PDA

View Full Version : probleem voeding van mijn nieuwe pedalboard



Robdop
26 mei 2011, 12:16
Sinds gister mijn pedalenbord een grondige renovatie gegeven.
Pedaltrain 2 gekocht, EHX bigmuff pi germanium 4 erop, nog een BBE Supa Charger gekocht en tadaa het hele zootje staat vol.
Alles aangesloten, ook de 2 EHX pedalen die ik heb op de omgedraaide polariteitskabels gezet , maar alles werkt behalve die 2.
Alles doorgemeten en er komt stroom uit de voeding , er komt stroom uit de kabel. ik zou niet weten wat het probleem zou moeten zijn.
enige wat ik heb kunnen vinden is dat de omgedraaide polariteitskabels een "jack" hebben van 2.1 en eentje van 2.5 maar ook al doe ik de 2.5 in de voeding dan geeft de 2.1 kant gewoon 9 volt maar de EHX pakt hem alsnog niet, en andersom hetzelfde.

Ik heb al rond gebeld voor een normale omgedraaide polariteitskabel om toch te kijken of het niet ligt aan die paar extra millimeters, maar in de buurt hebben ze allemaal niets en zeggen ze dat ik gewoon een andere voeding moet hebben? Terwijl ik hier juist altijd lees dat een omgedraaide polariteitskabel gewoon werkt?

wie o wie helpt mij , ik ben bok chagerijnig geworden hierdoor.

p.s. ik heb in één post al meer keer omgedraaide polariteitskabel gezegd dan in mijn hele leven:seriousf:

driftkop
26 mei 2011, 13:14
Welke EHX pedalen heb je?

Robdop
26 mei 2011, 13:18
zoals ik al zei de germanium 4 big muff en een nano lpb1 booster.

TimS
26 mei 2011, 13:27
Waarom gebruik je die omgekeerde polareitskabels? Die twee pedalen zijn toch gewoon center negative?

Il_Falco
26 mei 2011, 13:29
Probeer eens die pedalen op een batterij te testen. Dan kan je elimineren ofdat de pedalen zelf kapot zijn.

EDIT: nano booster heeft toch geen omgekeerde polariteit? is toch gewoon center negative? En de Germanium 4 big muff is nog maar recent uitgekomen, dus ik denk dat hij ook gewoon de standaard plug heeft hoor! Gewoon op een gewone voedingskabel aansluiten.

driftkop
26 mei 2011, 14:36
Je kunt in de handleiding lezen (staat ook online) wat voor een plugs je nodig hebt voor die twee pedalen.

Buzzel
26 mei 2011, 16:24
Pedalen zijn allebei centernegative , dus je moet helemaal niet de polariteit omdraaien.

van EHX site

The power supply must have a barrel connector with center negative

Robdop
26 mei 2011, 17:39
Nou het gaat lekker denk......
Je leest wat je wilt lezen denk ik, heel apart, misschien toch wat minder bier drinken :seriousf:

En om jullie te bedanken hier wat lekkers:

http://94.100.114.38/1315650001-1315700000/1315690001-1315690100/1315690087_5_vbtJ.jpeg
p.s. let niet op de instellingen die zijn allemaal verschoven.