PDA

View Full Version : jo dudes



proguitar89
25 mei 2011, 20:24
hallo
ik ben micha ik ben 18 jaar

ik kom op dit forum omdat ik veel van gitaren hou ook all heb ik niet echt een gitaar ik heb wel guitar hero 3 en 5 en heb ook nog een soort kinder gitaar liggen die ik ooit kocht voor 10 euro

verder ben ik bezig met me gitaar project
ik maak namelijk zelf een gitaar duuh :3
verder heb ik een een obsessie voor gitaren in de muziek zaak kan ik gewoon me ogen niet van de elektrische gitaren vandaan houden en ik droom ook over gitaren:)
maar helaas mag ik nog geen elektrische gitaar me ouders zegt dat ik de noten moet leren dus onderaan de ladder beginnen dus met een akoestische gitaar:(
ik hoop op dit forum goeie tips en zo te krijgen om me gitaar elektrische te maken

oke dit was gewoon wat over mezelf :B:punk::rockon::gitarist:

Triggy
25 mei 2011, 21:00
Heel apart hoor.
Wel guitarhero maar de real thing ho maar?
Soms zijn ouders wegen ondoorgrondelijk:soinnocent:
In ieder geval welkom op dit forum, genoeg info om
je aan te verlekkeren....

proguitar89
25 mei 2011, 21:54
Heel apart hoor.
Wel guitarhero maar de real thing ho maar?
Soms zijn ouders wegen ondoorgrondelijk:soinnocent:
In ieder geval welkom op dit forum, genoeg info om
je aan te verlekkeren....

ja ze denken dat ik het niet kan ofzo ze zeiden leuk als project maar verder niet en ik zag iemand op youtube doe had ook een elektrische gitaar gemaakt en die jongen was 13 jaar maar waarschijndelijk wel met hulp

Dhr. Freek
25 mei 2011, 23:01
Welkom Micha!


Geen gitaar mogen kopen? Noten? Ik kan ook geen noten lezen en ik speel al zo'n vijf jaar. Hebben je ouders nooit van tablatuur gehoord?

Verder denk ik dat je gitaar spelen leert door praktijk (duh), de technieken uitproberen. Misschien een aantal bruikbare redenen om je ouders te overtuigen? :)

En ik deel je obsessie voor elektrische gitaren! :rockon:

Rockse,


Freek

Rizz
26 mei 2011, 05:42
Hoi Micha,

Welkom!

Noten lezen is echt geen must, ik speel al bijna 20 jaar zonder een noot te lezen!

Leer eerst de basisakkoordjes, daar is genoeg over te vinden in leesbare diagrammetjes en wat freek zegt, alles is in tabulatuur te vinden, kind kan de was doen!

Nu hopen maar dat je je ouders kan overtuigen... Guitar Hero is leuk maar je vingers stukspelen op snaren is heel wat bevredigender dan op knopjes drukken!!

En er valt wat voor akoestisch te zeggen, inde regel spelen die wat zwaarder, dus als je eenmaal daarop kan spelen, wordt een electrische gitaar wat makkelijker!!

Richie

(en een paar leestekens in je posts maakt ons leven wat makkelijker :seriousf:)

arnoldtims
26 mei 2011, 08:04
Ik kan niet in je portemonnee kijken en weet dus niet wat voor budget je hebt maar voor rond de 100 a 150 euro heb je al een leuke 2e hands (zelfs nieuw) gitaar.
Wil ook geen ruzie veroorzaken bij je thuis maar je bent 18 jaar (Volwassen en toch ook een beetje zelf baas) dus als je echt een gitaar wilt, gewoon kopen.
Ga aan de slag op de manier zoals je ouders willen en ondertussen spaar je wat geld voor een elek. gitaar. Dan kun je gelijk al iets laten horen op de elek. gitaar.
Als je die na een tijdje koopt dan kan ik mij niet voorstellen dat je ouders willen dat je hem terug brengt.
En oh ja een akoestische gitaar is ook cool hoor.
Ik snap het uitgangspunt van je ouders wel hoor maar het een kan ook met de ander. ik bedoel je kan goed de theorie leren plus de basis, en op een elek. gitaar spelen

proguitar89
26 mei 2011, 16:05
Ik kan niet in je portemonnee kijken en weet dus niet wat voor budget je hebt maar voor rond de 100 a 150 euro heb je al een leuke 2e hands (zelfs nieuw) gitaar.
Wil ook geen ruzie veroorzaken bij je thuis maar je bent 18 jaar (Volwassen en toch ook een beetje zelf baas) dus als je echt een gitaar wilt, gewoon kopen.
Ga aan de slag op de manier zoals je ouders willen en ondertussen spaar je wat geld voor een elek. gitaar. Dan kun je gelijk al iets laten horen op de elek. gitaar.
Als je die na een tijdje koopt dan kan ik mij niet voorstellen dat je ouders willen dat je hem terug brengt.
En oh ja een akoestische gitaar is ook cool hoor.
Ik snap het uitgangspunt van je ouders wel hoor maar het een kan ook met de ander. ik bedoel je kan goed de theorie leren plus de basis, en op een elek. gitaar spelen

ja klopt maar ik denk niet dat jij lastige ouders hebt ik wou een pruik kopen met lang haar wand ik wil headbangen dat is cool maar ook gewoon als je gitaar aan het spelen ben maar me moeder is nu weg een week en alleen me pa is thuis en zegt moeten we even met moeder overleggen en ik dacht fack op het is me eigen geld en doe ermee wat ik wil het is toch maar 15 euro maar ja over 2 maanden ben ik jarig en ik vraag geld of misschien krijg ik wel een gitaar voor me verjaardag je weet het maar nooit
ps. ik heb alleen maar 15 euro dus zelf een gitaar kopen word lastig

Harry
26 mei 2011, 16:38
je ouders zijn niet lastig, ze houden je gewoon in de gaten. Zal wel nodig zijn denk ik?
En ook van mijn kant hartelijk welkom uiteraard.

arnoldtims
26 mei 2011, 17:18
Mijn ouders zijn inderdaad niet erg lastig, ben al bijna 20 jaar het huis uit lol.

Als ik je (wat rare):makeup: verhaal over die pruik hoor dan denk ik dat wat jij op een elektrische gitaar wilt spelen niet is wat je ouders voor ogen hebben lol.
Maar goed ik zou zeggen dan maar vast beginnen en laten zien dat je serieus bent, dan kun je het later nog eens aankaarten.

En natuurlijk welkom hier.

Ps: zou je af en toe even een punt kunnen zetten achter je zinnen en een enter op zijn tijd.
Bedoel dit echt niet betweterig hoor en spelling zal mij een worst zijn.
Maar je teksten zijn niet makkelijk te lezen zo. Je kan ook meer reactie verwachten als je tekst wat beter leesbaar is.

proguitar89
26 mei 2011, 20:09
Mijn ouders zijn inderdaad niet erg lastig, ben al bijna 20 jaar het huis uit lol.

Als ik je (wat rare):makeup: verhaal over die pruik hoor dan denk ik dat wat jij op een elektrische gitaar wilt spelen niet is wat je ouders voor ogen hebben lol.
Maar goed ik zou zeggen dan maar vast beginnen en laten zien dat je serieus bent, dan kun je het later nog eens aankaarten.

En natuurlijk welkom hier.

Ps: zou je af en toe even een punt kunnen zetten achter je zinnen en een enter op zijn tijd.
Bedoel dit echt niet betweterig hoor en spelling zal mij een worst zijn.
Maar je teksten zijn niet makkelijk te lezen zo. Je kan ook meer reactie verwachten als je tekst wat beter leesbaar is.

misschien heb je gelijk. maar ik zet meestal nooit een punt achter. maar ik zou er proberen op te leten.

Harry
27 mei 2011, 09:47
voordat dit een hele rare discussie wordt; wat is je leeftijd eigenlijk?

arnoldtims
27 mei 2011, 13:45
Zijn leeftijd staat gewoon in zijn eerste post. 18
Tenminste ik ga er vanuit dat je die van hem bedoelt. die van mij wil ik het niet over hebben:sssh::seriousf:

Harry
31 mei 2011, 10:30
haha, ik zat gewoon niet op te letten...