PDA

View Full Version : A New Start door Ruben van Valderen!



Merelvh
29 mei 2011, 21:50
Hallo,
ik had vandaag een hele goede gitarist op bezoek. Heb een aantal dingen opgenomen met hem. Het stuk heet A New Start en is geschreven door Arnaldo Lopez en gespeeld door Ruben van Valderen. Hij speelt hier op een limited edition Lowden, èrg mooie gitaar.

http://www.youtube.com/watch?v=2p0M-oDa7CY

Groetjes
Merel

Cubone
29 mei 2011, 23:12
Hi,

Die gitaar ziet er niet alleen mooi uit, hij klinkt vele malen mooier dan dat ie eruit ziet. Die jongen kan er wat van en pas 17 jaar !!

vanaf 2.20 tot 2.25 loop het niet helemaal lekker. Maar pakt het daarna weer goed op. Voor de rest echt niks op aan te merken, geweldig goed opgenomen en vid kwaliteit mag er ook wezen.

Petje af, Heb er zeker van genoten !

Greetz,

:blast:

Duhsjaak
30 mei 2011, 02:48
Hi
Kijk eens aan wat een akelig hoog niveau. En die gitaar klinkt ook al zo vreselijk goed.

Opdraaien na zo'n fraaie flageolet? Lef hoor! Maar prachtig gedaan. Heel smaakvol.

Kijk, dit zap je zo maar niet weg als je dit tegenkomt.

Ik word er gewoon niet goed van. Ik ga gewoon nog eens luisteren, dan naar bed en met dit deuntje in mijn hoofd, heerlijk dromen.

Hoe dit zich verhoudt tot het origineel? Geen idee, maar als je dit hebt, ga je dan nog zoeken naar iets dat eh....... tja, wat zou je daar nou weijzer van kunnen worden?

Keep on keepin' on!
Vriendleijke groet, Gus

Ruubchens
30 mei 2011, 19:49
Bedankt voor de comments! :crazyhappy::lovelove: Ik vind het altijd zo leuk om te lezen wat andere mensen er van vinden :seriousf:
En natuurlijk heeeeeeeeeel erg bedankt Merel :)
Het was echt super gezellig :lovelove:
Xxxx

arnoldtims
30 mei 2011, 20:04
Erg goed hoor, 17 jaar!
Ik mag hopen dat je naar het conservatorium wilt, en ander als de sodemieter gaan kijken wat je daar voor nodig hebt en je aan melden.

Heb namelijk ook even wat ander video's geluisterd allemaal erg goed.
Hoop dat wat opbouwend kritiek ook mag maar niet alles loopt helemaal soepel door en soms mis je wat dynamiek.
Maar godsklere wat ben jij goed

Riky
31 mei 2011, 11:44
damn wat goed!
Ik heb erg genoten!

savale
31 mei 2011, 15:00
Onwijs knap gespeeld en opname is ook super! Thnx for sharing with us :D

Rinze
31 mei 2011, 16:06
Mooi stuk, erg knap gespeeld! En mooie klank ook.

Jedeel
9 november 2012, 00:52
Dit 'Ruben-topic' verdient een bump!!! (Sorry hoor)

Ik heb gister Ruben horen spelen bij het 'huiskamer-concert' van Harald (zie sub-forum Akoestische gitaar).
Geweldige (jeugdige) gitarist, daar gaan we nog wel wat van horen in ons 'kikkerlandje'!!!!

Fusion
9 november 2012, 08:42
Wow das erg goed en vooral mooi zeg... idd akelig hoog niveau. Klein minpuntje (heel klein) is dat ik iets meer dynamiek en expressie zou willen horen. Verder is het echt fantastisch mooi gespeeld. Net wat andere clipjes van m gezien... mooi hoor.

Mocht ie toevallig Mandarijns spreken: ni tan ji ta de hen hao!

muziekschuur
9 november 2012, 09:05
Waarom die duim over de lage e snaar? In mijn klassieke opleiding was dat een no go.

Fusion
9 november 2012, 10:11
Waarom niet? :)

Harald
10 november 2012, 23:15
Waarom die duim over de lage e snaar? In mijn klassieke opleiding was dat een no go.


Eigenlijk schrik ik hier van! Dat is zo 1960... Als je klassiek repertoire op een klassieke wijze wilt spelen, op een klassieke gitaar, helemaal waar. Maar!

Voor veel andere gevallen is het complete onzin. Zeker van iemand die elektrisch speelt wil je zo'n opmerking niet horen! En zonder duim over de hals is het intro van Those who wait van Tommy Emmanuel niet te spelen. Case closed! Ik wil dus nu een filmpje zien waarin Muziekschuur Those who wait speelt zonder het intro aan te passen en zonder duim over de hals, of Green Thumb van TE zonder duim over de hals.