PDA

View Full Version : Crafter Sa-TMVS



proguitar89
29 mei 2011, 14:53
hallo ik ben wat aan het zoeken op internet voor een gitaar wand ik ben over 2 maanden jarig dan word ik 19

en gisteren in de auto hadden we het over gitaren en gitaarles
en ze zei het op zo marnier over me verjaardag dat ik dacht nou ik denk dat ze me een gitaar gaat geven ik zag op marktplaats.nl een mooie gitaar ik wil best graag een akoestische gitaar maar dan moet i wel een beetje stoer zijn en mooi klinken

http://img41.imageshack.us/img41/2078/craftersatmvs.png

maar ik kom er niet goed uit wand er staat ook dat er elektrische elementen in en me ma wil dat ik dus met akoestisch moet beginnen
http://img59.imageshack.us/img59/8922/screen1t.png
:???:

Bert Gitaar
29 mei 2011, 15:08
Lijkt me niet verkeerd deze Crafter.
En het is toch akoestisch, OK voor de helft dan. Maar er zit wel 2 F-achtige klankgatten in. En piezo en een element. Perfect lijkt me.
Dus dit is heel goed hoorbaar als akoestische gitaar. Misschien niet hard als een dikke western gitaar.
Of moet het perse 1 zijn met een groot rond gat. Dit is er 1 van beide markten. Hier kan je alle kanten mee op.
Moet jij er op spelen of je moeder.

proguitar89
29 mei 2011, 15:18
Lijkt me niet verkeerd deze Crafter.
En het is toch akoestisch, OK voor de helft dan. Maar er zit wel 2 F-achtige klankgatten in. En piezo en een element. Perfect lijkt me.
Dus dit is heel goed hoorbaar als akoestische gitaar. Misschien niet hard als een dikke western gitaar.
Of moet het perse 1 zijn met een groot rond gat. Dit is er 1 van beide markten. Hier kan je alle kanten mee op.
Moet jij er op spelen of je moeder.

ik ga er zelf op spelen en ga proberen op verschilende nummers te spelen bijvoorbeeld van tenacious d kickapoo, het is een nacht, trough the fire and flames, en nog meer nummers,
ik had ook op youtube gekeken en zag wel een filmpje waar een man op ook op zo gitaar speelt

http://www.youtube.com/watch?v=KYHRQTcwMrI

Bert Gitaar
29 mei 2011, 15:24
Hier nog een mooie resensie (google vertaling).
Is ze helemaal overtuigt.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.guitarpug.com/2008/07/guitar-review-crafter-satvms-hybrid-guitar/&ei=I0jiTd66GYjSsgatwrn8BQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=4&ved=0CDcQ7gEwAw&prev=/search%3Fq%3Dcrafter%2Bsa-tmvs%2Breview%26hl%3Dnl%26biw%3D1440%26bih%3D765%2 6prmd%3Divns

Helemaal onderaan staan nog wat geluid opnames van deze Crafter.

proguitar89
29 mei 2011, 16:33
Hier nog een mooie resensie (google vertaling).
Is ze helemaal overtuigt.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.guitarpug.com/2008/07/guitar-review-crafter-satvms-hybrid-guitar/&ei=I0jiTd66GYjSsgatwrn8BQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=4&ved=0CDcQ7gEwAw&prev=/search%3Fq%3Dcrafter%2Bsa-tmvs%2Breview%26hl%3Dnl%26biw%3D1440%26bih%3D765%2 6prmd%3Divns

Helemaal onderaan staan nog wat geluid opnames van deze Crafter.

wel een goede Review ik denk dat ik me ma ga overhalen,

proguitar89
29 mei 2011, 16:39
Lijkt me niet verkeerd deze Crafter.
En het is toch akoestisch, OK voor de helft dan. Maar er zit wel 2 F-achtige klankgatten in. En piezo en een element. Perfect lijkt me.
Dus dit is heel goed hoorbaar als akoestische gitaar. Misschien niet hard als een dikke western gitaar.
Of moet het perse 1 zijn met een groot rond gat. Dit is er 1 van beide markten. Hier kan je alle kanten mee op.
Moet jij er op spelen of je moeder.
ik heb me moeder gevraagd mag niet ik moet de grepen leren zei ze ik heb echt geen succes met gitaren

LaurentB
29 mei 2011, 16:55
Nou, dit is een type gitaar dat ontworpen is om op een podium versterkt goed te klinken, maar dan wel als een akoestische gitaar. Zonder versterking klinkt dat niet zo geweldig.
Je kunt wel het beste een gitaar zoeken die vooral akoestisch goed klinkt (als je tenminste akoestisch wilt leren spelen).

Als je elektrisch gitaar wilt leren spelen moet je moeder naar ons luisteren en moet je op een elektrische beginnen :D

proguitar89
29 mei 2011, 19:21
Nou, dit is een type gitaar dat ontworpen is om op een podium versterkt goed te klinken, maar dan wel als een akoestische gitaar. Zonder versterking klinkt dat niet zo geweldig.
Je kunt wel het beste een gitaar zoeken die vooral akoestisch goed klinkt (als je tenminste akoestisch wilt leren spelen).

Als je elektrisch gitaar wilt leren spelen moet je moeder naar ons luisteren en moet je op een elektrische beginnen :D

maar ik moet van me moeder met akoestische beginnen ik zou liever ook elektrisch willen dan kan ik lekker rocken wand ik denk niet dat je dat met een akoestische kan ik denk dat me moeder gewoon zo normale koopt maar ik wil wel graag wat anders maar ja ik dacht dat de crafter sa-tmvs wel kon maar toe ik de prijs zei vond ze dat te duur dus ik dacht rot ouders maar ja niks aan te doen maar ja ik moet nog de noten leren :zz:

Cue Zephyr
29 mei 2011, 20:03
Beter dan niets, lijkt me.
Ik ben ook op akoestisch begonnen, en speel nog steeds bijna uitsluitend akoestisch.

-Martijn-
29 mei 2011, 20:28
Die gitaar klinkt mooi ja, maar als het niet is wat je wilt zou ik er toch nog even over nadenken. ;)
Het is wel een linkshandige gitaar, ben je daar bewust naar op zoek?

proguitar89
29 mei 2011, 21:15
Die gitaar klinkt mooi ja, maar als het niet is wat je wilt zou ik er toch nog even over nadenken. ;)
Het is wel een linkshandige gitaar, ben je daar bewust naar op zoek?

weet ik niet ik zocht maar wat rond ik heb bijna nooit een gitaar vast gehouden weleens die van me zus en een keer ongevraagd die van school maar dan ga ik maar wat over de snaren heen ik kan nog niet eens een akkoord slaan en dat stomme kinder speelgoed wat ik heb kan ik niet eens met me fingers tussen dus kan daar ook niet mee oefenen

dit is me waardeloze kinder gitaar:

http://img13.imageshack.us/img13/702/foto0015xy.jpg

Venlonaer
29 mei 2011, 21:52
Niet om het een of ander. Maar is je puntoets kapot op je toetsenbord? Ik kan je verhalen soms maar half volgen...

proguitar89
29 mei 2011, 22:36
Niet om het een of ander. Maar is je puntoets kapot op je toetsenbord? Ik kan je verhalen soms maar half volgen...

ik typ nooit met een punt,het maakt denk ik wel wat overzichtelijker,

rijsberman
29 mei 2011, 23:10
Het leest irritant. Hoofdletters en leestekens hebben een functie. Nu is het wel erg puzzelen. En want schrijf je met een t, niet met een d. Een wand is een muur.

proguitar89
29 mei 2011, 23:14
Het leest irritant. Hoofdletters en leestekens hebben een functie. Nu is het wel erg puzzelen. En want schrijf je met een t, niet met een d. Een wand is een muur.

ja sorry, ik maak wel eens typ fouten,

-Martijn-
29 mei 2011, 23:18
Het is inderdaad nauwelijks te lezen, weet je zeker dat je bijna 19 bent? ;)

On topic:
Volgens mij weet je nog niet helemaal wat voor iets je wilt. Waarom begin je niet gewoon op de gitaar van je zus?

proguitar89
29 mei 2011, 23:31
Het is inderdaad nauwelijks te lezen, weet je zeker dat je bijna 19 bent? ;)

On topic:
Volgens mij weet je nog niet helemaal wat voor iets je wilt. Waarom begin je niet gewoon op de gitaar van je zus?

ja ik ben 30 juli jarig en ik ben in het jaar 1992, geboren en ik denk dat ik moet wachten tot ik zelf een gitaar krijg,

rijsberman
30 mei 2011, 00:05
Type fouten vind ik niet zo erg hoor. Het is wel prettig om te zien dat als iemand een vraag stelt, er enige zorg besteed is aan die vraag.

Overigens is die Crafter een geweldige gitaar, zeker voor het geld. Geen echte akoestische, maar wel heel veelzijdig. Het enige waar hij goed mee te vergelijken is, is een Taylor T5 (van meer dan € 2000,=, afhankelijk van de uitvoering). Je zou ook kunnen zeggen dat dit een vrij succesvolle T5 rip off is.
:D

Basileia
30 mei 2011, 00:11
Tsja, ik ben ook akoestisch begonnen, maar mijn grote voorbeelden speelden allemaal elektrisch, dus ik heb het nooit echt leuk gevonden. Ik heb pas echt lol gekregen in het spelen toen ik na 3 jaar een elektrische gitaar kreeg. Toen kon ik lekker rocken, en oefende ik in eens veel meer. Als ik nu en akoestische gitaar oppak kan ik daar veel meer mee dan toen ik uitsluitend akoestisch speelde, want toen wou ik elektrisch spelen op een akoestische gitaar, en dat kan niet. Nu wil ik akoestisch spelen op een akoestische gitaar, en dat kan wel. Mijn advies is om, vooral als je al bijna 19 bent, lekker elektrisch te beginnen. Ik het begin lekker de powerchords leren en lekker rocken, en als je er klaar voor bent volgt de rest vanzelf. Het ultieme doel is er plezier in hebben, niet "de grepen leren".

proguitar89
30 mei 2011, 00:17
Tsja, ik ben ook akoestisch begonnen, maar mijn grote voorbeelden speelden allemaal elektrisch, dus ik heb het nooit echt leuk gevonden. Ik heb pas echt lol gekregen in het spelen toen ik na 3 jaar een elektrische gitaar kreeg. Toen kon ik lekker rocken, en oefende ik in eens veel meer. Als ik nu en akoestische gitaar oppak kan ik daar veel meer mee dan toen ik uitsluitend akoestisch speelde, want toen wou ik elektrisch spelen op een akoestische gitaar, en dat kan niet. Nu wil ik akoestisch spelen op een akoestische gitaar, en dat kan wel. Mijn advies is om, vooral als je al bijna 19 bent, lekker elektrisch te beginnen. Ik het begin lekker de powerchords leren en lekker rocken, en als je er klaar voor bent volgt de rest vanzelf. Het ultieme doel is er plezier in hebben, niet "de grepen leren".

tja dat is in jou het geval, ik denk dat ik een paar jaar akoestisch ga doen en dan ga overstappen op elektrisch, of ik moet all me kinder gitaar gesloopt hebben voor de elektronica, voor mezelf gemaakte gitaar wand daar ben ik ook mee bezig ik zou wel wat foto's posten hier ergends op het forum,:strat::rockon::gitarist::punk:

Muzieknono
30 mei 2011, 08:03
Akoestische gitaren rocken ook behoorlijk hoor, kijk maar eens op you tube, ik snap je moeder overigens ook wel hoor, maar als je wilt leren gitaar spelen is het ook belangrijk dat je dat doet op iets wat je boeit en als dat elektrisch is, dan kun je daar net zo goed op spelen als op akoestisch, rot ouders zijn het natuurlijk niet, ze proberen alleen een zo goed mogelijke beslissing te nemen, wees blij dat je moeder toch interesse heeft in jou bezig houdt, er zijn zat ouders tegenwoordig die alleen maar met zichzelf bezig zijn, je moeder doet alleen maar datgene waarvan zij denkt dat het uiteindelijk het beste voor jou is.
Veel succes en ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je hobby.
Mvgr. Dirk Jan :B

Bert Gitaar
30 mei 2011, 08:43
dit is me waardeloze kinder gitaar:

http://img13.imageshack.us/img13/702/foto0015xy.jpg

Ben ik nou de enigste die hier in niet meer dan een stuk plastic speelgoed van bart smit/blokker in ziet en totaal niet serieus bedoelt is. Dit is helemaal geen gitaar volgens mij. Kijk maar goed.
(plukt foto van internet, links of rechts, ach maak niet uit, stel wat vragen.)
Sorry als ik er naast zit maar volgens mij iets om de zondag middag door te komen. Meer niet.

proguitar89
30 mei 2011, 17:56
Akoestische gitaren rocken ook behoorlijk hoor, kijk maar eens op you tube, ik snap je moeder overigens ook wel hoor, maar als je wilt leren gitaar spelen is het ook belangrijk dat je dat doet op iets wat je boeit en als dat elektrisch is, dan kun je daar net zo goed op spelen als op akoestisch, rot ouders zijn het natuurlijk niet, ze proberen alleen een zo goed mogelijke beslissing te nemen, wees blij dat je moeder toch interesse heeft in jou bezig houdt, er zijn zat ouders tegenwoordig die alleen maar met zichzelf bezig zijn, je moeder doet alleen maar datgene waarvan zij denkt dat het uiteindelijk het beste voor jou is.
Veel succes en ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je hobby.
Mvgr. Dirk Jan :B
kun je me misschien wat links sturen van youtube dat ze aan het rocken zijn ermee met de akoestische gitaar

Muzieknono
30 mei 2011, 20:32
Ga maar eens naar You tube en kijk rond, akoestische rock intypen en kijken wat je vindt, je mag wel wat zelf doen natuurlijk.
Mvgr. Dirk Jan :B

Cue Zephyr
31 mei 2011, 14:49
Waar akoestisch in mijn ogen echt rockt is niet bij rock maar op het terrein van Michael Hedges, Andy McKee, Antoine Dufour, Don Ross e.a.
Omdat dit de stijl is die mij het meeste aanspreekt ben ik nog steeds niet veel elektrisch gaan spelen.


Niet om het een of ander. Maar is je puntoets kapot op je toetsenbord? Ik kan je verhalen soms maar half volgen...

Niet om het een of ander, maar het is in feite een 'punttoets'. ;)

Maar ik begrijp je punt, ben het er wel mee eens.


Het is inderdaad nauwelijks te lezen, weet je zeker dat je bijna 19 bent? ;)

x)
Het vervelende aan een gebrek aan interpunctie en hoofdletters is dat er juist géén overzicht is.
Ik ben, om heel eerlijk te zijn, minder snel geneigd een topic serieus te nemen als hier geen gebruik van interpunctie/hoofdletters, etc van wordt gemaakt.
Kan ik niets aan doen, en ik ben vast ook niet de enige.

Muzieknono
1 juni 2011, 07:25
Er zijn nu eenmaal mensen die niet goed zijn in taal en grammatica maar toch serieus met hun hobby bezig zijn.
Het is indedaad wat lastig lezen, maar ik vind het te ver gaan om iemand daar op af te rekenen, het gaat er om dat hij een serieuze vraag stelt en daar verdiend hij een serieus antwoord op.
Mvgr. Dirk Jan :B

proguitar89
28 juni 2011, 21:01
Ben ik nou de enigste die hier in niet meer dan een stuk plastic speelgoed van bart smit/blokker in ziet en totaal niet serieus bedoelt is. Dit is helemaal geen gitaar volgens mij. Kijk maar goed.
(plukt foto van internet, links of rechts, ach maak niet uit, stel wat vragen.)
Sorry als ik er naast zit maar volgens mij iets om de zondag middag door te komen. Meer niet.

hij komt van de intertoys hij zat samen met 2 microfoons en twee standaards en een box natuurlijk allemaal prut