PDA

View Full Version : Sol - Improvisatie



Predator
22 mei 2003, 16:11
Gisteren kwam de helft van mijn band maar opdagen tijdens de oefensessie, excuusjes heb ik niet gehoord en wil ik ook niet horen eigenlijk. We waren volop boos, maar mijn bassist, drummer en ik besloten tegen ons zin in toch maar te gaan oefenen want het was veel te laat om af te zeggen dus moet je uiteindelijk toch die €21,- betalen.

Wij dus een beetje jammen en kwam ik op het idee om wat op te nemen op MD, niet dat ik veel verwachtte maar goed. Komen er toch een paar (vind ik) goede improvisaties uit. Mijn drummer begon gewoon ineens te playen en op hetzelfde moment val ik in en neem ik de macht.

Ik probeerde qua basislijn iets zoals "Eleven Blue Egyptians" van Cacophony te bereiken en zelf vind ik dit al aardig gelukt (aangezien mijn band dat nummer niet kent en ze eigenlijk helemaal NIET naar metal luisteren). Het klinkt dan ook niet echt metal maar het is wel vet! Hoor maar:

http://www.yomirecords.32k.org/predator/sol/Sol_-_Improv5_210503.mp3

"Goed onderbouwde kritiek is meer dan welkom!!!"

Barret Wallace
22 mei 2003, 16:32
hahahha vette shit hey over een weekje gaan we 11 blue coveren he :wink:

maar ff serieus wel vet dat niemand het nummer kent en dat je ff een jam er vanaf leidt KNAP GEDAAN! was het toch ergens goed voor dat de helft niet kwam opdagen :wink:

Barret Wallace
22 mei 2003, 17:00
DUUUUUUDe wat doe je bij 2.55 :| ik heb je nog nooit zo snel horen picken ???

Negative K3 fan
22 mei 2003, 17:54
klintk gaaf, ook reltief goede kwaliteit opname, het gitaarspel deed me soms een beetje aan nirvana denken op een of andere manier (dat soort bleach achtige solo met een ranzig slecht geproduceerd gitaargeluid enzo).

en wat is er zo specieel aan dat stukje op 2:50, ik hoor dat gepick nl niet erg duidelijk.

Maar ik vind het wel gaaf, beetje langdradig, maar voor zomaaar een jam zeker heel goed, ik doe het je zeker niet na!

Bosch
22 mei 2003, 18:25
KOEL!!!

Groevy 11 Blue Predys :razz:

Er zouden meer van dit soort opnames moeten worden gepost!!!

Ik heb maar een punt van kritiek: jouw server is TRAAG (met hoofdletters zeg maar), slechts 6kb/s.

~Bosch~

SiNiSTRaL
22 mei 2003, 18:27
@Bosch: idd....
ben nu aant downen ent gaat langzaaaaaaaaaaaahm :grin:
dus onderbouwde kritiek kan nog wel ff duren

Predator
22 mei 2003, 18:34
Hehehe, Nirvana you say? Ik heb nooit van Nirvana gehouden of ernaar geluisterd maar ik snap wat je bedoelt. Het geluid is lekker rauw! Brrrrr! Ik klikte dan ook gewoon een patch aan op mijn V-Amp 2 en heb die de hele improvisatie lang gebruikt, het is eigenlijk een rythm patch maar goed.

Bedankt voor jullie comments! Enneh, Bosch.. Kan er niets aan doen man! Het is inderdaad focking sloom!

EDIT: Sinistral, HAHAHHAA! Ik lees het wel over een uur ofsow!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Predator op 2003-05-22 18:35 ]</font>

Swan
22 mei 2003, 18:59
t gaat met 667 bytes per seconde en heb em over 48 min en 40 sec binnen :grin:
waterfront is duur, zeker met de helft van je band

Swan
22 mei 2003, 19:11
de download ging opeens stukkie sneller :grin:

klinkt erg cool ! betere kwaliteit dan wij ooit met die kutMDs voor elkaar hebben gekregen......vind de backingtrack enigzins saai worden maar de lead is erg goed geimproviseerd (Y)

Predator
22 mei 2003, 22:51
Thanks Zeno!

Ik heb het eindresultaat gemixed in Cool Edit, was bass weg en wat hoog erbij. Ik vind de kwaliteit ook best goed in vergelijking tot vorige opnames die ik in Waterfront heb gemaakt. Ik heb gewoon een mic van de oefenruimte zelf gebruikt en via de mixer alles mono op MD gezet en het klinkt nog best aardig ook!

Anywaze, thanks voor je comments... Misschien dat ik later nog wel een andere improvisatie post, we hebben er meerderen gemaakt gisteren.

Predator
26 mei 2003, 22:45
Op 2003-05-22 18:27, schreef SiNiSTRaL:
ben nu aant downen ent gaat langzaaaaaaaaaaaahm :grin:
dus onderbouwde kritiek kan nog wel ff duren


Ben je nog steeds bezig met downloaden? :wink:

bert k
27 mei 2003, 22:54
Waaaanzinnig trage download :razz: maar verder lekker hhor. Mooi snijdend gitaartje. Ik volg de metal niet zo, maar heel vaak vind ik dat te modderig klinken; doe mij maar een snijbrander :D

Ik zag dat je in Waterfront rondhangt, heb ik ook gespeeld, toen het nog Via Ritmo was.

Predator
29 mei 2003, 09:55
Thanks voor je comment...

Damn, VIA RITMO? :-? Dat was in 19Noach!