PDA

View Full Version : Ibanez Wh10v2 probleem



Lucaars
28 mei 2011, 11:30
Ik heb dus sinds de herfst een wh10v2 en het is nu de 3e keer dat hij kapot is, telkens op dezelfde manier.
Ik heb hem gekocht bij thomann, heb hem dan 1 keer laten herstellen bij thomann en 1 keer bij een technieker hier (Brugge)

Het probleem is dat als ik hem inschakel(wat heel lastig gaat) hij op sommige standen kraakt, en ook heel veel bas opeens toevoegd, op sommige standen valt hij ook gewoon weg en heb ik een dof stil geluid.

Nu is mijn vraag, weet er iemand of ik iets kan vervangen ofzo (of laten vervangen) waardoor hij blijft werken?

Bedankt!

tommus42
28 mei 2011, 12:13
Hetzelfde probleem als waarvoor hij gerepareerd is?
In eerste instantie zou ik denken dat het verschillende problemen zijn, maar weet ik niet zeker.
Ik heb eens met succes een kapotte wah gerepareerd door de buffer te verwijderen en de schakelaar te vervangen (true-bypass). Was toen goed, maar ik weet nog steeds niet waar het hem in zat.

Lucaars
28 mei 2011, 13:39
Ja, weer hetzelfde probleem..

flo123
28 mei 2011, 23:00
Je kunt hier een nieuwe potmeter kopen:
http://www.banzaimusic.com/Wah-Pot-IZ-10.html

Lucaars
29 mei 2011, 10:01
Dus het probleem zit bij die potmeter?

Lucaars
29 mei 2011, 13:06
Ik heb nog een crybaby gcb-95 liggen, kan ik die potmeter gebruiken?

Brum
29 mei 2011, 17:21
Misschien een hele domme vraag, maar staat ie niet per ongeluk op de bas stand? Ik weet niet hoe de V2 in elkaar steekt, maar op de ouwe zit een bas stand, vandaar m'n suggestie.;)

Dirk_Hendrik
29 mei 2011, 17:51
Ik heb nog een crybaby gcb-95 liggen, kan ik die potmeter gebruiken?

Nee. Dat gaat niet werken.

Lucaars
29 mei 2011, 18:16
Misschien een hele domme vraag, maar staat ie niet per ongeluk op de bas stand? Ik weet niet hoe de V2 in elkaar steekt, maar op de ouwe zit een bas stand, vandaar m'n suggestie.;)

Haha, daar zit idd een bas stand op, maar neen.

Lucaars
29 mei 2011, 18:17
Nee. Dat gaat niet werken.

Maar als ik die potmeter vervang (met de juiste potmeter) zal die hoogstwaarschijnlijk toch weer kapot gaan?

Dirk_Hendrik
29 mei 2011, 18:19
:???:
Want?

Als je je WH10 vervangt door een andere, gaat die dan ook weer stuk?

Lucaars
29 mei 2011, 18:28
Ja, ik heb nu al voor de 3e keer hetzelfde probleem, ik heb hem laten herstellen (dus die potmeter laten vervangen) maar als ik het deze keer zelf doe, zal hij waarschijnlijk weer kapot gaan.

Mijn eigenlijke vraag is of ik gewoon niet die potmeter kan vervangen waardoor mij pedaal niet weer kapot gaat binnen een paar weken.