PDA

View Full Version : Impedantie bij mijn Bugera combo!



LesPaul1612
26 mei 2011, 18:46
Hallo,

ik heb net een bugera 333 combo binnen gekregen. Ik had hiervoor ook al één, maar dat apparaat was geen lang leven beschoren :seriousf:. ik checkte eerst nog even de impedantie voor ik hem aansloot en toen viel mij iets vreemds op:

Op mijn eerste model zat boven de 16 ohm stand een indicator met daarop: "Internal"
. Fabrieks af stond de schakelaar ook op 16 ohm.
Op dit model zit er boven de 8 ohm ingang een indicato met daarop: "Default". Fabrieks af stond de schakelaar op 16 ohm

Omdat dit gewoon precies dezelfde versterkers zijn, vraag ik mij af waar ik de schakelaar nou op moet zetten. Ik hb de handleiding en de impedantie FAQ doorgenomen, maar daar werd ik niet veel wijzer van...
Op de speaker staat trouwens 8 ohm, en er zitten twee van in deze combo.

Iemand een idee waar ik de schakelaar op moet zetten? ik heb namelijk geen zin om weer een bugera naar de eeuwige jachtvelden te helpen:hide:

Plant
26 mei 2011, 18:52
Omdat dit gewoon precies dezelfde versterkers zijn, vraag ik mij af waar ik de schakelaar nou op moet zetten. Ik hb de handleiding en de impedantie FAQ doorgenomen, maar daar werd ik niet veel wijzer van...
Op de speaker staat trouwens 8 ohm, en er zitten twee van in deze combo.

Dan staan ze samen in serie en zijn zo 16 Ohm. Gewoon op 16 Ohm laten staan dus.