PDA

View Full Version : Boss me10



guitarfreakrobert
29 mei 2011, 13:56
hoi,
Ik wilde het even over de boss me10 hebben ,
Heb het nooit gehad met multifx metname door de amp moddeling shit die je er dan bij hebt.

toen zag ik de line6m13 dat is toch eigenlijk een multifx zonder al die amp/cab moddeling troep?????????????????

gister dus ondekt de boss me10 werden gemaakt van 93 tot 95,
en hebben geen amp moddeling

heb ik het goed dat deze dingen dus duidelijk beter klinken dan
al die amp moddel gevallen??????????????
want ik wil wel een fxunit gaan gebruiken ivm al het sjouwen en ruimte.

maar heb totaal geen zin in amp models uit een chip!!!!!!!!!!!ik wil gewoon mijn ac30 kunnen gebruiken!!!!!!!!!!!

enige wijsheden van jullie kant???????????????

Groet Robert

Terminus
29 mei 2011, 14:48
Er zijn zat modelling apparaten waar bij je alleen de effecten kan gebruiken, daarvoor hoef je echt geen verouderde apparatuur te zoeken.

Shaggy
29 mei 2011, 14:56
De AD/DA converter is de grootste boosdoener van die "troep" zoals jij het noemt, en vroegah waren ze eg nie betah..

Overgaan tot digitalisering is in mijn geval altijd een compromis. Mijn analoge setup klinkt vele malen beter, maar mijn digitale setup (Boss gt-6 stereo naar twee transistor amps) is een stuk praktischer. Met een druk op de switch heb ik een compleet ander sound.

Liquid_Metal
29 mei 2011, 15:09
Het zou fijn zijn als je je zinnen normaal zou opbouwen en niet zo achterlijk overdreven zou zijn met de uitroep- en vraagtekens.

Zoals Terminus al zegt zijn er toestellen die geen amp-sims hebben, maar ook al zijn ze er: je hoeft ze niet te gebruiken.
De ME10 heeft ook slechte AD-converters en zal dus niet beter klinken dan bv een GT8. Dat heeft niets met amp-sims te maken.

Dirk_Hendrik
29 mei 2011, 16:19
Even checkend. De ME10 heeft een guitar amp simulator. Jammer. Dat wordt em dus ook niet*. Daarnaast is de AD en DA conversie van de ME10 16 bits. Als die ineens heel slecht zijn vraag ik me weer eens af waarom ik dat eindeloze gelul over slechte converters en "digitaal geluid" niet hoor als het gaat over CD's.

Overdrives, distortions en compressor, noise supressor en amp simulator in de ME10 zijn gewoon analoog. De digitale meuk wordt dus alleen gebruikt voor de modulatieeffecten. Daarna is het vrij simpel, hoe meer elektronica in je signaalpad, hoe meer klankinvloed. Maar dat je een apparaat helemaal afschrijft omdat hij toevallig ook ampsimulaties kan is jammer. Dan zet je die simulaties toch gewoon uit?

Een kap idd eens met die uitroep en vraagtekens. Je post wordt er niet beter van.

* Die je gewoon uit kunt zetten.