PDA

View Full Version : Hey ben net als vele hier nieuw



Robje2000
27 mei 2011, 19:55
Goedendag allemaal

ik ben Robin speel al een tijdje gitaar (jaar of 5)
Ben op deze website gekomen door mijn mede gitarist uit de band Hot Funk sundae, Zoals je dan wel begrijpt speelt mijn bandje Funk/Soul/rock (het moet ook wel omdat we met 8 man zijn in de band). Bij de band is mijn Gretsch 5120 echt mijn schoonheid en lieve vriendinnetje.
Maar wat ik altijd nog een keer wil gaan doen tot ongenoegen van mijn band is een acht snaar kopen, als ik ooit een keer geld heb.

Als iemand nog een keer een vraagje heeft voor mij of zoiets hoor ik het wel :)

(Mijn excuses als het een beetje sjacho overkomt had een lange werkdag vandaag)

Duhsjaak
28 mei 2011, 03:40
Hi Robje
Sjacho of niet hartelijk welkom.
Ik hoop dat je nog eens de moeite neemt om uit te leggen wat voor een 8 snarige je op het oog hebt. Er zijn vele manieren om 8 snaren op een gitaar te zetten en te stemmen. Dus daar ben ik nog nieuwsgierig naar.

Doet me gelijk denken aan de 8 of 9 snarige gitaren waarmee de Indorockers (ook wel Pinda Rock genoemd) de lage landen onveilig maakten. Ik denk niet dat dat je bedoeling is, maar dat zou ik wel leuk vinden eerlijk gezegd. Zij plaatsten vaak bij de hoopgste drie of hoogste twee snaren een snaar erbij voor een voller geluid.
Even ter verklaring.
Vriendelijke groet, Gus

Robje2000
28 mei 2011, 15:04
Het acht snaar willen spelen is voor mij meer omdat het weer iets anders is dan gewoon een 6 snaar. Daarnaast houd ik ook van omlaag stemmen van mijn gitaren. (beetje het "Stephen Carpenter syndrome" (deftones) die bij elk album verder omlaag gaat met het stemmen)
Ik ben zelf ook meer van een ritme gitarist dan een leadgitarist. Bands als Messhugah liggen mij dan ook heel erg. Dat is dus ook wat ik met een 8 snaar wil gaan doen (Djent Djent Djent (A) )

Gr Robin