PDA

View Full Version : Nieuw Delay wat vinden jullie?



Thomk
25 mei 2011, 13:33
Heren,

ZO het enigste wat ik nu nog zoek is een Delay. Jammer genoeg heb ik nog erg weinig verstand en ervaring met deze pedalen. Ik heb al genoeg gelezen over deze pedalen digitaal, tape echo, analog delay ect ect.

Uiteindelijk na veel luisteren ben ik op dit rijtje uitgekomen;

Vox Time Machine
Tc Electronic Nova Delay
Memory Lane JR
Empress Super Delay
Tc Electronic Flashback
EHX Memory Man Deluxe


Ik probeer voornamelijk alles te spelen.. dus ik denk dat ik een veelzijdig delay pedaal nodig heb. Ik zie jullie reacties tegemoet,

Alternatieven zijn ook altijd welkom!:crazyhappy:

Buzzel
25 mei 2011, 13:48
ik kijk zelf ook regelmatig naar wat delay's, maar het er nog geen. maar naar veel kijken lijkt mij vooral de tc electronic flashback een apparaatje met lekker veel mogelijkheden. Het gaat er natuurlijk ook wel een beetje om wat je mooi vind.

Liquid_Metal
25 mei 2011, 14:13
Je speelt voornamelijk alles? :dontgeti:

Ga gewoon eens een keer testen. Het zal een afweging zijn tussen het geluid dat je mooi vindt en de functionaliteit (delay-lengte, taptempo, multitap, presets, etcetera).

Tristan
25 mei 2011, 14:31
Vergeet ook de Strymon Timeline niet.

tomdiedom
25 mei 2011, 14:52
boss dd-20, dd7, dd6 enz
dat line 6 dinges geval dl nogwat, de groene in ieder geval
ibanez de7

enz enz

refused199
25 mei 2011, 15:01
Hardwire dl-8, een erg veelzijdig ding en erg goed voor dat geld!
Maar uiteindelijk zul je alsnog zelf moeten beslissen. gewoon naast elkaar zetten en vergelijken, anders kom je nergens.

Thomk
25 mei 2011, 15:58
Bedankt voor de reacties,

Ben het eens met ga testen!

Pest is je moet zowat heel nederland afgaan om ze te proberen.
Daarom probeer ik doormiddel van het forum al wat meningen te ontvangen van gebruikers.

En om alternatieven te bekijken die misschien wel in de buurt zijn te testen.

onrust nv
25 mei 2011, 16:07
Deze lijkt mij wel interesant voor jouw, want dan hheb je digitale delay en BBD(analoog)delay in een kassie. Daarnaast kan je ook nog het analoge en digitale delay mixen.http://www.seymourduncan.com/products/stompboxes/sfx08_deja_vu_t/

DemolitionColorScheme
25 mei 2011, 16:23
Vergeet ook de Strymon Timeline niet.
Of de Damage Control TimeLine, de originele. ;) Ook MIDI aanstuurbaar, maar volgens mij gebruikt de OP dat niet.

Mitch
25 mei 2011, 19:47
Wat een slechte opener :( Een onsamenhangend lijstje en een onduidelijke vraag met onduidelijke eisen. Dus:

Moeten er presets op zitten?
Moet er tap tempo op zitten? Of beide?
Wil je 'm in de loop gebruiken?
Wil je stereo in én uit of maakt dat niet uit?

Met je huidige omschrijving kunnen we alles wel gaan aanraden.

Coen2
25 mei 2011, 21:43
Een budget aangeven is ook wel zo makkelijk natuurlijk.

Toaster
25 mei 2011, 23:31
En muziekstijl? Of heb je bepaalde voorbeelden van nummers? Of nummers die je na wil spelen? Of pedalen die je wil combineren met je delay?

Ik gebruik delay voor het aparter maken van een solo, of om mijn ska of reggae slag een sausje te geven.

En onlangs nog voor een u2 cover ;)

Thomk
26 mei 2011, 09:53
Wat een slechte opener :( Een onsamenhangend lijstje en een onduidelijke vraag met onduidelijke eisen. Dus:

Moeten er presets op zitten?
Moet er tap tempo op zitten? Of beide?
Wil je 'm in de loop gebruiken?
Wil je stereo in én uit of maakt dat niet uit?
Budget= tot 500 euro
Gebruik= Bijvoorbeeld Doobie Brothers China Grove/ U2/ David Gilmour ook om mijn solo''s wat dieper en aparter te laten klinken

Met je huidige omschrijving kunnen we alles wel gaan aanraden.

Dat zeggen die vrouwen ook altijd! wat is dat toch met die slechte openers!.
Even zonder dollen ik kan je opmerking begrijpen en zal ze natuurlijk even beantwoorden.

Presets; Kan erg handig zijn. Ik wil deze functie toch niet laten beinvloeden op de uiteindelijke keuze die ik maak.
Tap Tempo: Niet nodig als het erop zit altijd mooi meegenomen
Loop gebruik; Ik weet niet precies wat het verschil is in geluidsklanken tussen chain of loop(nooit ervaren). Ik weet wel hoe het werkt maar niet het verschil er tussen
Stereo: niet nodig.

Erg geintreseerd:

Tc Electronic Nova Delay( erg veelzijdig maar is het net zo goed als een echta tape of analog delay)
Tc Electronic Flashback( Idem)
EHX Memory Man( Heel warm maar vindt het toch wel vervelend dat hij zo snel kraakt... overload)
Seymour Duncan Dejavu( onwijs leuk maar is het mooier dan bijvoorbeeld een Tc Electronic delay)
Empress Superdelay( Onwijs mooi en Onwijs duur, is het relevant op iets te kopen wat ik als normale muzikant echt ga gebruiken)
Vox Time Machine( Vergeleken met de andere delays vindt ik de andere voller en warmer klinken)

Ga maar los!

Hallie
26 mei 2011, 10:07
Koop voor 40 euro 2e hands een Ibanez DE-7 en ga daar een tijdje mee kloten. Dat was mij eerste delay(en speel er nog steeds mee). De echo stand is onwijs lekker(vind ik) je kan 'm altijd nog weer verkopen en verder zoeken. Ik zou niet gelijk meer dan 150 euro er tegen aan gooien. vooral niet als je niet weet wat je precies in een delay zoekt. TEVEEL opties namelijk.

DemolitionColorScheme
26 mei 2011, 10:09
Volgens mij heb je je keuze al gezet op de Nova Delay, als ik het zo lees ...

Liquid_Metal
26 mei 2011, 14:13
Dat zeggen die vrouwen ook altijd! wat is dat toch met die slechte openers!.
Even zonder dollen ik kan je opmerking begrijpen en zal ze natuurlijk even beantwoorden.

IJmuiden ligt toch niet in Belgie?

Thomk
26 mei 2011, 14:33
IJmuiden ligt toch niet in Belgie?

Nee het is hier veel beter, stinkt alleen en de mensen zijn van :???:.

Mitch
27 mei 2011, 17:04
Zolang je niet zelf tegen vrouwen hoeft te zeggen dat ze slechte openers zijn dan is het goed :seriousf:
Tja, als je nog niet zoveel verschil weet is het geen gek idee om eerst lekker aan te klooien met een DE7. Da's zo ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding die er momenteel te vinden is. Zowel een warme als een heldere sound schakelbaar. De andere die je zelf noemt lopen teveel uiteen, daar kun je beeldschermen over vol schrijven.

vinni
28 mei 2011, 00:08
Heb de Deja-vu gehad....errug goed hoor!
Veel beter dan bv een DD-20 of een DL4.

Heb nu een Damage Control Timeline.....maar qua sound kan de
Deja-vu heel goed meekomen....Uiteraard heeft de DV veel minder
mogelijkheden. Dat wel.....

Vinni

Henri H
28 mei 2011, 00:58
Ik heb de BOSS DD-3, Ibanez DL10, Rocktron 19" units en een Flashback.
Die laatste is echt de beste van allemaal.
Het schijnt dat de Nova Delay hetzelfde apparaat is (ongeveer) maar dan presets on board heeft. Dat lijkt me ook nog wel handig, maar kost wat meer...

Zo'n DE-7 is natuurlijk altijd leuk om 's te proberen, en kun je als backup, of erbij houden als je in de toekomst voor een ander pedaal zou gaan.

driftkop
28 mei 2011, 02:52
Alweer een 'welke delay' topic, het lijkt wel of er een delay op zit :ok:

Thomk
28 mei 2011, 09:01
Oke oke ik heb besloten en jullie advies uigezocht. Ik heb de de7 gekocht eerst maar is ff lekker pielen. Daarna voor iets zoeken wat ik echt mooi vindt

Mitch
28 mei 2011, 12:52
Goed plan! De DE7 is echt een zeer goed klinkende delay, kun je rustig ervaring mee opdoen.

rivella
30 mei 2011, 09:40
Met de toneprint kun je je favoriete geluid uitbreiden. goede prijs ook.. en kan ook chorussen en reverben...