PDA

View Full Version : Grotere variant dan showmaster 48...?



Sem
29 mei 2011, 20:48
Hallo gitaarliefhebbers,

Wil jullie graag nog eens om advies vraag. Heb bijna de ibanez vintage (ts-808) serie bij elkaar. Daarnaast heb ik nog een aantal andere effecten en heb nog een paar wensen. (reverb, wah, tuner, acoustic simulator,..)

Oftwel zin om eens een degelijke pedalboard te gaan maken. De veel besproken showmaster zou qua prijs en kwaliteit een erg goede optie zijn, mits de 48 groter was. Ik had gehoopt dat ik daar drie plateaus in kon maken maar dat haal ik qua diepte niet en ook waarschijnlijk weer voor de hoogte. Twee rijen is de max. Het idee is om onder de verhogingen dadelijk twee Voodoo pedal power's weg te werken.

Dus mijn vraag zijn er grotere showmasters, of varianten hierop zonder meteen heel veel geld kwijt te zijn omdat ze het een pedaal case noemen ipv mengpaneel case. Vooral het schuinlopende design is erg functioneel.

Hoor graag jullie ervaringen!

Thnx.

the sure thing
29 mei 2011, 22:20
Hallo gitaarliefhebbers,

Wil jullie graag nog eens om advies vraag. Heb bijna de ibanez vintage (ts-808) serie bij elkaar. Daarnaast heb ik nog een aantal andere effecten en heb nog een paar wensen. (reverb, wah, tuner, acoustic simulator,..)

Oftwel zin om eens een degelijke pedalboard te gaan maken. De veel besproken showmaster zou qua prijs en kwaliteit een erg goede optie zijn, mits de 48 groter was. Ik had gehoopt dat ik daar drie plateaus in kon maken maar dat haal ik qua diepte niet en ook waarschijnlijk weer voor de hoogte. Twee rijen is de max. Het idee is om onder de verhogingen dadelijk twee Voodoo pedal power's weg te werken.

Dus mijn vraag zijn er grotere showmasters, of varianten hierop zonder meteen heel veel geld kwijt te zijn omdat ze het een pedaal case noemen ipv mengpaneel case. Vooral het schuinlopende design is erg functioneel.

Hoor graag jullie ervaringen!

Thnx.

Wat een goedkope en goede optie is: kijk voor 2e hands flightcases voor keyboards. Die zijn nog groter (en steviger!) en met een beetje hoogte kan je er van alles inbouwen. Nadeel: het wordt allemaal wel zwaarder. Ik heb een showmaster case 48 gehad, vol met pedalen, maar dat was flink zwaar!

muziekschuur
29 mei 2011, 22:32
Mijn Showmaster met 6 effecten is al dieplood. Een Showmaster 48 lijkt me maximaal als je reist zonder roadies.

Anders zouden twee Showmasters 48 me de beste oplossing lijken. Ik bedoel, kabeltje van de een naar de ander. Kan niet moeilijk zijn toch? Denk ook eens als 1 zo'n koffer met de grootte van een kleine doodskist voortdurend openligt in je huis.... Als in plaats daarvan er twee Showmasterkoffers zijn. En als 1 van die koffers dan netjes afgesloten naast je stack kan staan lijkt me dat prima...?

Maar goed, dat ben ik....

Sem
30 mei 2011, 20:14
De flightcase voor een keyboard had ik ook al eens over gedacht. Ga ik eens achteraan. Wellicht zal deze vooral langer dan dieper zijn. Andersom was beter maar wellicht inderdaad een optie. Een ander belangrijk iets is dat de voorzijde laag is zodat ik niet op de rand trap maar op het pedaal en of de klep er makkelijk af te nemen is. Wie weet hier meer van?!

Twee showmasters is het voor mij niet meteen. Wil graag ook thuis (heb er een ruimte voor) alle pedalen kunnen bespelen. Een case wegleggen zou sonde zijn ;). Aangezien de ruimte ook deel gedeeld wordt met mijn dochter zijn er wel grenzen aan de bak. Wil haar natuurlijk niet helemaal de boel ontnemen.

Och ja en zwaar ben nog geen dertig en heb een volvo stationcar dus daar hoef ik het ook niet voor te laten zullen we maar zeggen.

Zijn er naast de voorgaande geen grote mengpaneelcases voor die leuke prijzen..!!

Hoor graag jullie tips..

the sure thing
30 mei 2011, 21:44
De rand van de showmaster is dusdanig hoog, dat je er geen pedaaltjes direct achter kan leggen zonder ook tegen de rand te trappen. Ik vind dit ook een nadeel: er moet in de showmaster een plank in, wat m gelijk weer zwaarder maakt (ook steviger).

Er zijn zoveel soorten 2e hands flightcases in alle vormen, soorten en maten: zie MP en dan "muziek en instrumenten" en dan "behuizingen en koffers". De keuze is reuze....

Sem
30 mei 2011, 23:22
Dacht dat je dat probleem niet had met de showmaster, dus wel. Klussen aan de box vind ik leuk. Moet ook zeggen dat ik net eens gekeken heb om er een zelf te maken, maar goed iets bestaans vinden is wellicht een stuk goedkoper.

Was al eens begonnen met zoeken op MP, maar het vinden van een case met een lage front lijkt niet gemakkelijk. Misschien een stomme vraag maar kun je hem niet gewoon op zijn kop gebruiken en de de basis bouwen en afwerken op de deksel?