hi,

Zeker goed gespeeld, alleen lijkt het erop dat je het begin rifje eerst op normale tempo lijkt te spelen maar daarna wat trager gaat spelen :-P

Verder klinkt het wel vet !! gitaar sound is ook heerlijk chunky. En de zanger heeft ook wel een stem die echt past bij het nummer. Alleen af en toe beetje vals (pubertijd ??)

Maar voor een stel 14 jarige is dit natuurlijk heel erg goed. Ga vooral zo door en wie weet zie ik jullie over een aantal jaren op de buis ;-) !!!

Greetz,

:rockon:


PS: laat eens weten wat je van mijn beat it cover vindt

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146310-Beat-it-solo

Epii
29 mei 2011, 23:31
Goh bedankt! Ik had niet zo snel al een reactie verwacht!

Dankjewel voor de feedback! Dat van langzamer spelen klopt, de bassist seinde dat het iets langzamer moest, anders zou ie het niet bij kunnen houden verder in het nummer.

Je hoort inderdaad dat de zanger in de pubertijd zit, als je goed luistert hoor je z'n stem ook overslaan :seriousf:

Ik heb nu even geen tijd om naar je cover te kijken, maar dat zal ik zeker nog doen!

Duhsjaak
30 mei 2011, 03:01
Hi
Op de buis? Ik had ze nu al op de buis! Ik had er alleen geen beeld bij.
Zeiden ze vrioeger al op de reparatie afdeling: U heeft wel geluid, maar geen beeld? Weet u zeker dat u niet naar de radio kijkt?

Ik ben voor lefgozertjes (m/v) of die nou 14 of 40 zijn, een beetje kerel wordt niet volwassen, dus leeftijd ach......

Alles rammelt er lekker op los en maakt dat je zich krijgt om nog een half uurtje er tegen aan te gooien. Dat kan ook, want masteren is kennelijk moeilijker dan muziek maken. Na het nummer komt nog een half uur niks. Teveel jointjes is kennelijk niet zo handig tijdens dit werk. Wees blij dat het niet je badkuip was.

Waar lullen we over. Allemaal niet belangrijk. Rommelig basje aan het begin heb je zelf ook gehoord. Fluister je m in dat het ook mogelijk is om niet alleen de grondtoon mee te dreunen maar dat andere harmonischen ook OK zijn? Bassen is echt moeilijk, vooral in zo'n schrale bezetting. Ook eens kijken naar het geluid van de bas in de opname. Klinkt nu wat anonimig. Zou geen idee hebben waarop de gast speelt. Dat moet beter kunnen, denk ik. Iets meer dynamiek en iets meer hoog. Ah....... heb je Duhsjaak weer met zijn twangmasters theorie. Ja, inderdaad, probeer het maar. Wordt het groepsgeluid alleen maar tighter van.

Waardig volbracht dit nummer! Even een paar dagen bezinning (waarom weet ik niet, maar het klinkt alvast geloofwaardig) en dan een ander nummer erop op dat forum. Maak ons gek!

Vriendelijke groet, Gus

SantaX
30 mei 2011, 03:19
Ik had niet aan het nummer kunnen horen dat jullie 14 zijn.
Toen ik in een ver verleden zelf 14 was zat ik ook in een bandje. Wat wij speelden klonk vele malen slechter. Ik zou als je 16 was geweest zelfs het woord kutter hebben laten vallen, maar helaas kan dat niet nu :soinnocent:

Lekker doorgaan jongens. Klinkt prima. Ik wou dat ik dit had kunnen neerzetten voor mijn 20ste. Inmiddels ben 32 en zal ik er nog steeds moeite mee hebben.

Trouwens, het nummer zelf is echt tof. De uitvoering kan altijd beter, maar ik zou zeker niet zijn weggelopen bij een optreden van jullie. Sterker nog, ik zou eens hebben gekeken of er misschien een demootje te koop was. Al was het maar om achter 10 jaar te kunnen zeggen: die gasten? Haha, jongen, ik heb nog een demootje van ze toen ze net begonnen.

Jullie maken in elk geval nieuwe, interessante muziek. Daarmee lig je voor op 99% van de rest van de muziekmakende bevolking. Goed bezig wat mij betreft.

zeiler
30 mei 2011, 08:46
Hoi!

klinkt tof! Wat ik mij wel afvroeg, is de zanger/zangers nou een jongen van wie de baard nog niet in de keel zit of is het een rockzangeres (overigens niet ten nadele: vind 't vrij vet klinken!!!) ;)!?

verder klinkt 't erg tof zeg ;)! best wel volwassen :)!

arnoldtims
30 mei 2011, 09:41
Even lezen poster van hier boven dan kun je lezen dat hij een jongen is, dat hoor je ook wel hoor.

Vind dit zeker niet slecht. Behoorlijke instrument beheersing, die ik inderdaad niet had op die leeftijd.
Dat heeft er ook mee te maken dat ik 16 was voordat ik begon lol.
Als je dit vergelijkt met andere bandje van jullie leeftijd dan steekt dit er echt boven uit.

De zanger zijn stem is nog niet helemaal stabiel maar heeft zeker een aangename kleur/klank. Doet mij denken aan jaren 80 bands zoals Depeche Mode.
Ik zelf zou er misschien in de zang lijn nog een afwisseling in willen hebben, iets van een bridge of zo. waarin de zanger even een ander melodie lijn kan zingen.
Maar erg knap gedaan met een eigen geluid. Nu meedoen aan de grote prijs of andere wedstrijden, daar maak je vast een kans.

Greasemouth
30 mei 2011, 10:38
Mijn vraag: Hoe hebben jullie dit nummer opgenomen?(nieuwsgierigheid:)) Ik sluit me aan bij iedereen dat het zeker niet slecht is. Vind alleen de solo er niet echt in passen, maar dat kan ook aan mij liggen.

arnoldtims
30 mei 2011, 11:35
Het valt mij nu pas op dat jullie een tijdje geleden ook in de beginners topic had gepost.
Als ik dat nog eens beluister dan hoor ik vooruitgang, goed bezig. (niet te snel gaan want ik hoor nu al dingen die gvd niet kan spelen:(:))
En inderdaad de zanger heeft nu een donkerde stem maar zeker niet slechter.
Volgend jaar moet de boel denk ik weer in een andere toon soort lol maar daarna zal hij wel niet meer zakken.

Epii
30 mei 2011, 15:33
@ Cubone
Ik heb je cover bekeken. Tsjonge, ik wou dat ik zo goed kon spelen!


@ Duhsjaak
Aparte schrijfstijl heb je! Had ff wat langer nodig om het te lezen:seriousf:

De bassist speelt op een Squier, ik op een Epiphone. Veel geld voor goede gear hebben we niet. Ik heb tegen de gast die mastert gezegd dat ie de bas een stuk meer naar voren moet laten komen.

We zijn nu bezig met een ander nummer, meer in de stijl van Kings of Leon en Arctic Monkeys, we proberen een beetje te vinden wat we fijn vinden.


@ SantaX

Dankjewel! Dit soort reacties geeft mensen altijd een goed gevoel!


@ zeiler

Ik moest wel even lachen toen je betwijfelde of het een jongen was. Zal het doorsturen naar de zanger :ok:


@ arnoldtims

We zijn ook erg blij met z'n stem. Hij zit nu midden in de puberteit, dus z'n stem zal nog wel wat veranderen en waarschijnlijk donkerder worden. We hebben laatst meegedaan aan een klein wedstrijdje, we hadden gewonnen en toen mochten we optreden op een klein festivalletje in Zeist. Het festival was een grote mislukking vanwege het weer en omdat het tijdens de championsleage finale was. Maar goed, weer een optreden erbij is altijd goed!


@ Greasemouth

Wij hebben het niet zelf opgenomen, het is opgenomen tijdens het optreden door de geluidsman, hij heeft het ook verder gemixt enzo. Ik heb geen idee wat voor spullen hij heeft gebruikt. Voor de gitaar een 57 denk ik :soinnocent:
De solo is eigenlijk als laatst even snel bedacht, die zit, vind ik zelf ook, niet super in elkaar.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Liquid_Metal
30 mei 2011, 15:45
Hoi!

klinkt tof! Wat ik mij wel afvroeg, is de zanger/zangers nou een jongen van wie de baard nog niet in de keel zit of is het een rockzangeres (overigens niet ten nadele: vind 't vrij vet klinken!!!) ;)!?

verder klinkt 't erg tof zeg ;)! best wel volwassen :)!

Ik hoor het geslacht inderdaad ook vrij lastig. Overslaan hoor je soms ook wel maar dat kan heel gaaf zijn. Zanger van mijn band gebruikt dat af en toe bewust.
Op je 14e gaat er nog een heleboel veranderen met je stem dus kan nog van alles worden.
Muziek zit lekker in elkaar!

Epii
1 juni 2011, 23:54
Een iets aangepaste versie; ik vind dat de sound wat verbeterd is.

Hier dan de nieuwere: http://www.netmusicians.org/index.php?section=user&value=Epii