PDA

View Full Version : Cover van the trooper, live in Leiden



Megadeth
27 mei 2011, 15:59
Live filmpje van mijn band 'Skullsaw' die The trooper van Iron Maiden covert. Ik ben de gitarist met t grijze shirt aan die rechts voor de kijker staat.

http://youtu.be/cFDsTWDXp1s

Wat achtergrondinfo:
Skullsaw bestaat sinds begin dit jaar. Momenteel spelen we covers van o.a. Iron Maiden, Metallica, Megadeth, Iced Earth....Wie weet binnenkort bij een kroeg bij jou in de buurt!

Ben benieuwd wat de rock-metalliefhebbers ervan vinden!

LesPaul1612
27 mei 2011, 22:38
Mooie muziek, wat te snel gespeeld, maar het klinkt verder prima.Ik vind de zanger niet echt zo geweldig. Het is volgens mij wel een erg moeilijk nummer om goed te zingen, maar dit is als ik heel eerlijk mag zijn niet echt geweldig...

Als band zijn jullie verder wel echt heel goed.

pasqual
27 mei 2011, 23:01
ik weet bijna zeker dat als jullie dit lied op de "juiste" snelheid spelen dat de zanger véél beter uit de verf gaat komen, want ik vind hem niet slecht zoals LesPaul1612. ik hoor ook wel dat hij er af en toe niet aan komt qua hoogte maar daar zijn truukjes voor om dat toch goed over te laten komen, net zoals Bruce himself dat live ook doet als hij de hoogte van de studio opnames niet meer haalt. verder goed gespeeld, zowel de gitaren als de bas en drums.
dus: langzamer spelen en misschien niet op het einde van de avond zodat de stem nog goed is?

pasqual
27 mei 2011, 23:06
( sorry, bericht 2 keer geplaatst: dus ge-delete )

Megadeth
27 mei 2011, 23:52
Hey mannen,

bedankt voor de feedback! We spelen 'm inderdaad wat te snel; komt met name door de adrenaline die vrijkomt bij live optreden, dan wil de drummer wel eens wat te snel gaan meppen. ;-) Is en blijft dus wel een aandachtspunt!

Wat betreft onze zanger: Die kampte met een verkoudheid waardoor die de hele avond niet echt in z'n normale doen was. Normaliter haalt ie de hoge noten dus wel...

LesPaul1612
30 mei 2011, 17:31
Oh, dat lijkt me niet lekker man, optreden wanneer je verkouden bent...

Dan valt mijn kritiek ook weg hoor, doorgaan jongens!