PDA

View Full Version : 19" combinaties



e_lukather
22 mei 2003, 15:43
Jmp1 Marshall
G-Major
Peavey classic 50/50

Wat vinden jullie van deze combinatie? Kweet nog niet welke speakers.... Kben namelijk van plan om deze drie te kopen. Weet nog niet of ik eerst de Peavey met de G-major of de Jmp1 neem. Kdenk dat ik iets 2e hands haal... Please advice!

FragDaddy
22 mei 2003, 16:01
dat is een hele lekkere combo, zeker als je van het Marshall geluid houdt en alles MIDI wilt besturen (daar is die die JMP1 goed in)

denk er wel aan dat de G-major alleen een effectenbak is en dus geen pre-amp. met alleen een G-major en die peavey 50/50 kun je dus gewoon NIETS!

dus eerst de JMP1 en de peavey maar, dan heb je in iedergeval een versterker. (kun je later de G-major toevoegen voor effecten)

bedenk wel dat je ook nog een midi voetpedaal nodig hebt om een beetje handig van instellingen te kunnen wisselen. de JMP1 en G-major doen beide MIDI, dus dat is ideaal. kun je met 1 druk op de knop geluid van de JMP1 aanpassen en effecten van de G-major aan/uit zetten

e_lukather
22 mei 2003, 16:07
Een goedkope optie is de behringer footcontroller. Kwist niet dat de g-major alleen effecten waren. Weer wat geleerd BEDANKT! Maar de peavey is opzich wel een goede keus? Ik doe er later gewoon wat celestions onder denk ik.

Ibanez RuleZ
22 mei 2003, 18:32
die peavey is een goede keuze, die jmp1 ben ik minder van gecharmeerd. Die dingen kosten iets vn 4 a 500 euro. voor dat geld kan je ook kijken naar de ENGL 530 dacht ik. is een 1 he rackspace preamp. ook midi, en daar heb ik best wel goede verhalen over gehoord, maar als je per se een programmeerbare wilt, dan heb je daar niets aan, omdat ie niet programmeerbaar is :razz:.

Harrald

maestro_nl
22 mei 2003, 21:36
De G-major is gewoon meeste bang-4-the-bucks.
De Peavey 50/50 heb ik zelf gehad. Ook erg goed, helemaal voor het geld. Een 2|90 is gewoon onbetaalbaar en Marshall is zeker niet beter.

De Jmp-1 is de zwakke schakel m.i.
Klinkt toch meer als transistor.
Een goede klassieke pre-amp zoals een Soldano SP77(one trick pony) of een Groove Tubes Trio(allround) is echt meer buizen sound. En deze zijn 2e hands niet veel duurder dan een jmp-1.

Bates15
22 mei 2003, 21:39
Ada MP1 os ook niet duur em ik ben toch bijna van plan em te ......
:wink:

U96
22 mei 2003, 22:15
......precies. Je ziet vooral in Amerika twee kampen JMP-1 of MP-1, allebei hebben is een soort van heiligschennis lijkt het wel. Ik heb:

ADA MP-1
ADA MQ-1
BBE Maximizer
Peavey Classic 50/50
Peavey 212J Cab
ADA MC-1 midicontroller

Jur @ http://www.adadepot.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: U96 op 2003-05-22 22:56 ]</font>

punetaro
23 mei 2003, 15:20
Op 2003-05-22 18:32, schreef Ibanez RuleZ:
die peavey is een goede keuze, die jmp1 ben ik minder van gecharmeerd. Die dingen kosten iets vn 4 a 500 euro. voor dat geld kan je ook kijken naar de ENGL 530 dacht ik. is een 1 he rackspace preamp. ook midi, en daar heb ik best wel goede verhalen over gehoord, maar als je per se een programmeerbare wilt, dan heb je daar niets aan, omdat ie niet programmeerbaar is :razz:.

Harrald


De ENGL 530 is niet midi !!!!!!!!! wel met relays schakelbaar, en de g-major kan 2 relay schakelingen uitvoeren.

FragDaddy
23 mei 2003, 18:49
van alle pre-amps die hier genoemd zijn zijn bij mijn weten alleen de

Marshall JMP-1 en de
ADA MP1

via MIDI te besturen..

Sj03rd
24 mei 2003, 00:58
Ik heb nu ook precies DIE setup, exact hetzelfde met een behringer footcontroller en twee mesa boogie EVM 1x12" kastjes...klinkt heerlijk, net weer gespeeld met de band en toen ik een solo begon werd ik geil vannet geluid :grin: Ik had t al 2 weken nie meer gehoord namelijk....

Misschien dat ik eens wat anders probeer als die JMP-1 want wat ik hier zo lees is niet best (dus misschien kannet nog beter)

Ik vind het alleen zo'n supergroot nadeel dat je met een andere pre-amp zo weinig kanalen hebt!

punetaro
24 mei 2003, 09:28
Op 2003-05-22 21:36, schreef maestro_nl:
De G-major is gewoon meeste bang-4-the-bucks.
De Peavey 50/50 heb ik zelf gehad. Ook erg goed, helemaal voor het geld. Een 2|90 is gewoon onbetaalbaar en Marshall is zeker niet beter.

De Jmp-1 is de zwakke schakel m.i.
Klinkt toch meer als transistor.
Een goede klassieke pre-amp zoals een Soldano SP77(one trick pony) of een Groove Tubes Trio(allround) is echt meer buizen sound. En deze zijn 2e hands niet veel duurder dan een jmp-1.


Haha, een Mesa Boogie 2:90 onbetaalbaar ? Waarom heb ik dan een 2:90, en ik studeer nog !! O.K. kost veel, toegeven maar ik vind hem beter dan de Marshall 9200 die ik ook nog heb.

De JMP1 zal inderdaad de zwakste schakel zijn, en z'n overdrive kanalen zijn transistor !! ( clean kanalen niet ). Heb daar vroeger ook nog mee gespeeld en heb hem vervangen door een ENGL 530 ( blows all the way ) die ik later door een Triaxis hoop te vervangen.

m'n huidige setup :

DTR1-tuner
Alesis Meq 230 equalizer
TC G-Major effect-processor
ENGL 530 Pre-amp
MESA 2:90 eindtrap

en hiermee heb ik al een aardig supervette sound !!!!!!!!

Phyrexian
24 mei 2003, 12:06
Hey Bino,

tevreden van je E530? Ik wil die ook ooit. Hoe klinkt hij door de hoofdtelefoon? Hij heeft toch zo'n jack hé?

Soundclips?

Doorsparen voor een Triaxis. Ik snap al die gekte niet, ze zijn goed, maar nu ook weer niet zoooooooo mega...

FragDaddy
24 mei 2003, 19:25
Doorsparen voor een Triaxis. Ik snap al die gekte niet, ze zijn goed, maar nu ook weer niet zoooooooo mega...

nee, ze zijn gewoon goed. de grap is dat ze compleet midi te besturen zijn en dat is natuurlijk wel superhandig tijdens een optreden, gewoon per nummer (of delen van nummer) een totaal ander geluid..

ook kost de triaxis in amerika maar een fractie van wat ie hier kost (ik heb ze zien gaan voor minder dan 1000 dollar)

alles bij elkaar maakt het vooral in amerika een zeer populaire pre-amp.. kijk dat je er hier in nederland nou 4000 euro nieuw en 3000 euro 2ehands voor betaald is gewoon ZIEK.

Phyrexian
24 mei 2003, 22:49
Op 2003-05-24 19:25, schreef FragDaddy:
[alles bij elkaar maakt het vooral in amerika een zeer populaire pre-amp.. kijk dat je er hier in nederland nou 4000 euro nieuw en 3000 euro 2ehands voor betaald is gewoon ZIEK.


---------------------------------

ZIEK op z'n minst ja, voor dat geld heb ik liever die ENGL 580, ook mini en zeker even goed als die Triaxis.

U96
25 mei 2003, 12:00
De MP-1 wordt ook wel "the poor man's Triaxis" genoemd :wink:

Jur @ http://www.adadepot.com

FragDaddy
25 mei 2003, 12:32
voor dat geld heb ik liever die ENGL 580


Ja, ik ook. en die engl 580 heeft teminsten nog draaiknopjes om instellingen te wijzigen.. vind ik persoonlijk fijner dan druktoetsjes.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-05-25 12:33 ]</font>

kokeleko
25 mei 2003, 12:59
Draaiknoppies vind ik ook fijner :grin:, heb nu een IE4 met 4 kanalen, daarvoor een JMP-1 , en altijd maar je sound programmeren. Je moet altijd kunnen aanpassen vind ik.

Chiel
28 mei 2003, 14:16
Heb zelf ook al van alles geprobeerd. Heb nu een Rover van Ernst Fliek. 4 separate kanalen welke allen 4 volledig onafhankelijke preamps representeren. Daar kan ik werkelijk prima mee uit de voeten. Vroeger had ik z'n digitale bak met meer dan 30 presets (stuk of 10 verschillende preamps). Nu heb ik er dus maar 4 plus een volumeboost op ieder kanaal. Zo maak je veel meer je eigen sound. Heb de Tri-axis een aantal malen gehoord. Klink zeer zeker niet verkeerd, maar die Engl530 klinkt in mijns inziens veel strakker en dikker. Zeker voor het geld.
Wat ik jammer vind van de JMP-1, is dat je niet traploos de instellingen kunt veranderen, maar in stapjes van 12.

Rectifier
28 mei 2003, 14:22
Het blijft gewoon kwestie van smaak en voorkeuren.
Heb vorige week een aantal top amps aan de tand gevoeld en het blijft toch smaakgebonden.
De Engl 580 is zeer eenvoudig wat bediening betreft, kreeg er zo een paar vette sounds uit beginnend vanuit alles neutraal.

T'is ideaal als je alles realtime kunt controleren maar t'is ook verrekte makkelijk als je alles kunt voorprogrammeren. :cool:

josh.vandenberg
2 juni 2003, 09:14
ik heb zelf een jmp 1 ,een jfx en een 9200 met 6l6 buizen.de marshall jfx is eenheel goed effect samen met de jmp.die zijn voor elkaar gemaakt .je moet de zaak wel op elkaar "mappen".dat is wel raar.de cleane geluiden van de jmp zijn heel goed,de scheur geluiden zeker niet.ik vind ze ronduit irriterend.die gaat er ook uit.ik weet niet of ik nu nog een jmp zou kopen .het is wel makkelijk als je s avonds moeet opnemen.maar live met de eindversterker.nee.ik heb hele goede verhalen over de vht pre amp gehoord.heeft iemand daar ervaring mee. :???: .de 9200 is een redelijke eindversterker.niet meer en niet minder.die ode zwarte 9005 is toch ook nog wel o k