PDA

View Full Version : Effecten Blues....



Vinny
28 mei 2011, 23:19
Ik heb 2 problemen met mijn effecten:
1) Ik heb een Fulltone Fuzz 1970, als ik die ergens anders plaats dan helemaal vooraan, krijgt hij 'ruzie' met de rest (Wah, Phaser). Wat te doen?
2) Ik heb een Marshall JCM 2000 DSL combo met een FX loop. Maar als ik mijn Chorus & Phaser hier in zet, hoor ik ze nauwelijks. Hoe kan dat?

Alvast bedankt voor de tips!

Mitch
28 mei 2011, 23:31
Over de fuzz: acceptatie. Hij heeft een lage ingangsimpedantie en als hij iets anders aangeboden krijgt dan je directe gitaarsignaal krijgt -ie een belabberde dynamiek en klank. Als hij per se later in de chain moet kun je 't opvangen door een boost, op zijn laagst ingesteld en constant aan, ervóór te zetten. Maar dat moet je dus wel willen :D
Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor loop een DSL heeft, misschien kun je nog iets van effect level afstellen? Maar goed, sowieso klinkt het anders, in de loop. Een chorus en phaser zou ik ook bij voorkeur vóór de pre amp plaatsen i.v.m. klank. Reverb en delay zijn het meest geëigend om in de loop te hangen omdat die slecht met oversturing overweg kunnen.

Vinny
29 mei 2011, 13:21
Over de fuzz: acceptatie. Hij heeft een lage ingangsimpedantie en als hij iets anders aangeboden krijgt dan je directe gitaarsignaal krijgt -ie een belabberde dynamiek en klank. Als hij per se later in de chain moet kun je 't opvangen door een boost, op zijn laagst ingesteld en constant aan, ervóór te zetten. Maar dat moet je dus wel willen :D
Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor loop een DSL heeft, misschien kun je nog iets van effect level afstellen? Maar goed, sowieso klinkt het anders, in de loop. Een chorus en phaser zou ik ook bij voorkeur vóór de pre amp plaatsen i.v.m. klank. Reverb en delay zijn het meest geëigend om in de loop te hangen omdat die slecht met oversturing overweg kunnen.

Bedankt voor de tips. De fuzz gaat helemaal vooraan, vóór de wah. De effect loop heeft een level, daar heb ik al mee gespeeld. Een reverb zit op de amp en een delay heb ik niet. Dus ik hou alles vóór de de pre-amp. Behalve mijn hoax flanger, die wil het wel doen in de loop.

Mitch
29 mei 2011, 13:26
En voor de betere blues natuurlijk twee glaasjes Kentucky Straight Bourbon Whisky en een rumoerig privéleven...

Chroxy
29 mei 2011, 13:37
de DSL 401 heeft een parelelle loop. Dit betekend dat je effecten in praktijk slecht te horen zijn en alleen echt goed te horen zijn wanneer ze op 100% wet staan (wat met phasers/chorusen in pedalvorm vaak niet kan).. ik lostte dit vroegah op door een 19" rackprocessor erin te gooien, die ik wel 100% wet kon draaien.