PDA

View Full Version : ruis in gitaar, switch



jasspeerr
27 mei 2011, 22:40
Hey,

ik heb een tweedehands gitaar gekocht. Een epiphone les paul standard black ebony voor 230 euro.

probleem I: Nu ( 4 maand later ongeveer ) erachter dat er een ruis in zit. ik dacht eerst dat het in mijn versterker zat maar dat bleek niet het geval. Ik wil het graag laten maken door een muziek winkel, de Muziekwinkel Westerhaven in Groningen maar ik heb geen idee hoe duur het zal worden. Heeft een van jullie misschien wel een idee hoe duur dat kan zijn? Ik woon ver weg van Groningen en toch wil ik het daar laten maken want dat is de enige professionele in de buurt, ik wil hier niet voor niks heen moeten rijden dus vraag ik het jullie.

probleem II: ik weet niet wat het is waarom het is waardoor het is maar ik heb een probleem met mijn switch tussen treble en rythme. Bij de ene versterker werkt de stand rythme wel en bij de andere niet. Ik heb echt totaal geen idee wat het is, hopelijk een van jullie wel!

-Jasper-


Alvast bedankt :soinnocent:

Mesjoggah
27 mei 2011, 22:48
Probleem I: Wanneer treedt de ruis op? is het een ruis wanneer je speelt of stil bent? is het echt ruis of een brom? heb je een geaard stopcontact of dat al eens geprobeerd?

Probleem II: vreemd.. (en in mijn optiek écht onmogelijk) welke versterkers gebruik je?

jasspeerr
27 mei 2011, 22:55
dankje voor je snelle reactie, als ik speel komt de ruis het meeste / hardste op, als ik niks doe dan hoor je het een klein beetje. Ik heb met meerdere kabels geprobeerd en zelfs in een professionele, en dan bedoel ik ook echt een professionele studio. Ik heb als ik de volume knop vol zet minder harde ruis dan als ik heb rond 4-8.

ik vind het zelf ook freaky maar bij mijn gitaarles ga doet de rythme het niet en thuis wel gewoon.

EDITI: ik heb een vox versterker en een minicube, bij allebei ruist hij.

EDIT II : iemand anders nog ideeën?

terrasbeest
28 mei 2011, 07:24
Woon jij in Boom, België ??

guitarkid
28 mei 2011, 08:30
.....Ik wil het graag laten maken door een muziek winkel, de Muziekwinkel Westerhaven in Groningen maar ik heb geen idee hoe duur het zal worden. Heeft een van jullie misschien wel een idee hoe duur dat kan zijn? Ik woon ver weg van Groningen en toch wil ik het daar laten maken want dat is de enige professionele in de buurt, ik wil hier niet voor niks heen moeten rijden dus vraag ik het jullie.


Hallo Jasper.

Wat dacht je er van om ze even te bellen of een kopie via mail van je openingspost te sturen i.p.v. deze vraag hier te stellen?
Ligt het nou aan mij of....... :???:
Ik heb er gewerkt en weet derhalve het tel.nr. uit mijn hoofd: 050-3144444. Hoef je dat niet meer te googlen... :)

lollol
28 mei 2011, 13:06
Woon jij in Boom, België ??

Idd, de enige Boom die Wikipedia kent ligt in België, en er liggen toch wel genoeg professionals meer in de buurt dan Groningen.:dontgeti:

Bert Gitaar
28 mei 2011, 13:15
Woon jij in Boom, België ??

Misschien een boomhut, i.p.v. een plaats?

Greasemouth
31 mei 2011, 21:43
probleem II: ik weet niet wat het is waarom het is waardoor het is maar ik heb een probleem met mijn switch tussen treble en rythme. Bij de ene versterker werkt de stand rythme wel en bij de andere niet. Ik heb echt totaal geen idee wat het is, hopelijk een van jullie wel!


Kan het niet zijn dat je een kabelbreuk hebt en dat die het daarom niet altijd doet?

FlameDude
31 mei 2011, 23:58
Pff, helemaal je gitaar naar een muziekwinkel brengen en hem laten repareren voor een wat ruis. Beetje overdreven vind je niet? Mijn gitaar ruist al een jaar en eigenlijk heb ik er nooit last van gehad.

Mike999999999
1 juni 2011, 01:54
Nou, het is toch niet echt prettig, vooral als je gaat opnemen. Zoals je probleem omschrijft is het geen aarde brom denk ik, ik heb er verder ook niet veel verstand van, maar dat soort geintjes kosten vaak niet heel veel, met een beetje geluk ben je er voor 20 euro van af, of nog minder, met heel veel pech zal het nog niet meer als 40 kosten, het is maar een elektro probleem.

Het 2de probleem is gewoonweg onmogelijk. Die switch schakelt tussen de elementen, maar in bijde gevallen komt er een zelfde signaal door naar je versterker, dus het kan nooit aan je versterker liggen. Alleen als je toevallig de volume knop dicht had zitten bij je gitaarles, Heb je er al met je gitaar leraar na gekeken tijdens de les?