PDA

View Full Version : Jack and the Rippers - Green Onions



kenx
28 mei 2011, 14:55
Hallo iedereen,

Gisteren even de moeite gedaan om een nummertje op te nemen in de woonkamer :p

http://soundcloud.com/koekoekwarrior/jatr-green-onions#

Zeg maar wat jullie er van vinden. Achteraf bleek het orgel iets te zacht te staan, maar alles is tegelijkertijd opgenomen, daar valt nu niets meer aan te veranderen. Voor de nieuwsgierigen, de materiaallijst:

Sonor drumkit
Marshall slp 100
Roland Rhodes keyboard

kick: AKG D112
Snare + hi-hatt: SM57
overhead/room: MD421
Marshall slp: MD421

mengtafel: tascam

Mitch
28 mei 2011, 15:18
In de eerste plaats heel leuk dat jonkies zoals jullie zo'n klassieker spelen!
De sound is best aardig, met de aantekening die je zelf al maakte. Ik vind het wel jammer dat je het originele gitaarriffje niet wat vaker voorbij hebt laten komen. 't Is juist zo met dit soort klassiekers dat je als luisteraar op zijn minst één keer het meest herkenbare stukje wil terughoren. Daarna kun je zoveel improviseren als je wil. Doe je verder trouwens leuk en ook je sound is lekker. De toetsenist moet eens wat vaker sex hebben, die klinkt iets te gespannen en te droog in zijn timing :D

kenx
28 mei 2011, 16:01
Hey Mitch!

Bedankt voor de commentaar. Ik ben het helemaal eens met je ;-)

Verder wil ik nog even kwijt, dat het onze andere gitarist is in dit nummer, ikzelf zat achter de mengtafel bij dit liedje. Niet dat dat er veel toe doet, maar toch ;)

Groetjes!

Psychomantis
28 mei 2011, 16:10
De toetsenist moet eens wat vaker sex hebben, die klinkt iets te gespannen en te droog in zijn timing :D
Je mag van mij aannemen dat hij daar werk van zal maken :seriousf:
Overigens vond ik het keyboard (overigens een Rhodes VK-1000, kenx) veel beter klinken tijdens de repetitie, maar dat is subjectief natuurlijk. Ik had de reverb ook afgezet, achteraf gezien was dat misschien ook geen goed idee.
Het is ook niet vanzelfsprekend om een goeie solo te spelen, ik heb nooit muziekles gehad, dus hou ik probeer me nogal aan de lijn van Booker T te houden, en dat lukt dus niet altijd :D

ncbfThePrince
29 mei 2011, 11:40
De pianist moet ff een wijf zoeke en vlug
voor de rest ist chill en pro:hippie:

ncbfThePrince
29 mei 2011, 11:43
Hallo iedereen,

Gisteren even de moeite gedaan om een nummertje op te nemen in de woonkamer :p

http://soundcloud.com/koekoekwarrior/jatr-green-onions#

Zeg maar wat jullie er van vinden. Achteraf bleek het orgel iets te zacht te staan, maar alles is tegelijkertijd opgenomen, daar valt nu niets meer aan te veranderen. Voor de nieuwsgierigen, de materiaallijst:

Sonor drumkit
Marshall slp 100
Roland Rhodes keyboard

kick: AKG D112
Snare + hi-hatt: SM57
overhead/room: MD421
Marshall slp: MD421
vocals: sennheiser E815
mengtafel: tascam

lol de vocals is nen e835s kenx , ma der zijn geen vocals :)

Psychomantis
29 mei 2011, 21:14
lol de vocals is nen e835s kenx , ma der zijn geen vocals :)

hahah ja das eiglijk wel vuil en ik vind da gij ook dringend een wijf moet zoeke

SoloGoof
11 juli 2011, 23:15
Ik vind dit echt geweldig!
Jullie mogen bij mij in de studio nog zo'n plaatje komen opnemen.

De gitarist zijn sound is toch prachtig...:sssh:

Duhsjaak
12 juli 2011, 02:58
Hi
Heel fijn dat ie weer naar boven is gehaald. Ik begrijp er echt geen reet van dat ik hierop niet gereageerd zou hebben.
Eens met Mitch, helemaal eens.

Naam van de band klopt; muziek klopt. Heerlijk!

Vriendelijke groet, Gus