PDA

View Full Version : Tab Sites



ghost-rider2006
29 mei 2011, 14:56
Wie heeft er nog leuke sites voor de tabs

ik heb er zelf al een aantal maar om 1 of andere reden worden ze geblokkeerd vaaagg

Dingen van Led zeppelin worden geblocked door 1 of andere auteur

Tim..
29 mei 2011, 16:52
Gewoon even naar http://hidemyass.com/ en daar de link naar de LZ tab invoeren. :)

Bombersteve
30 mei 2011, 13:26
Dat ie tabs blokkeerd op verschillende sites kan best kloppen. Ik heb eigenlijk Tears in Heaven nodig van Eric Clapton. Er is geen enkele site meer te vinden die Tears in Heaven nog kan openen....

Ik gebruikte zelf altijd Ultimate-Guitar

ghost-rider2006
30 mei 2011, 16:39
die heb ik ook erbij ja

maar er is 1 of ander uitgevers blabla die zegt hee tabs uitgeven daar wil ik wel aan verdienen

pff wordt steeds gekker vandaar die blokkades

ik had het met led zeppelino hahaha ik dacht oeps wat heb ik nou weer gedaan verkeerd knopje ofzo

driftkop
31 mei 2011, 04:16
http://tabs.ultimate-guitar.com/e/eric_clapton/tears_in_heaven_tab.htm

Die doet het prima hoor.

ghost-rider2006
31 mei 2011, 07:52
nee hoor doet het niet meer staat dit zie onder



This tablature contains content from a third party publisher and has
been blocked by the Music Publishers Association in your country.

driftkop
31 mei 2011, 11:35
blocked by the Music Publishers Association in your country.

Daar zit je probleem... :ok:

ghost-rider2006
31 mei 2011, 11:55
Daar zit je probleem... :ok:

Ja das erg hè zelfs dat mag al niet meer
Straks back to basic

INOXROX
31 mei 2011, 13:36
Dat ie tabs blokkeerd op verschillende sites kan best kloppen. Ik heb eigenlijk Tears in Heaven nodig van Eric Clapton. Er is geen enkele site meer te vinden die Tears in Heaven nog kan openen....

Ik gebruikte zelf altijd Ultimate-Guitar

Tears in heaven : zojuist gevonden op www.Tabsrus.nl
succes!

ghost-rider2006
31 mei 2011, 15:27
thanks inox

deze werkt nog wel haha

maar het is toch van de zotte dat je overal voor moet gaan betalen voor een paar tabs pfftt

smullie
31 mei 2011, 15:35
thanks inox

deze werkt nog wel haha

maar het is toch van de zotte dat je overal voor moet gaan betalen voor een paar tabs pfftt

Stel je voor dat je straks nog zou moeten betalen voor muziek ook!!:???::???:



:seriousf: grapje uiteraard. Maar als de tabs nu eens correct zouden zijn als ze betalend waren, dan zou ik het er misschien voor over hebben... Maar ook de betaalde tabs zijn van dezelfde bedenkelijke kwaliteit... :roll:
Ik heb eens een heleboel tabs gevonden ahv torrents (uiteraard legaal, of zo :soinnocent: ). Maar meestal type ik de titel gewoon in in Google met het woord tab erbij en er zijn heel weinig dingen die ik niet gewoon gratis kon downloaden of copy/pasten... :)

ghost-rider2006
31 mei 2011, 15:48
ik vind dat als die ...... zeggen betalen voor tabs
dan moeten ze ook controleren of ze dus wel goed zijn hahaha

want 9 van de 10 is bagger
nou ja ok dan 8 van de 10

dan denk ik stuur dan niks in,, net als ik want ik kan dat niet hoor lol

INOXROX
31 mei 2011, 17:52
En www.chordie.com ? Kende je al ?

ghost-rider2006
31 mei 2011, 17:59
maar nu wel haha thanksss

INOXROX
31 mei 2011, 18:16
Nou ik jullie toch aan de lijn heb : weet er iemand waar ik een tab van Memphis in the meantime ( John Hiatt ) kan bemachtigen ?

ghost-rider2006
31 mei 2011, 19:45
Jij weet de tab sites beter dan ik

Als ik hem tegenkom dan zal je wel even tippen

INOXROX
31 mei 2011, 21:05
Jij weet de tab sites beter dan ik

Als ik hem tegenkom dan zal je wel even tippen

't grappige is dat ik via jullie weer een nieuwe hebt ontdekt ( jullie kenden vast zelf allemaal al ) : www.911tabs.com
Helaas kon ik ook daar weer wat ik zocht niet bemachten ....

INOXROX
31 mei 2011, 21:07
Bombersteve - lukt 't 'n beetje met de tab /

ghost-rider2006
31 mei 2011, 22:07
ik raak ze ook wel eens kwijt hahah

sla ik ze op en dan weet ik niet meer van het bestaan af

aaronstonebeat
1 juni 2011, 23:44
Ik was nooit zo van de tabs maar meer van het zelf uitzoeken. Maar door toedoen van leerlingen die dingen via tabs uitzoeken (en steevast dezelfde fouten maken), en ook wel eens om snel een idee ergens van te krijgen (zo'n half uur voor een les: o ja, ik zou nog dat en dat voor die en die uitzoeken :soinnocent:), ben ik wat tab-bewuster geworden en heb ik ook geconstateerd dat op steeds meer plaatsen tabs verdwijnen vanwege rechtenkwesties.

Ik vind dat een zeer bedenkelijke zaak. Van werk dat wordt uitgegeven, op papier (hoe bedenkelijk de kwaliteit ook moge zijn), vind ik het volkomen terecht dat het beschermd wordt door auteursrecht. Maar van geluid dat door de openbare ruimte klinkt?

Je zou zodoende dus geen getrouw verslag meer mogen schrijven van iets dat je hoort? Ik heb toevallig redelijk goede oren en als ik een stukje muziek hoor dat ik leuk vind, pak ik vaak een gitaar en speel spontaan mee; nu zou ik dus geen melding meer mogen doen van hetgeen ik heb gehoord?
Zou een journalist binnen afzienbare tijd ook niet meer mogen opschrijven wat een politicus heeft gezegd omdat die politicus het auteursrecht op zijn eigen woorden heeft? Het doet me denken aan de kannibaal die Rammstein aanklaagde omdat hij vond dat ze zijn verhaal van de verorberde penis hadden gestolen.

Het doet me ook denken aan Mozart die naar verluidt op jonge leeftijd met zijn vader een concert bezocht waarvan de partituur geheim werd gehouden (om welke reden dan ook, in die tijd ging De Kerk over van alles en nog wat). Thuisgekomen schreef het kereltje op wat hij had gehoord; in zijn geval wordt het aangevoerd als bewijs voor zijn muzikale genialiteit.
Tegenwoordig heet het 'schending van auteursrecht'. Ik voel dat we op een fascistisch hellend vlak zitten.

INOXROX
3 juni 2011, 14:46
Laatst vroeg bombersteve naar dit nummer . Misschien kennen jullie 'm al maar voor 't geval van niet :
http://www.musicradar.com/totalguitar/eric-clapton-tears-in-heaven-lesson-tg213-385369
Overigens staat me ook bij dat er niet al te lang geleden een behoorlijk uitgewerkte tab in GuitarTechniques heeft gestaan . Als iemand daarmee een plezier doe , wil'k 'm nog wel een keer zoeken ........

darkrazer
17 juni 2011, 07:01
Gewoon even naar http://hidemyass.com/ en daar de link naar de LZ tab invoeren. :)

Werkt perfect, tnx