PDA

View Full Version : gibson les paul standard 2008 (!!)



kenx
25 mei 2011, 22:16
Hallo iedereen,

Ik weet wel wat deze gitaar precies is, maar het is me allemaal tegelijkertijd ook een beetje onduidelijk. Ik wil al zeer lang een Les Paul Standard, en nu heb ik een mooie les paul standard 2008 gevonden. Ik weet wat de verschillen zijn enz... maar is deze gitaar nu echt zoveel anders dan de "gewone" standard van een paar jaar geleden? Maw, zijn er grote klankverschillen? Is deze meer agressief? Of wordt deze als 'slechter' beschouwt? Beter wat langer wachten tot er een betere op 2dehands komt, of net voor deze gaan? Ik weet het niet... De prijs is iig fair, daar niets van.

alvast bedankt!

Groetjes

Kenny

geert1976
25 mei 2011, 22:22
Hallo iedereen,

Ik weet wel wat deze gitaar precies is, maar het is me allemaal tegelijkertijd ook een beetje onduidelijk. Ik wil al zeer lang een Les Paul Standard, en nu heb ik een mooie les paul standard 2008 gevonden. Ik weet wat de verschillen zijn enz... maar is deze gitaar nu echt zoveel anders dan de "gewone" standard van een paar jaar geleden? Maw, zijn er grote klankverschillen? Is deze meer agressief? Of wordt deze als 'slechter' beschouwt? Beter wat langer wachten tot er een betere op 2dehands komt, of net voor deze gaan? Ik weet het niet... De prijs is iig fair, daar niets van.

alvast bedankt!

Groetjes

Kenny

Als de prijs fair is en de gitaar is goed en hij speelt en klinkt lekker, moet je het gewoon doen.
Met de exemplaren van die jaren is niets mis en ze verschillen zover ik weet, niet met de huidige exemplaren

kenx
25 mei 2011, 22:50
Als de prijs fair is en de gitaar is goed en hij speelt en klinkt lekker, moet je het gewoon doen.
Met de exemplaren van die jaren is niets mis en ze verschillen zover ik weet, niet met de huidige exemplaren

Het is het model 2008, maar gebouwd in 2009. Ik ga de gitaar zoiezo testen een van de komende dagen, maar ik had toch graag eerst gehoord of het wel de moeite is =) Vandaar...

Dimitri92
25 mei 2011, 22:54
Een Gibson les paul standaard is altijd de moeite waard te proberen, er zitten altijd wel rotte appels tussen... dat is bij ieder merk.

Gewoon proberen en ons vertellen als het een goeie is en hij een nieuw baasje heeft :)

Sinner1980
25 mei 2011, 23:01
Een Gibson les paul standaard is altijd de moeite waard te proberen, er zitten altijd wel rotte appels tussen... dat is bij ieder merk.


Dat is helaas hoofdzakelijk bij Gibson en Fender het geval.
Gretsch en ESP bijvoorbeeld zijn een stuk constanter in kwaliteit

Anyways,niks mis met een 2008 model maar idd; testen en als ze bevalt weet je wat je te doen staat

Oranjeaap
25 mei 2011, 23:38
Tja je zou het eens moeten testen. Mag ik vragen wat de prijs is? Er zijn wel wat kleine verschillen in bouw constructie tussen de verschillende jaren, maar je hoort niet veel verschil.

Sommige standards zijn mooi, sommige spuug lelijk. De 2hands prijs is vooral gebaseerd op uiterlijk. Dus plaats ook eens een foto?

Grappig trouwens, ik komt altijd langs boortmeerbeek als ik van Leuven naar huis ga met de trein :)

kenx
26 mei 2011, 07:30
Hey,

Cool! :D Ik woon namelijk vlak aan het station, tegen de spoorweg eigenlijk :-)

De gitaar is blijkbaar in goede staat, buiten een paar kleine krasjes op de achterkant, niet echt veel gebruikt. De originele koffer is aanwezig, de gibson papieren jammer genoeg niet, aangezien hij ze via ruil verkregen heeft. De prijs bedraagt 1300 euro, en de serienummer is: 004391329.

Hier enkele foto's:
http://img.2dehands.be/f/preview/91412733-gibson-les-paul-standard-2008.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/91412733_2-gibson-les-paul-standard-2008.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/91412733_3-gibson-les-paul-standard-2008.jpg

Ziezo,

en aan alle anderen, bedankt voor de informatie!

Groetjes,

kenny

Oranjeaap
26 mei 2011, 11:43
ziet er niet verkeerd uit. De standards komen soms nog wel iets goedkoper voorbij maar deze is in goede staat dus 1300 klinkt wel goed. Hij komt uit 2009

kenx
26 mei 2011, 19:29
Ok, bedankt!

En nog een vraagje: zouden jullie het moeilijk hebben met het feit dat de papieren niet bijgeleverd zijn?

Kingfisher
26 mei 2011, 19:44
Hangt er van af:
Wordt ze verkocht uit de koffer van een auto op de parking van een supermarkt, dan wil ik papieren zien,
Wordt ze thuis verkocht, en er zijn genoeg tekenen dat het om een medegitarist gaat (overal plectrums en kabels, een versterker in de kamer, buren die huilen van geluk als er een gitaar minder is): kopen.
Ga je ze ooit nog verkopen, bedenk dan dat de volgende koper misschien papieren wil zien.

Maar ik zou er niet te veel belang aan hechten.

macwilliams
26 mei 2011, 20:15
Van heel m'n Gibson collectie is er niet een met nog de papieren erbij. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

refused199
26 mei 2011, 20:21
Toen ik m'n Tribute 60's op ging halen en ermee de winkel uit liep vertelden ze me dat ook. Papieren of originele verpakking is ook niet zo van belang voor Gibson, wanneer de gitaar nog binnen garantie valt krijg je gewoon je service.
Bovendien, waarom zou jij er waarde aan hechten als zelfs Gibson dat niet doet? Met die papiertjes maak je de muziek toch niet?

Mitch
27 mei 2011, 17:00
Certificaat wordt pas interessant bij Historics.
Prijs is uitstekend voor een burst. Dekkende kleuren als zwart zie je wel vaker voor deze prijs voorbij komen, bursts niet zoveel.
Ze zijn zeker niet per definitie goed of slecht. Er zijn wel technische verschillen, maar da's echt het niveau: breek er je hoofd niet over en test 'm als het kan. Vergelijken met andere Les Pauls is nóg toffer, maar dat lukt niet bij een particulier.