PDA

View Full Version : Pirates of the caribbean cover: mijn 1e opname ooit.



jonag0ld
29 mei 2011, 21:51
Tis de eerste keer dat ik iets opneem, helemaal niks supermoeilijks of sterk gevorderd, maar had eens graag gehoord wat jullie er van vinden

http://www.youtube.com/watch?v=Jr5LlQ3yIcM

zeg gerust wat je er van vindt!

jonag0ld

Cubone
29 mei 2011, 23:02
Hi,

Had al gepost op ug ;-)

Maar hier nog maar eens. Goed gespeeld alleen nog niet helemaal vloeiend. En af en toe klinkt het alsof je gitaar een beetje ontstemt is. Voor de rest heb je wel gave filmpjes op je channel, je kan beter jongleren dan ik gitaar kan spelen :-P

Ga zo door !!

Groet,

:rockon:

Duhsjaak
30 mei 2011, 03:17
Hi
Allereerste opname. Kijk, dat is dus de reden dat ik wakker lig 's nachts. Ik krijg er gewoon wat van.
Voorbeeld: Ik schrijf iedere dag een liedje en alle liedjes neem ik op. Dus je zou denken dat ik dus een paar keer beter zou moeten zijn dan jij. Vergeet het maar.
Dus daarvan word ik een beetje onrustig.

Die onrust speelt jou ook een beetje parten. Want ik vind het een heel opmerkelijke keus om dit schattige lied voor je eerste opname te kiezen.

Het is een liedje dat 1'50" zou moeten duren, maar doordat je zo vreselijk jaagt is het tot 1'38" gereduceerd. Kijk dat is nou een beetje jammer. Daardoor krijg ik RSI, een tennisarm of iets anders naars aan mijn rechter arm omdat ik hem telkens opnieuw aan moet zetten.

Als het een mooi verhaal is, is het een verhaal om rustig te vertellen. Je mag me rustig laten ademen tijdens de muziek en dan voorkom je dit gejaagde en ademloze gedoe. Misschien hangt het samen met je eigen ademhaling, maar dat kan alleen jij controleren. Ademen ter hoogte van je navel (ook handig tijdens tentamens en wat al niet) gaat een heleboel onrust mee op de loop.

Persoonlijk, geheel voor eigen rekening en dat gelul allemaal meer: Dat vind ik veel belangrijker dan dat je gitaar beter gestemd had kunnen zijn. Dat heb je zelf allang in de gaten, dat van die gitaar.

Dus wij willen graag horen dat je een stuk muziek mooi vind en het heerlijk vind om het te spelen. Tellen vind ik niet zo'n goede optie, want je probeert nou juist aan de narigheid van school te ontsnappen, maar lekker ontspannen (desnoods alleen in gedachten) je voet laten meetappen?

En misschien ga ik hem (dit lied) zelf ook weer eens spelen. Je brengt me op ideeën vriend!

Vriendelijke groet, Gus