PDA

View Full Version : Squier Telecaster Custom II met P90 of humb's?



Joreeen
27 mei 2011, 18:23
Hallo iedereen,

Mijn 2de gitaar wordt misschien een Squier Telecaster Custom II.
Maar nu twijfel ik of ik de versie met P90 of met humbuckers zou nemen. Ik speel verschillende genres, maar voornamelijk punk, rock en pop... Wat zou het beste klinken bij deze genres?

Dank bij voorbaat!
:rockon:

Epiphoneee
27 mei 2011, 18:31
Nou eigenlijk zijn ze beide geschikt voor punk & rock.... Eigenlijk maakt het geen zakkenwasser uit voor welk genre, want daar zijn ze beide geschikt voor. Ik zou persoonlijk eerder een P90 nemen, maar ik denk dat je ze even moet testen.

P90's zijn eigenlijk zwaar overwonden single-coils, dus het geluid zit daar tussenin.

Ik heb een Squier custom p90 en dat ding is geweldig. Mooi dikke hals en het geluid is prachtig. Omdat je de elementen én de paaltjes in de elementen kan verstellen kun je je gitaar echt precies laten klinken zoals je wilt

Joreeen
27 mei 2011, 18:35
Nou eigenlijk zijn ze beide geschikt voor punk & rock.... Eigenlijk maakt het geen zakkenwasser uit voor welk genre, want daar zijn ze beide geschikt voor. Ik zou persoonlijk eerder een P90 nemen, maar ik denk dat je ze even moet testen.

P90's zijn eigenlijk zwaar overwonden single-coils, dus het geluid zit daar tussenin.

Ik heb een Squier custom p90 en dat ding is geweldig. Mooi dikke hals en het geluid is prachtig. Omdat je de elementen én de paaltjes in de elementen kan verstellen kun je je gitaar echt precies laten klinken zoals je wilt

Zal deze zomervakantie is gaan testen. Dank u :rockon:

macwilliams
27 mei 2011, 19:30
Ik heb ook die met de P90's er in en hij speelt formidabel.

De P90's die er in zitten zijn seymour duncan designed P90's en helaas zijn dat niet zulke goede P90's. Ik zit er nog over te denken om deze eens uit te wisselen met betere p90's van seymour duncan.