PDA

View Full Version : Doodad Albert Telecaster



roger
28 mei 2011, 22:32
Ik ben me een beetje aan 't orienteren voor een cheapy Telecaster, en nou kom ik de Doodad Albert tegen. Ziet er mooi uit, maar ik kan verder weinig info vinden...Iemand bekend met deze Tele?

http://www.doodadguitars.nl/gitaren/albert.html

aaronstonebeat
28 mei 2011, 22:59
Nooit van gehoord maar het ziet er niet slecht uit.

Hun opmerking bij het onderdeel 'Halzen' doet me wel een beetje fronsen:

"Gitaarbodies zagen lukt nog wel, maar een gitaarhals maken is wel ff wat anders. DooDad Guitars maakt het je gemakkelijk: Complete maple gitaarhalzen met medium c- profile, 21 frets, met Maple of Rosewood fingerboard, real bone nut, amber finished em met K-style meachanieken voor wel een heel belachelijke prijs."

Veel mensen denken dat inderdaad, totdat je het zelf eens probeert. Dan blijkt er veel meer werk in een body te gaan zitten dan in een hals. Maar je moet je producten natuurlijk aanprijzen.

Maak eens een afspraak daar in Apeldoorn en ga er wat proberen.

Epiphoneee
28 mei 2011, 23:25
Sorry maar basswood wordt meestal gebruikt voor gitaren van tot 150-200 euro, omdat er echt heel snel butsen in komen, ik zou verder zoeken naar een leukere telecaster met een maple body.

(of betaal 30 euro meer voor de ash body)

aaronstonebeat
28 mei 2011, 23:31
Maple, esdoorn, voor een body? Essen is traditioneel.
Esdoorn lijkt me erg zwaar en schel voor een tele.

Epiphoneee
28 mei 2011, 23:34
Maple, esdoorn, voor een body? Essen is traditioneel.
Esdoorn lijkt me erg zwaar en schel voor een tele.

Nou voor het échte telecaster geluid moet je op zoek naar een Elzeboom body...

Terminus
28 mei 2011, 23:54
Sorry maar basswood wordt meestal gebruikt voor gitaren van tot 150-200 euro, omdat er echt heel snel butsen in komen, ik zou verder zoeken naar een leukere telecaster met een maple body.

(of betaal 30 euro meer voor de ash body)

Een Maple Telecaster? Waar denk je die te gaan vinden?
En butsen is niet echt een probleem, het is gewoon dat basswood goedkoop is in Azië waarom het gebruikt wordt. Alder of Ash is het hout dat traditioneel gebruikt wordt en wordt daarom meer geassocieerd met 'het Fender geluid'.

Hendriks
29 mei 2011, 09:26
Nou voor het échte telecaster geluid moet je op zoek naar een Elzeboom body...

Basswood is prima hout voor een bodie , heel wat Fenders uit japan zijn er van gemaakt en nog veel meer merken gebruiken het en niet alleen de budget merken.

Pepe
29 mei 2011, 09:37
Waar dat "basswood is voor cheap gitaren" ineens vandaan komt is me ook niet echt duidelijk.
En ja, zoeken naar een telecaster met maple body is echt zoeken geblazen want die ken ik ook niet.
En het oer tele geluid een els?
Fijne adviezen weer.:seriousf:

Bert Gitaar
29 mei 2011, 09:48
Ook nog nooit van dit merk gehoord.
Maar voor 300 euro heb je een boel keus in meer bekenderder merken.
Lijkt mij een gok voor dit geld. Ik zou voor een London City gaan voor 200 euro als je toch een Telecaster zoekt.

macwilliams
29 mei 2011, 09:54
Waar dat "basswood is voor cheap gitaren" ineens vandaan komt is me ook niet echt duidelijk.
En ja, zoeken naar een telecaster met maple body is echt zoeken geblazen want die ken ik ook niet.
En het oer tele geluid een els?
Fijne adviezen weer.:seriousf:
Iedereen weet toch dat goedkope prullen van basswood gemaakt worden, neem nou bijvoorbeeld de ibanez Jem of de ibanez Universe!

munkie
29 mei 2011, 10:20
Doodad is het zoveelste merk wat op Chinese kopie gitaren geplakt wordt. Als het teveel lijkt op het origineel dan komen F. en G. in axie, merk verdwijnt (LC) of de gitaren worden aangepast (Richwood) zodat ze wat minder op het origineel lijken. En dan komen ze gewoon met een nieuw merkje en dan begint het gedonder weer van voren af aan.

Heb ze zien staan bij de locale gitaarboer, zien er wel leuk uit.

"Albert" = Albert Collins? De "master of the Telecaster" van de blues, kwam uit Texas waar het 45 graden in de schaduw is des zomers. Hij heeft zijn hele leven over kou, sneeuw en ijs gezongen :seriousf:

"I've got a cold, cold feeling, that's like ice around my heart" (2X)
"I know i'm gonna quit somebody, every time that feeling starts"

deejee
29 mei 2011, 10:29
Apeldoorn? Daar zaten de mensen van LC ook.
Toeval?

guitarnijboer
29 mei 2011, 10:58
Ik heb zelf niets met budget gitaren, maar was gister toevalling met een neefje van mijn vriendin (die electrisch wil gaan spelen) bij de gitaarwinkel waar ook een 10 tal van deze gitaren stonden. deze telecaster stond er ook en ik moet zeggen dat ik beslist niet onder de indruk was. Het ding voelde erg goedkoop en was niet lekker bespeelbaar. Ik heb hem verder niet aandachtig onderzocht gezien mijn eerste indruk.

Ik was wel erg onder de indruk van een Tokai Love Rock gitaar (les paul model) en er stond ook nog een spierwitte Squier stratocaster met metalen (messing) slagplaat die erg fijn aanvoelde. Misschien koop ik die laatste zelf wel...

clover
29 mei 2011, 11:37
Doodad is het zoveelste merk wat op Chinese kopie gitaren geplakt wordt. Als het teveel lijkt op het origineel dan komen F. en G. in axie, merk verdwijnt (LC) of de gitaren worden aangepast (Richwood) zodat ze wat minder op het origineel lijken. En dan komen ze gewoon met een nieuw merkje en dan begint het gedonder weer van voren af aan.

Geeft ook wel te denken; zouden die 'Chinezen' écht wel zo beroerd zijn?! Waarom winden 'F. en G.' zich dan steeds weer op ?

roger
29 mei 2011, 11:58
Misschien toch gaan voor een gevestigde naam, bv Squier Affinity en die aanpassen met betere hardware of een Squier Classic Vibe of London City...

Pepe
29 mei 2011, 12:21
Grappig, deze serie is de opvolger van de LC. wat ook gewoon een budget chinees was maar nu een "gevestigde naam"?
En is volgend jaar de Doodad een "gevestigde naam" dan?

jan jansen
29 mei 2011, 12:37
Maple, esdoorn, voor een body? Essen is traditioneel.
Esdoorn lijkt me erg zwaar en schel voor een tele.

Vorig jaar eens een stuk esdoorn gekocht wat zelfs een keer lichter was dan lindehout...maar idd essen of esdoorn weegt er behoorlijk in...maar dan heb je ook wat.:rockon::rockon:

Pepe
29 mei 2011, 12:58
De "Prince" tele van Morris en Hohner is geheel van esdoorn, de enige die me zo te binnen schiet.

Epiphoneee
29 mei 2011, 13:25
Iedereen weet toch dat goedkope prullen van basswood gemaakt worden, neem nou bijvoorbeeld de ibanez Jem of de ibanez Universe!

Die schijtgoedkope HB's van Thomann worden van basswood gemaakt, basswood is gewoon niet zulk goed hout, en het basswood dat jij noemt is nog altijd Amerikaans basswood, wat uiteraard beter is dan basswood uit China.

En 269 euro voor een gitaarmerk wat relatief onbekend is? Kan je beter een London City nemen naar mijn mening.

Pepe
29 mei 2011, 13:37
is nog altijd Amerikaans basswood, wat uiteraard beter is dan basswood uit China..

dat pallisander uit Honduras en Madagascar of het Korina uit Afrika, dat moet dan ook wel tinnef zijn he kwa 3de wereld...

guitarnijboer
29 mei 2011, 15:24
Die 'basswood discussie' volg ik niet helemaal. Volgens mij is de MM Steve Morse van dit hout gemaakt en zelf heb ik een Zion classic maple met basswood body (met maple top). Kijk maar eens wat die 'budgetgitaartjes' doen...

spirit
29 mei 2011, 15:32
In "de gitarist" van vorige maand stond een vergelijk van 3 soortgelijke budget gitaren.
Één er van was de Doodad Buddy (strat model), de andere een Ibanez GRG 1500XB en de LAG ImperatorI66
De Doodad kwam zeker niet slecht uit de bus, en was zelfs de beste keuze om "later" op te kunnen waarderen.

Ze maken trouwens ook de Dany Lademacher signature. De afgelopen 2 keer heb ik ze ook in Veenendaal zien staan.

Dat het merk "onbekend" is komt omdat het een vrij jong merk is.

Mitch
29 mei 2011, 16:02
Geeft ook wel te denken; zouden die 'Chinezen' écht wel zo beroerd zijn?! Waarom winden 'F. en G.' zich dan steeds weer op ?

Ja, dan moet het wel kwaliteit zijn, als Gibson en/of Fender hun marktaandeel voor Squier en Epiphone verdedigen :seriousf:
En is LC of een ander merk uit de markt gegaan omdat Fender ze een proces aandeed? Puh-lease... wat een nonsens toch in dit topic zeg, zeker met de houtfabeltjes erbij opgeteld. Treurig.

Hendriks
29 mei 2011, 16:17
Ja, dan moet het wel kwaliteit zijn, als Gibson en/of Fender hun marktaandeel voor Squier en Epiphone verdedigen :seriousf:
En is LC of een ander merk uit de markt gegaan omdat Fender ze een proces aandeed? Puh-lease... wat een nonsens toch in dit topic zeg, zeker met de houtfabeltjes erbij opgeteld. Treurig.

Treurig ja en allemaal "van horen zeggen"waarschijnlijk.

Pepe
29 mei 2011, 16:24
Ik krijg de indruk dat meneer Koenders het wel prima vindt, dat gespeculeer over zijn Chinese import.

Orgasmocaster
29 mei 2011, 17:51
houtfabeltjes

nonsens

van horen zeggen

exactlly!! ik ga hier niet eens serieus op reageren..
en nu maar afwachten op de eerste "Ik heb een doo-dah gitaar en hij is beter dan de gemiddelde fender custom shop" post...

matto
29 mei 2011, 18:03
Ik ben me een beetje aan 't orienteren voor een cheapy Telecaster, en nou kom ik de Doodad Albert tegen. Ziet er mooi uit, maar ik kan verder weinig info vinden...Iemand bekend met deze Tele?

http://www.doodadguitars.nl/gitaren/albert.html


Ik denk trouwens dat ie doelt op Albert Lee.

zeppo
29 mei 2011, 21:26
Ook hier nog nooit gehoord van dit merk, ziet er naar mijn mening niet echt geweldig uit.

barno
29 mei 2011, 21:34
, en het basswood dat jij noemt is nog altijd Amerikaans basswood, wat uiteraard beter is dan basswood uit China.


mis ik de dubbele bodem of meen jij dit echt?
en Japans Basswood? zit dat daar tussenin? :seriousf:

macwilliams
29 mei 2011, 21:42
Die schijtgoedkope HB's van Thomann worden van basswood gemaakt, basswood is gewoon niet zulk goed hout, en het basswood dat jij noemt is nog altijd Amerikaans basswood, wat uiteraard beter is dan basswood uit China.

En 269 euro voor een gitaarmerk wat relatief onbekend is? Kan je beter een London City nemen naar mijn mening.

Ach ja, dat is waar ook. Die japanners importeren natuurlijk slechts all american basswood voor de jem & universe.

Dom van mij.

Waar komen de LC's dan vandaan?

universe777
29 mei 2011, 22:09
Ach ja, dat is waar ook. Die japanners importeren natuurlijk slechts all american basswood voor de jem & universe.
Dat zeggen ze inderdaad wel. Dat het echt geimporteerd Amerikaans linde is. Neemt niet weg dat de hele opmerking vrij raar is.

dit is wel interessant aangaande basswood, ooit eens gevonden toen ik wat research deed:

Basswood:
Basswood is a soft wood with tight grains. Its relatively inexpensive of all the usual guitar woods, and it’s easy on router bits in the factory, easy to sand, and easy to seal and finish. The softness of basswood means that sharp highs are dampened and smoothened. That helps offset the tinny sound associated with knife edged tremolo contacts. The softness also fosters a weaker low end. It’s light in weight, but not because of large pores. Rather it’s low in mass overall. Deep, breathy sub-lows aren’t resonated in Basswood. The reduction in these outer frequencies leaves the mids pronounced in a hypothetical response curve. Its very suitable for the typical guitar range, and very suitable for lead guitar, because of its pronounced “out front” sound. Complex overtones are muted along with the highs leaving a strong fundamental tone.

Production notes: Japanese factories like Ibanez seem to get a tan colored, more uniform Basswood while other Asian factories get a more flawed yellowish basswood. And there seems to be a big difference in tone. A clearer, darker Basswood should produce more sound, while the yellowish lower grade seems to have more of the undesirable tonal qualities of Poplar. A hardtail emphasizes the reduced dynamics of the outer frequencies.

Eko
29 mei 2011, 22:39
Ik heb met de importeur al eens gesproken toen hij bij Guitarcenter inWierden was. Ik heb de Lademacher gitaren ook in handen gehad en bespeeld. Die waren ,voor mij, niet echt overtuigend genoeg om te kopen.
De strats en teles waren netjes gebouwd en speelden idem dito. Voor dit geld verwacht ik geen wonderen en zeker geen klankmonsters , maar een net starterinstrument.
Voor deze klantgroep is hij zeker geschikt , maar zo heeft iedere winkel wel 1 of meerdere mmerken in het programma. Het zal van de winkel afhangen of ze ze goed afleveren en service verlenen. Dan bllijft zo`n strat of tele ook na jaren nog de moeite waard.

macwilliams
29 mei 2011, 22:44
Dus de Jap IBA is van USA basswood, mijn Korea Tele van ash, de mex Tele van burrito's en Gibson is illegale kap van mahonie.

En Pine dan? Werd toch ook voor een tele gebruikt?

Eko
29 mei 2011, 22:47
We hebben het over een instapmodel met een bijbehorende klantgroep. Denk je dat die het verschil horen, zien dan wel niet begrijpen tussen maple , ash , basswood enz? Die willen iets wat niet snel kapot gaat en het een paar jaar goed doet. Dat zullen ze best wel uithouden.

De V
29 mei 2011, 22:50
Ja, dan moet het wel kwaliteit zijn, als Gibson en/of Fender hun marktaandeel voor Squier en Epiphone verdedigen :seriousf:
En is LC of een ander merk uit de markt gegaan omdat Fender ze een proces aandeed? Puh-lease... wat een nonsens toch in dit topic zeg, zeker met de houtfabeltjes erbij opgeteld. Treurig.
Ik geniet iedere keer weer van je droge reacties, Mitch!:ok:

Hendriks
29 mei 2011, 22:59
Dus de Jap IBA is van USA basswood, mijn Korea Tele van ash, de mex Tele van burrito's en Gibson is illegale kap van mahonie.

En Pine dan? Werd toch ook voor een tele gebruikt?

En japaners gebruiken ook wel eens Sen (ofzo) dat is een alternatief voor Essen , de eerste tele's werden van Pine gemaakt en dat word nu ook weer veel gebruikt , dusssss , als je nog ergens een grenen salontafel hebt staan , maak er een tele van.

O'ja , Agatis word gebruikt als alternatief oor mahony.

spirit
29 mei 2011, 23:24
En japaners gebruiken ook wel eens Sen (ofzo) dat is een alternatief voor Essen.

Ik dacht altijd dat Sen een verbastering was voor essen ( lees S-en )

geert1976
29 mei 2011, 23:59
In "de gitarist" van vorige maand stond een vergelijk van 3 soortgelijke budget gitaren.
Één er van was de Doodad Buddy (strat model), de andere een Ibanez GRG 1500XB en de LAG ImperatorI66
De Doodad kwam zeker niet slecht uit de bus, en was zelfs de beste keuze om "later" op te kunnen waarderen.

Ze maken trouwens ook de Dany Lademacher signature. De afgelopen 2 keer heb ik ze ook in Veenendaal zien staan.

Dat het merk "onbekend" is komt omdat het een vrij jong merk is.

Ik die dingen bekeken en in handen gehad op de beurs en ze voelden niet slecht aan en de afwerking was verder wel goed hoor.

In mijn ogen, prima gitaartjes voor de prijsklasse waar ze in bivakkeren


Ja, dan moet het wel kwaliteit zijn, als Gibson en/of Fender hun marktaandeel voor Squier en Epiphone verdedigen :seriousf:
En is LC of een ander merk uit de markt gegaan omdat Fender ze een proces aandeed? Puh-lease... wat een nonsens toch in dit topic zeg, zeker met de houtfabeltjes erbij opgeteld. Treurig.

Jij begint steeds leuker te posten Mitch, lekker retro cynisch:seriousf:
Maar je hebt gelijk hoor, dit gaat helemaal nergens meer over.


Die 'basswood discussie' volg ik niet helemaal. Volgens mij is de MM Steve Morse van dit hout gemaakt en zelf heb ik een Zion classic maple met basswood body (met maple top). Kijk maar eens wat die 'budgetgitaartjes' doen...

Tja ik kan dus concluderen dat mijn Fender Duo-Sonic uit 1966 een goedkope kutgitaar is:seriousf:

Basswood body (wel USA Basswood:seriousf:) en een waardeloze inferieure Brasilian rosewood toets.

Tja het goedkope kutgitaartje klinkt toch wel ok:), vanmiddag heeft een medeforummer hem even aan de tand gevoeld icm een lekker vettige Fuzz en dat klonk wel:)

leuk topic dit, ik pak effe wat chips:chicken:

mastermind
30 mei 2011, 12:10
Ik heb het zelf ook nog niet in handen gehad zo'n Doodad gitaar, maar gezien mijn achtergrond (juridische opleiding) heb ik wat zitten snuffelen op internet.

Harald Wind schijnt de man achter DooDad Guitars te zitten, tevens is hij hypotheekadviseur:
http://hypotheekadviseur.hypotheek-weetjes.nl/30046/adviespartner-harald-wind-h.--wind.htm

Ik las een eventuele link tussen JIC en DooDad? Ik denk zelf van niet namelijk, kan geen info vinden met link tussen JIC (Global Music Trading) en Harald Wind.

Wat betreft basswood (lindehout) is er onderling veel kwaliteit verschil. Basswood is erg geschikt voor gitaren met Floyd Rose (mits goede kwaliteit hout is).

Kakihara
30 mei 2011, 12:11
Ik vind discussies over (het belang van de) houtsoort erg interessant :)
Ik vraag me af waarom een gitaar moet bestaan uit houtsoorten als essen, elzen, esdoorn, mahonie en wat heb je daar nog aan traditionele gitaarhoutsoorten. Fender is destijds begonnen met pine, essen en esdoorn omdat de toenmalige plaatselijke timmerman dat het gemakkelijkst kon leveren en Gibson had voor hun Les Pauls nog stapels mahonie liggen voor de bouw van hun akoestische en Electric Spanish gitaren. Waarom zou lindenhout dan niet mogen ? (en waar komt die hetze tegen lindenhout ineens vandaan trouwens?). Of waarom niet doen zoals zelfbouwgoeroe Melvyn Hiscock : die heeft een gitaar waarvan de body gebouwd is van Western Red Cedar (vooral gebruikt in dakconstructies, maar de laatste jaren ook meer en meer als bovenblad van akoestische gitaren) en een hals van douglas, ook niet bepaald een houtsoort die vaak gebruikt wordt in de gitaarbouw, maar waarvan MH beweert dat het gemakkelijk net zo stijf is als mahonie. Eeuwenlang hebben instrumentenbouwers het moeten doen wat voorhanden was, en vaak was dat gewoonweg vuren-, appel-, noten- en perenhout. Fixeren op die paar 'klassieke' gitaarhoutsoorten raakt dan ook kant noch wal. Er zijn haast geen houtsoorten die niet geschikt zijn in de instrumentenbouw, en als ze dat al niet zijn, speelt ergonomie een rol : niet veel mensen willen rondzeulen met een voleiken gitaar.
Even terug werd er geopperd dat beginners het verschil toch niet horen tussen essen, elzen of linde. Ik wil daaraan toevoegen, dat veel (zelfverklaarde) experts, het ook niet altijd even gemakkelijk zullen hebben bij een vergelijkende blinde test.
Vroeger, toen ik nog jong was, waren we als beginner erg blij dat we een gitaar hadden die van écht hout en niet van multiplex was. Ik vind : als de body uit hout bestaat (en dus niet uit multiplex) en na een jaar is de hals niet is kromgetrokken en de halspen begint niet te rammelen, heb je een leuke basis om verder te experimenteren.

Hendriks
30 mei 2011, 12:33
Tja ik kan dus concluderen dat mijn Fender Duo-Sonic uit 1966 een goedkope kutgitaar is:seriousf:


Hij is in de markt gezet als een budget gitaar , zoals ook de Musicmaster en de Bullet en die werden zelfs o.a. van multiplex gemaakt .

Pepe
30 mei 2011, 13:19
Er wordt natuurlijk van alles gebruikt voor den gitaar he, vele houtsoorten, kunstoffen, koolstoffen, plexi's en metalen maar alleen door kleine bouwers en dat zal een reden hebben.

Voor mijn strat die ik in 1981 liet bouwen, de stratocasters uit die tijd waren zwaar en klonken totaal niet als een fifties strat, koos mijn bouwer balsa hout. En verdomd, ik heb hem vorige week weer eens onder bed vandaan gehaald en het ding klinkt meer vintage stratocaster dan al mijn andere stratjes, oud of niet. Hij klinkt ook het luidst akoestisch.
Het nadeel is dat het hout heel zacht is. Waar de lak is weggesleten, de armrest en achterkant, slijt het hout zelf ook gelijk weg.
Dat is zo'n groot nadeel voor produktie gitaren dat ik snap waarom er geen balsa aan de buitenkant gebruikt wordt.

Pepe
30 mei 2011, 13:25
Hij is in de markt gezet als een budget gitaar , zoals ook de Musicmaster en de Bullet en die werden zelfs o.a. van multiplex gemaakt .

Weet je dat zeker? De Mustangs en Musicmaster die ik heb gehad waren gewoon van elzen. Ik ben nooit ergens tegen gekomen dat Fender voor de modellen van voor 1980 multiplex gebruikt heeft.

Hendriks
30 mei 2011, 13:40
Weet je dat zeker? De Mustangs en Musicmaster die ik heb gehad waren gewoon van elzen. Ik ben nooit ergens tegen gekomen dat Fender voor de modellen van voor 1980 multiplex gebruikt heeft.

Ik ben wel eens een Bullit tegegekomen van multiplex.
Die was dan denk ik van na 80.

Rock Bottom
30 mei 2011, 13:49
Ik heb het zelf ook nog niet in handen gehad zo'n Doodad gitaar, maar gezien mijn achtergrond (juridische opleiding) heb ik wat zitten snuffelen op internet.

Harald Wind schijnt de man achter DooDad Guitars te zitten, tevens is hij hypotheekadviseur:
http://hypotheekadviseur.hypotheek-weetjes.nl/30046/adviespartner-harald-wind-h.--wind.htm

Ik las een eventuele link tussen JIC en DooDad? Ik denk zelf van niet namelijk, kan geen info vinden met link tussen JIC (Global Music Trading) en Harald Wind.

Wat betreft basswood (lindehout) is er onderling veel kwaliteit verschil. Basswood is erg geschikt voor gitaren met Floyd Rose (mits goede kwaliteit hout is).

Ik weet het nooit met die Harald, de kerel is zelf een redelijke gitarist met een ego wat 1000x groter is.
Hij is al jaren aan het zeulen met die check a board booster en daarnaast deed hij wat import dingen voor stone castle en kahler.
Opeens komt hij daar met die Ladenmacher sig en poept hij er een hele reeks budget copien uit china uit.

Ik denk dat het gewoon een beetje een uit de hand gelopen hobby is.
Valt trouwens mee dat niet alles wat hij verkoopt zwart wit geblokt is want da is echt een fetisch van die gast.

Tunes
30 mei 2011, 14:36
Ik heb het zelf ook nog niet in handen gehad zo'n Doodad gitaar, maar gezien mijn achtergrond (juridische opleiding) heb ik wat zitten snuffelen op internet.

Harald Wind schijnt de man achter DooDad Guitars te zitten, tevens is hij hypotheekadviseur:
http://hypotheekadviseur.hypotheek-weetjes.nl/30046/adviespartner-harald-wind-h.--wind.htm

Ik las een eventuele link tussen JIC en DooDad? Ik denk zelf van niet namelijk, kan geen info vinden met link tussen JIC (Global Music Trading) en Harald Wind.

Wat betreft basswood (lindehout) is er onderling veel kwaliteit verschil. Basswood is erg geschikt voor gitaren met Floyd Rose (mits goede kwaliteit hout is).

Ik zal wel weer een lul zijn, wen er maar aan, maar wat heeft ingodsnaam jouw achtergrond er mee te maken ?

Overigens zit het adres van doodad in 1 van de duurdere wijken van Apeldoorn, gezien mijn achtergrond (totaal geen opleiding) heb ik ff op google maps gekeken.

Hendriks
30 mei 2011, 14:41
Ik zal wel weer een lul zijn, wen er maar aan, maar wat heeft ingodsnaam jouw achtergrond er mee te maken ?

Overigens zit het adres van doodad in 1 van de duurdere wijken van Apeldoorn, gezien mijn achtergrond (totaal geen opleiding) heb ik ff op google maps gekeken.

En er is ook niets mis met een hypotheekadviseur die met gitaren bezig is.

Tunes
30 mei 2011, 14:51
En er is ook niets mis met een hypotheekadviseur die met gitaren bezig is.

Ook dat inderdaad, sterker nog een beetje van die uit de hand gelopen hobby zaakjes maakt het zelfs leuker.

www.tools4tones.nl bijvoorbeeld.

deejee
30 mei 2011, 15:48
En er is ook niets mis met een hypotheekadviseur die met gitaren bezig is.

Gitaristen die als hobby hypotheekadviseur zijn, lijkt me veel linker.

MonkeySG
29 juni 2011, 20:37
EUdict :: English-Dutch dictionary

Results for: doodadTranslations 1 - 1 of 1
ENGLISH doodad
DUTCH prul
http://eudict.com/?lang=engdut&word=doodad

macwilliams
29 juni 2011, 20:46
EUdict :: English-Dutch dictionary

Results for: doodadTranslations 1 - 1 of 1
ENGLISH doodad
DUTCH prul
http://eudict.com/?lang=engdut&word=doodad

Daar had ik geen woordenboek voor nodig. Gewoon op school geleerd ;)

wel grappig, dat dan weer wel.

G.G.
29 juni 2011, 21:53
Wat een berg lulkoek in het begin van het topic zeg.

Er is niets mis met Lindehout, Basswood. Hout is sowieso niet goed of slecht, of beter of juist minder. Hout heeft alleen per soort/subsoort en de plek aan de boom een andere klank, uiterlijk en andere stabiliteit. Zolang je gitaar niet kromtrekt is alles geschikt als de klank je maar bevalt.

De Oertele's (dus esquires, broadcasters en nocasters) waren van Essen. Gewoon omdat het voorradig was. Later ging fender over naar Elzen en soms voor de transparant gelakte gitaren essen. Er zijn er een heel klein aantal gemaakt in mahonie, walnoot en volledig rosewood (palissander)

Ohja.. het gewicht van essen kwam voorbij. Essen heb je heel zwaar en heel licht en dat is afhankelijk van de plek waar het groeit en van welk deel van de boom het komt. Bijvoorbeeld Swamp ash (moeras essen). Met name het onderste deel van de boom heeft heel veel ruimte om vocht vast te houden. Als het hout gedroogd is verliest het heel veel van zijn vocht en wordt het dus erg licht.

De rest van de luulkoek ben ik ondertussen alweer vergeten, maar dit was me het meest bijgebleven.

G.G.
29 juni 2011, 21:56
Ohja, de opmerking op de site over halzen maken, dat dat moeilijker is dan de body. Onzin. Het lijkt moeilijker, en iemand die met bouwen begint heeft daar vaak de meeste angst voor. In werkelijkheid is de hals juist veel simpeler. 1 Kanaaltje om te frezen, verder kan je bijna alles met een vijl en rasp doen.

Klinkt allemaal niet als een toko waar ik snel wat zou bestellen als ik ook nog info bij een product zou willen.

espike
29 juni 2011, 22:03
hij heeft dan wel weer een superhandige ombouw van een tuincentrem knie bescherm dingetje:
http://www.doodadguitars.nl/graphics/strutt3.jpg
tenminste als je die van foam. rubber achtig spul maakt is ie echt wel handig tijdens een optreden