PDA

View Full Version : Larrivee l-05



BobvanKempen
27 mei 2011, 23:25
Op Marktplaats staat een Larrivee L-05 die ik erg mooi vind, heeft iemand ervaring met deze gitaar? Daarbij, wat mag die gitaar 2de hands maximaal kosten? Ik heb helemaal geen ervaring met Larrivee dus ik denk ik vraag het even.

PT1989
28 mei 2011, 10:22
Ja ik heb er een gehad. Was er niet zo kapot van, stemmechanieken zijn waardeloos.En de gitaar was moeilijk te intoneren. Ik heb de gitaar 4 maanden gehad en toen geruild. Je kunt beter naar een Larrivee P09 kijken.

Fingerpick
28 mei 2011, 16:09
't Kan zijn dat je een archislecht maandagexemplaar kocht, PT, maar ik heb praktisch alleen fijne ervaringen met Larrivee - behalve een P09 (écht waar) maar dat was er waarschijnlijk ook een van die maandagreeks ;-)
De L-05 hangt een beetje tss de D-05 en de OM-05, mooi warm evenwicht tss bassen en hoog zonder het geweld van een D.
IK heb de marktplaats foto's ervan gezien en merkte dat de brug gebarsten is : werd die professioneel hersteld of ga je voor een nieuwe brug? Thats the question.
Indien de gitaar in erg goede staat is zou ik voor max 1300,00€ gaan, min de eventuele kosten voor de vervanging van de brug.
Fijn instrument

BobvanKempen
28 mei 2011, 16:42
't Kan zijn dat je een archislecht maandagexemplaar kocht, PT, maar ik heb praktisch alleen fijne ervaringen met Larrivee - behalve een P09 (écht waar) maar dat was er waarschijnlijk ook een van die maandagreeks ;-)
De L-05 hangt een beetje tss de D-05 en de OM-05, mooi warm evenwicht tss bassen en hoog zonder het geweld van een D.
IK heb de marktplaats foto's ervan gezien en merkte dat de brug gebarsten is : werd die professioneel hersteld of ga je voor een nieuwe brug? Thats the question.
Indien de gitaar in erg goede staat is zou ik voor max 1300,00€ gaan, min de eventuele kosten voor de vervanging van de brug.
Fijn instrument

De brug is gelijmd door een prof maar ... mezelf kennende ga ik die brug laten vervangen. Heb daar wat navraag naar gedaan en dat kost de wereld ook niet en ziet er wel een stuk netter uit (ja sorry het oog wil ook wat).

Fingerpick
28 mei 2011, 16:44
(ja sorry het oog wil ook wat).

....en gelijk heb je!

Tupelo
26 juni 2011, 12:28
Bump, heb je de gitaar nu eigenlijk nog gekocht ? ~klik~ (http://link.marktplaats.nl/451715949)

Ik ben namelijk op zoek naar een fijn gitaartje voor strumming & fingerpicking (als je die toestand persé een naam wil geven); heb niet veel verstand van akoestische gitaren - al spendeer ik daar het meeste tijd op -, maar weet in ieder geval dat ik een type zoek met een wat kleinere afgeronde body; western/dreadnought/jumbo e.d. is te volumineus en te luid voor me (heb al een leuke archtop).

Anyhoe, flinke omweg, die Larrivee L05 lijkt me wel iets, nu weet ik dat bijvoorbeeld een headcrack bij een electrische gitaar een behoorlijke slok op een borrel scheelt, en vraag ik mezelf af:

http://i52.tinypic.com/bgs1gn.jpg


Is de prijs reëel, de barst in overweging genomen ?
Is de barst/scheur vakkundig gerepareerd, en gaat die in de toekomst geen problemen opleveren (uiterlijk kan me niet zoveel schelen) ?
Als de barst wel problemen gaat opleveren, hoe eenvoudig en duur is het dan om een nieuwe brug erop te laten zetten ?
Is achthonderd euro een goede prijs voor de gitaar in deze toestand, of kan er nog iets af ('t is wat boven budget namelijk) ?